וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון גפסו השתחרר מהכלא אחרי שלושה חודשים: "זה היה פיס אוף קייק"

שלומי גבאי ואלי אשכנזי

18.10.2016 / 9:45

ראש העיר נצרת עילית לשעבר, שנדון במרץ האחרון לשישה חודשי מאסר בגין לקיחת שוחד, השתחרר מכלא חרמון. "אני חוזר למשפחה שלי ואת ההחלטות לגבי העתיד שלי אקבל בהמשך", אמר בצאתו משערי הכלא

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

שלושה חודשים וחצי לאחר שהחל לשאת את עונשו שקוצר משישה חודשים, השתחרר היום (שלישי) ראש עיריית נצרת עילית לשעבר שמעון גפסו מהכלא. גפסו הורשע בלקיחת שוחד ובחודש מרץ האחרון החליט בית המשפט העליון כי יש להטיל עליו קלון. בצאתו מהכלא, מלווה בבניו, אמר גפסו כי הוא לא כועס על המערכת. "המדינה היא כמו ילד בשבילי, ועל ילד לא כועסים", טען. הוא הוסיף: "הייתי פה 108 יום ואני חושב שאיש ציבור שנמצא בכלא יוצא אדם יותר טוב. עברתי בחיי דברים קשים יותר, זה היה פיס אוף קייק". גפסו אמר כי הוא חוזר כעת למשפחתו. "את ההחלטות לגבי העתיד שלי אקבל בהמשך", ציין.

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של גפסו על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, שגזר על ראש העירייה לשעבר שישה חודשי עבודות שירות ללא קלון, וקיבל את זה של הפרקליטות. בפסיקה נדרש גפסו לשאת עונש של מאסר בפועל. לפי הרשעתו, גפסו וסגנו לשעבר, עדי ברקו, התנו את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר סמיון ברון בהתפטרותו של האחרון. השופט עודד גרשון קבע כי באירוע, שהתרחש לאחר הבחירות לעירייה ב-2008, הותנה המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה – והמעשה נחשב כלקיחת שוחד.

עוד בנושא:
תושבי נצרת עילית הכריעו: מנכ"ל הכנסת לשעבר נבחר לראשות העיר
סוף לטלטלה? בנצרת עילית מעכלים את משפט ראש העיר
"ראש העיר הוא שריף כל יכול": למה הרשויות נגועות בשחיתות?

שמעון גפסו משתחרר מכלא חרמון. שלומי גבאי
גפסו משתחרר מהכלא, הבוקר/שלומי גבאי

גפסו שב לתפקידו כראש העירייה לאחר הרשעתו בבית המשפטי המחוזי בחיפה לפני שנה וחצי. אז, קבע השופט גרשון כי אין קלון במעשיו עקב עיכוב של ארבע שנים בהגשת כתב האישום נגדו, וכן כי מדובר היה בפעם הראשונה שבה הורשע אדם בלקיחת שוחד בעוד המעשה שעשה הוגדר כהתניית שוחד.

בדצמבר האחרון זוכה גפסו מאישום נוסף בגין לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים. לפי כתב האישום, גפסו הבטיח לפעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עור", שבראשה עמד בבחירות המקומיות ב-2008, כי אם ייבחר, ידאג להם לעבודה בעירייה בתמורה לפעילותם. השופטת דיאנה סלע קבעה בהחלטתה כי אין בידי בית המשפט להכריע כי גפסו אכן ביצע את העבירות. בעקבות הזיכוי חזר גפסו, שיצא לחופשה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, לתפקיד ראש העיר.

(עדכון ראשון: 9:35)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שמעון גפסו משתחרר מכלא חרמון. שלומי גבאי
"פיס אוף קייק". גפסו/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully