וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי הורתה למשרד החוץ לנתק קשר עם מרכז מינרבה לזכויות אדם

סגנית השר דרשה להשעות את הקשר עם המרכז, שעוסק בקידום מחקר אקדמי בנושאי זכויות אדם, עקב שיתופי הפעולה שלו עם "הוועד הציבורי למניעת עינויים", "בצלם" ועוד. האוניברסיטה העברית: "המרכז לא פוליטי ולא תומך בארגונים או בממשלה"

ספק 500

(בווידאו: שגריר ישראל באו"ם דני דנון מתייחס להשתתפות "בצלם" בדיון באו"ם נגד ההתנחלויות)

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הנחתה אמש (שני) את משרד החוץ להשעות את הקשר עם מרכז מינרבה לזכויות אדם, ארגון אקדמי הפועל בחסות האוניברסיטה העברית. זאת, על רקע שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים בצלם, הוועד הציבורי למניעת עינויים בישראל, גישה, המוקד להגנת הפרט, במקום ועמק שווה - אותם הגדירה חוטובלי "שורה של ארגונים אנטי ישראלים".

"לארגונים אלה יש רקורד של התעלמות מזכויות האדם של היהודים, רובם מעורבים בפעילות אנטי ישראלית ומשרד החוץ לא ישתף פעולה עם ארגונים המכפישים את ישראל מעל כל במה אפשרית", אמרה. בנוסף, דרשה חוטובלי להסיר באופן מידי את שמו של משרד החוץ הישראלי מהאתר של מינרבה, שציין את המשרד כאחד מתומכיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "מרכז מינרבה לזכויות אדם הוא גוף אקדמי לא פוליטי, שנהנה ממוניטין בינלאומי, הפועל במסגרת האוניברסיטה העברית ומעודד הוראה ומחקר בתחום זכויות האדם. במסגרת הפעילות שלו חושף המרכז את הסטודנטים לעמדותיהם של ארגוני זכויות אדם שונים, כמו גם לעמדותיהם של גופי ממשלה רלוונטים, אך אינו מעניק תמיכה לארגונים או לממשלה".

הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות חדשות נגד קוריאה הצפונית, 2 במרץ 2016. רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

ההחלטה מגיעה לאחר שביום שבת תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמשמש גם שר החוץ, את ארגון "בצלם" בעקבות השתתפותו בדיון במועצת הביטחון של האו"ם, שם קרא למועצה לפעול מידית נגד הכיבוש. "בדמוקרטיה הישראלית באים לידי ביטוי גם ארגונים קיקיוניים והזויים כמו 'בצלם', אבל רוב הציבור יודע את האמת", אמר נתניהו. "אנו נמשיך להגן על הצדק ועל המדינה שלנו מול כל הלחצים הבינלאומיים".

כמו כן, נתניהו הודיע כי יפעל לשינוי חוק השירות הלאומי, כך שלא יהיה ניתן לבצע שירות לאומי, בשורות ארגון "בצלם". ואולם, בימים אלה אין אף צעיר בשירות לאומי בארגון ובשבע השנים האחרונות היו רק שלושה משרתים בו.

הדיון ביום שישי עסק בנושא "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות", בין הנואמים בדיון היה חגי אל-עד, מנכ"ל בצלם, שקרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להביא לסיום "הכיבוש בגדה המערבית, שנמשך כבר 49 שנים".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully