וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי בקר הפגינו נגד פתיחת השוק לייבוא בשר: "כחלון מחסל אותנו"

16.10.2016 / 11:07

החקלאים חסמו זמנית את הכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושע שבעמק יזרעאל במחאה על החלטת שר האוצר על המהלך, לטענתם מבלי שהושגו עמם הסכמות בנושא. "לא ייתכן שכחלון דואג ליבואנים ולתנובה על חשבוננו", אמרו

עריכה: אביב אירגז

עשרות חקלאים מגדלי בקר הפגינו הבוקר (ראשון) בכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושע שבעמק יזראעל במחאה על החלטתו של שר האוצר משה כחלון לפתוח את שוק ייבוא הבשר, לטענתם, מבלי שהושגו עמם הסכמות בנושא. לדבריהם, החלטה זו עלולה לחסל את 460 המשקים החקלאיים בענף גידול הבקר בישראל ולגרום לאלפי עובדים בענף, בעיקר בפריפריה, לאבד את עבודתם.

המפגינים, בהם ח"כ איתן ברושי, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, חסמו זמנית את הכניסה לתחנה. הם החזיקו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "כחלון, גם אני רוצה להיות קובי מימון" ו"הממשלה הורסת את החקלאות". אמש הפגינו כ-50 חקלאים מגדלי בקר מול ביתו של כחלון.

אתמול נודע לחקלאים כי השר חתם ביום חמישי על צווים לפתיחת ייבוא חופשי של בשר הבקר וללא הגבלה. החקלאים טוענים כי הדבר נעשה מבלי שמוצה המשא ומתן עמם ועם התאחדות חקלאי ישראל. לדבריהם, האוצר כן הגיע להסכמות עם תנובה, עם יבואני הבשר ויבואני העגלים תוך השארת החקלאים מגדלי הבקר בחוץ. החקלאים מתריעים כי במסגרת פתיחת הייבוא צפוי להיות ייקור משמעותי במחיר מוצרי החלב בשל המנגנונים הקובעים את המחירים.

עוד בוואלה! NEWS:
64 שנים אחרי שנסגרה: רכבת העמק שוב נוסעת על המסילה
מסעדה החזירה שף שנטען כי הטריד מינית מנהלת במקום: "גועל וזעם"
המחדלים - והזיכוי: כך נוקה תושב חיפה מאישום בדקירה בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסימת הכניסה לתחנת הרכבת, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאחדות חקלאי ישראל אומרים כי ישנם כ-460 משקים המגדלים כ-140 אלף ראשי בקר בשנה, אולם ב"גלובס" דווח כי בממשלה סבורים שישנם רק 90 "מגדלי בקר אמיתיים". מגדלי הבקר טוענים כי האוצר עושה מניפולציה עם כמה מגדלי בקר במרעה בעודו משלם להם פיצויים על חשבון כלל המגדלים. לפי הסכמות עבר בין משרד האוצר למשרד החקלאות, מגדלי הבקר – שיוכרו על ידי המשרדים – יקבלו פיצויים על סך 48 מיליון שקלים בארבע שנים.

קבוצת תנובה איימה השבוע כי תסגור את מפעל הבשר "אדום אדום" בבית שאן אם ייפתח השוק לייבוא בשר ללא מכס. ואכן, לפי הצו המעודכן, המתווה המדורג שעליו הוסכם ייפרס לתקופה ארוכה יותר - עד 2020. מקור בכיר אמר אתמול ל"גלובס" כי הוא סבור "שהייבוא המסיבי שתוכנן לא יקרה, כדי שלא להציף את השוק. לכן הורדת המחירים לצרכן תהיה יותר איטית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כחלון מחסל אותנו". עמק יזרעאל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כחלון מחסל אותנו", אמר היום אלון קמה, מגדל בקר וחבר בארגון אמפ"י (ארגון מגדלי הבקר). "בשביל ייבוא כחלון גורם באופן אישי גם לחיסול ענף הבקר הישראלי וגם לאלפי מובטלים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה", הוסיף. דורון ביידץ, יו"ר ארגון אמפ"י אמר אתמול כי "לא ייתכן שכחלון דואג ליבואנים ולתנובה על חשבוננו. החקלאות הופקרה. 460 מגדלי בקר מכל רחבי המדינה עומדים לפני כיליון. האוצר הכריז מלחמת חורמה נגד החקלאות בישראל".

ישראל בלוך, יו"ר מועצת התאחדות מגדלי בקר, היה חריף יותר בדבריו. "כחלון דואג לחברים שלו, הטייקונים, על חשבוננו, מגדלי הבקר", אמר. "לא ייתכן שאנחנו, המספקים את המזון הטרי במדינת ישראל, נמצא את עצמנו תחת פגיעה אנושה של סגירת המשקים שלנו. עליו לזכור שמשק שייסגר לא ייפתח מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully