וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשפות מהכפר שליד קיסריה - שמאיימות "לפרק את המשפחות"

פואד סלאמה

18.10.2016 / 17:13

אימאם של מסגד מרכזי בג'סר א-זרקא יצא בדרשתו השבועית נגד ההרגל שהולך ומתגבר בקרב התושבים - פנייה לנשים העוסקות בכישוף. "זו פגיעה מכוונת בכבודם של גברים ונשים שפוגעת בכל רבדי החברה"

ג'יסר א-זרקא. שלומי גבאי
בכירים ובעלי תפקידים ביישוב מבקרים אצל מכשפות. ג'סר א-זרקא/שלומי גבאי

אימאם באחד המסגדים המרכזיים בג'סר א-זרקא שליד קיסריה תקף בדרשתו השבועית שנשא ביום שישי האחרון תופעה חדשה ביישוב – שימוש בשירותיהן של מכשפות. לטענתו, "מדובר בתופעה מסוכנת שפוגעת במרקם של המקום, וגורמת לפגיעה מכוונת בכבודם של גברים ונשים ולפירוק משפחות". הדרשה החריגה מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים, לדבריו, החלו אישים בכירים ובעלי תפקידים ביישוב לבקר אצל נשים העוסקות בכישוף.

"מדובר בתופעה האסורה בדת האסלאם שפוגעת בכל רבדי החברה, הן נפשית, הן דתית והן כלכלית", אמר האימאם, שייח וואפי המאש. "התעשיה גורפת מאנשים סכומי עתק ומטרתה להביא לפירוק משפחות", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
מחבל מגיח ממנהרה, מכונית תופת דוהרת: מבט לתוך הקרבות במוסול
בן 60 מתל אביב חשוד בביצוע מעשה מגונה בילד בן ארבע
התנקשות בבכיר בשורות המורדים מאיימת להבעיר שוב את אוקראינה

אילוסטרציה. ShutterStock
"תופעה אסורה בדת האסלאם"/ShutterStock

לפני כשנה ערך העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", שיוצא לאור בלונדון, תחקיר על תופעה דומה בשטחי הרשות הפלסטינית, וגילה כי כ-300 מכשפים ומגלי עתידות פועלים בתחומי הרשות. עוד עלה מהתחקיר כי הם גובים לעיתים עשרות אלפי דולרים על כל כישוף.

לעיתון התראיינה אישה שסיפרה כי התאהבה בגבר נשוי ולאחר שניסתה להתחתן איתו ללא הצלחה, פנתה למכשפה שהטילה על האיש כישוף שגרם לו להתגרש מאישתו בתוך שבוע. הכישוף, לפי עדותה, עלה לה אלפי דולרים. במקרה אחר שתואר בתחקיר, אישה הגיעה במיוחד מארצות הברית לשטחי הרשות כדי לבקר אצל מכשפה ברמאללה, על מנת שתסייע לה להיכנס להיריון, בתמורה ל-14 אלף דולרים.

גם בקרב הערבים אזרחי ישראל מוכרת התופעה, שעל פי האימאם פושטת עכשיו בקרב תושבי ג'סר א-זרקא. אחד התושבים הגיב לדרשה ואמר כי "הכניסו את המכשפות גם לפוליטיקה המקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully