וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו נגד נישואי גאים בצרפת: "מצביעים בעד המשפחה"

המפגינים מחו בצעדת ענק בפריז נגד החוק המאפשר נישואים חד-מיניים ובעד האיסור על פונדקאות. זאת, במטרה להעלות את הנושאים על סדר היום לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. סרקוזי: "יש דברים חשובים יותר לעסוק בהם"

צילום: רויטרס

עשרות אלפי בני אדם צעדו הערב (ראשון) בפריז, בירת צרפת, במחאה נגד נישואים חד-מיניים. המפגינים, שמחו נגד "פגיעה בערכי המשפחה", מקווים להחיות מחדש את הסוגיה בעימותים הפוליטיים לקראת הבחירות לנשיאות המדינה שיתקיימו בשנה הבאה.

לדברי המשטרה, כ-24 אלף אנשים השתתפו בהפגנה – הרבה פחות ממאות האלפים שהצליחה לגייס התנועה השמרנית "מחאה לכולם" במפגני המחאה הגדולים בשנים 2012 ו-2013. לדברי המשטרה, 13 בני אדם נעצרו לאחר שהשתתפו בקטטות במסגרת ההפגנה, בכללם שש נשים מהארגון הפמיניסטי "פמן", שהתנגדו להפגנה והגיעו למקום חשופות חזה ועל גופן היו כתובות המילים "שנאה היא לא ערך משפחתי". המפגינים צעדו ברחובות הבירה כשהם מנופפים בדגלים ולבושים בצבעי התנועה – כחול וורוד. חלקם אחזו בשלטים שאמרו "כולם יחד בשביל המשפחה" ו"ב-2017 אצביע עבור המשפחה".

עוד בוואלה! NEWS:
"עשה היסטוריה": האו"ם מינה לראשונה חוקר להגנה על להט"ב
אחרי שנדחה: משטרת אוגנדה פיזרה את מצעד הגאווה בקמפלה
בן דודה של המלכה אליזבת יצא מהארון: "סיימתי מסע ארוך"

מפגינים נגד נישואים חד-מיניים והורות להט"בית בפריז, צרפת, אוקטובר 2016. רויטרס
מחו נגד "פגיעה בערכי המשפחה". המפגינים היום בפריז/רויטרס

מטרת מארגני ההפגנה היא להפעיל לחץ על פוליטיקאים מהימין, שעומדים בפני בחירות מקדימות לנשיאות בחודש הבא, כדי שיבטלו את החוק אם יבחרו. "למרות שהחוק עבר, נמשיך למחות נגד כדי להראות שהוא לא טוב ושאנחנו רוצים שהוא יבוטל. אנחנו רוצים להשפיע על העימותים הפוליטיים הצפויים בחודשים הבאים", אמר אחד המפגינים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפגינים נגד נישואים חד-מיניים והורות להט"בית בפריז, צרפת, אוקטובר 2016. רויטרס
כ-24 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה/רויטרס

נישואים חד מיניים הפכו חוקיים בצרפת בשנת 2013, וסקרי דעת קהל מראים כי רוב הצרפתים אינם מעוניינים בביטול החוק המאפשר אותם. המפגינים בצעדה מחו גם נגד פונדקאות, בה יכולים זוגות הומוסקסואלים להשתמש כדי להקים משפחה. תומכים בנישואים חד-מיניים בצרפת פעלו כדי לאפשר פונדקאות בחוק בשנת 2013, אך השלטון החליט שלא לבטל את האיסור לאחר הפגנות הענק שארגנו "מחאה לכולם" באותה השנה בנושא.

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, המפגר אחרי יריבו אלן ז'ופה במירוץ לראשות המפלגה השמרנית, אמר היום כי אם יחזור לארמון האליזה, אין בכוונתו לבטל את החוק המאפשר נישואי גאים. "אני מאמין כי לצרפת יש דברים הרבה יותר חשובים לטפל בהם, כמו ביטחון, טרור ואבטלה, יותר מאשר ליצור שוב את התנאים לעוד עימות היסטרי", אמר.

מארין לה פן, מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" במדינה, התבטאה גם היא היום נגד זכויות הקהילה הגאה. בריאיון לרשת הטלוויזיה BFMTV אמרה לה פן כי היא "מתנגדת לאימוץ על ידי הומוסקסואלים כמו על ידי זוגות לא נשואים". עוד הוסיפה כי היא מתנגדת גם לפונדקאות. "אני רוצה לבטל את הנישואים החד-מיניים ולהחליפם בברית זוגיות אזרחית", אמרה, וטענה כי "הרוב הגדול של ההומוסקסואלים לא מעוניינים בנישואים חד-מיניים, אלא רוצים ברית זוגיות משופרת".

(עדכון אחרון: 23:15)

מפגינים נגד נישואים חד-מיניים והורות להט"בית בפריז, צרפת, אוקטובר 2016. רויטרס
"מדינת זכויות האדם - וזכויות הנשים והילדים?"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully