וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכת מחאה נגד הנצחת גנדי בשער הגיא: "הוא לא לחם פה"

18.10.2016 / 12:30

ותיקי הפלמ"ח מבקשים למנוע את הסבת אתר ההנצחה ללחימה על ירושלים במלחמת העצמאות לאתר על שמו של רחבעם זאבי. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מהסוכה הבהיר בנו של מפקד בארגון: "אין קשר לתחקיר 'עובדה'"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"חאן שער הגיא היה הכניסה אל העיר ירושלים הנצורה ובו נפלו מאות חללים של חטיבת הראל ויחידות אחות של הפלמ"ח. אלוף רחבעם זאבי לא לחם פה ואין זה ראוי לקרוא את החאן על שמו או על שם איש כזה או אחר, בלי קשר למעשיו הגדולים", כך אמר היום (שלישי) תא"ל (במיל') אסף סלע בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. סלע, בנו של לוחם הפלמ"ח אליהו סלע, התראיין מסוכת המחאה שהקימו בשער הגיא.

"אנחנו נאבקים בהחלטת הממשלה להקים בחאן את מרכז המורשת לזכרו של גנדי", אמר סלע, ממובילי המחאה. "אדגיש שאנחנו לא קשורים לפוליטיקאים או ארגוני נשים שמטעמיהם דורשים לשנות את ההחלטה להקים מרכז למורשתו".

המחאה התעוררה לאחר שנודע כי המדינה מתכוונת להסב את אתר ההנצחה ללחימה על ירושלים במלחמת העצמאות לאתר מורשת על שם אלוף רחבעם זאבי, שנרצח בשנת 2001. בחודש אפריל האחרון שידרה התכנית "עובדה" תחקיר שבו הובאו בין היתר טענותיהן של נשים על הטרדות מיניות ואונס שביצע זאבי בהן. "אנחנו לא עוסקים בהנצחת גנדי ולא מתייחסים לתחקיר של 'עובדה'. אנחנו לא בית משפט ולא יכולים לקבוע אם התחקיר נכון או לא", אמר סלע. "בוודאי שהתחקיר העלה את המחלוקת ואנחנו בטוחים כי החאן אינו מקום למחלוקת פוליטית. הוא מיועד רק להנצחת הלחימה על ירושלים במלחמת העצמאות".

לקריאה נוספת:
רחבעם זאבי "אנס": כתובת גרפיטי רוססה ברחוב על שמו באשקלון
המחנה הציוני נגד הנצחת רחבעם זאבי בשער הגיא: "חוטא לאמת היסטורית"
גשר, טיילת - וחידון: כך נראה מפעל ההנצחה של "מורשת גנדי"

אביגדור ליברמן וזהבה גלאון מגיבים לתחקיר "עובדה" על רחבעם זאבי לאולפן וואלה. מערכת וואלה!
"אנחנו לא בית משפט ולא נקבע אם התחקיר נכון או לא". רחבעם זאבי/מערכת וואלה!

תא"ל במיל' סלע הוא אחד מבני דור ההמשך שלקחו על עצמם להירתם למאבק הוריהם ששירתו בפלמ"ח. אביו, אליהו סלע שכונה 'רעננה', החל את מלחמת העצמאות כמ"פ בקריית ענבים, וחלק גדול מאנשי הל"ה היו חיילים שלו. כיום, הוא בן 90 וחי בקיבוץ כברי. "הוא אישית נסע בג'יפ שמצא את דרך בורמה ופיקד על הקרב בקטמון. בסוף מלחמת העצמאות הוא מונה להיות מפקד חטיבת הראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכת המחאה בשער הגיא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סלע הזמין את הציבור הרחב להגיע לסוכה במהלך חול המועד. "קראנו לקהל הרחב להצטרף אלינו לסוכת המחאה כדי להזדהות עם המאבק שלנו. כבר עכשיו הגיעו לוחמי פלמ"ח ותיקים, יש נציגים של דור ההמשך, ואתמול היו יותר ממאה איש שהגיעו לחתום על העצומה שכתבנו נגד המהלך. אנחנו מזמינים את הציבור להצטרף אלינו, וגם לתייר בפארק רבין שהוא פארק יפה הממוקם בעלייה אל העיר".

בסיום הריאיון הדגיש סלע כי בעבר הוחלט שבחאן ייקבע מרכז למורשת יצחק רבין יצחק והחלטה זו לא עוררה את התנגדות ותיקי הפלמ"ח מאחר שקיים קשר הדוק בינו לבין פעילות היחידות שלחמו במקום. "רבין היה מפקדה הראשון של חטיבת הראל והקים אותה. ב-1996 הוכרז כל מרחב שער הגיא כפארק על שמו ולא התנגדנו אז להחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully