וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה החזירה שף שנטען כי הטריד מינית מנהלת במקום: "גועל וזעם"

16.10.2016 / 0:23

דנית נינה בראון, ששימשה מנהלת מטבח במסעדת "יומנגס", יצאה נגד ההחלטה להחזיר לעבודה שף שלטענתה הטריד אותה מינית ופוטר. "ההרגשה היא שהוא ניצח", כתבה. מנכ"ל הרשת: "פוסט מטורף ובדיוני"

מסעדת ההמבורגרים "יומנגס" בשרון. פייסבוק, צילום מסך
"כולן ידעו וכולן עברו את זה". סניף "יומנגס" בכפר סבא/צילום מסך, פייסבוק

דנית נינה בראון, מנהלת מטבח לשעבר ברשת המסעדות "יומנגס", פרסמה ביום חמישי האחרון פוסט בפייסבוק ובו סיפרה על הטרדה מינית שעברה מצד שף בכיר במסעדה – שהובילה לבסוף לסיום עבודתה ברשת. בפוסט גוללה בראון אירוע בוטה במיוחד שהתרחש באחת המשמרות שלה, וזכתה בתגובות ובשיתופים רבים ברשת החברתית.

"התחבטתי עם עצמי מה הטעם? אבל לבסוף החלטתי להקיא את זה. בשביל עצמי. וגם בשביל אחרות", כתבה בראון, שסיפרה כי עבדה עם שף הרשת באופן יום-יומי וגם בלילות. "אותו שף שאני בוחרת לא לתייג אבל בקלות תוכלו להבין מי זה, אהב בנות. מאוד מאוד אהב בנות. ובעיניו, ממרום מעמדו הכול היה אפשרי. 'זכית'" לעבודה לצד בוס שהיה זורק הערות מיניות כל הזמן, רומז, אפילו נוגע. שיתפתי מלצריות ואחראיות משמרת והרי זה פלא: כולן יודעות וכולן עברו את זה", הוסיפה.

בראון שחזרה בפוסט אירוע ספציפי ובוטה במיוחד, שבו הטיח בה השף אמירה מינית פוגענית במיוחד. "אני לא יכולה בכלל לתאר את תחושת הגועל שעברה בי, את ההרגשה המזעזעת הזאת שזה מקום העבודה שלי וככה הוא מדבר אליי. שערותיי סמרו ונאלמתי דום", סיפרה על החוויה הקשה, והוסיפה: "חנקתי את הדמעות ועליתי בחזרה למסעדה, לא רציתי להמשיך לעמוד אתו שם. הוא קלט, ועוד איך קלט, כשעלה למעלה אמר לילה טוב והלך הביתה ואני נשארתי שם, אמורה לסגור את המקום ולא באמת יודעת איך. בקושי מעכלת את מה שקרה הרגע".

עוד בוואלה! NEWS:
הודו: בשל שמועה על קריסת גשר -24 עולי רגל נמחצו למוות בוורנאסי
בשורה לתיירים: ארה"ב הסירה המגבלה על הבאת סיגרים ורום מקובה
רוכב אופנוע נהרג בצפון; נקבע מותו של צעיר שנפצע בתאונה בגליל

הפוסט שכתבה בראון:

בראון כתבה בפוסט כי פנתה למנהלי הרשת לאחר שהבינה כי היא לא העובדת היחידה שספגה חוויות מסוג זה. "כעבור שבוע בערך הוצאתי את זה. אני זוכרת איך עמדתי בפינת העישון, באמצע משמרת ולא הצלחתי להכיל יותר, בבכי בלתי פוסק סיפרתי אז לזיו, מנהל הרשת מה היה. פניו הלבינו והוא אמר לי לא לדאוג", כתבה. "יום למחרת קיבלתי טלפון מהבעלים, גל בכר, השיחה הייתה נעימה מאוד, הוא הרגיע אותי שזה לא יעבור בשתיקה ושאני לא בסכנה, ביקש שאגיע למשרדים לפגישה לספר לו בדיוק מה היה. אז נסעתי, וישבתי שם מול נעמה, מנהלת משאבי אנוש שלהם, שהייתה מקסימה והבטיחה לי שפה זה נגמר. גיליתי שאני לא התלונה הראשונה שקיבלו והעניין מוכר להם. וכך, יומיים לאחר מכן אותו השף פוטר ואני הרגשתי שנעשה צדק".

היא הסבירה כי לאחר מכן קיבלה החלטה לסיים את עבודתה ברשת כי "הפכה לשיחת היום". לדבריה, "כולם דיברו על זה וכולם שאלו אותי על זה. נשארתי שם עוד חודש בערך ואז התפטרתי, פשוט כי לא יכולתי להיות חלק מזה יותר. רציתי התחלה חדשה ונקייה מזיכרונות מטונפים".

הסיבה לפרסום הפוסט, לפי בראון, היא הגילוי שהמסעדה החליטה להחזיר את השף שפוטר לעבודתו. "אותו השף, המטריד הסדרתי, הוחזר לעבודה כיוון שאני, הבעיה, כבר לא הייתי שם", כתבה. "את תחושת הגועל הפעם החליף זעם גדול, לא ברור לי איך יכלו לעשות זאת? להחזיר לעבודה אדם שכזה? ההרגשה היא שהוא ניצח, שהמעשים שלו הם בסדר ומקובלים לפי אמות האתיקה של המקום".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מסעדת ההמבורגרים "יומנגס" בשרון. פייסבוק, צילום מסך
ברשת פגשו את השף שנה לאחר התקרית ושוכנעו כי הביע חרטה/צילום מסך, פייסבוק

ברשת "יומנגס" הגיבו לפוסט, שתפס תאוצה במהירה, וכתבו שגם בראון הייתה ידועה בשפתה המינית והבוטה, אך כיוון שהשף היה בכיר ממנה – הוא זה שנאלץ לעזוב את עבודתו. המנהלים הוסיפו כי פגשו בשף שנה לאחר האירוע, אז הביע חרטה על המקרה ולכן החליטו לתת לו הזדמנות נוספת.

גם מנכ"ל הרשת, גל בכר, לקח חלק בדיון הוויראלי והחליט לפרסם פוסט שבו הגיב לדבריה של בראון. בדבריו, סיפר גם הוא על אופייה של בראון לכאורה וניסה לחדד "אי דיוקים" בדבריה. "אין לי ספק שאותו מנהל למד את הלקח וגם התבגר קצת על הדרך כמו כולנו, אין לי ספק שמקרה כזה לא יחזור על עצמו אצלנו,ואין לי ספק שהיה וכן יחזור על עצמו, הוא יטופל באותה יד קשה שטופל בפעם הקודמת", הצדיק המנהל את החלטת הרשת להחזיק את השף לעבודה. הוא הוסיף: "הפוסט המטורף והבדיוני הזה רק מראה כמה ידינו קלה על ההדק, אפילו הצוות, שהיה שם, שמכיר את הנפשות הפועלות וניסה להגיד לכם - חבר'ה, תעצרו שנייה את הרכבת ובואו נניח שהיה שם מה שהיה שם, תעצרו, תשמעו את הצד השני, תראו את התמונה המלאה, אל תלכו כמו עיוורים אחרי כמה מילים יפות - נרמס על ידיכם כמו המון זועם".

(עדכון ראשון: 22:32)

פוסט התגובה שכתב מנכ"ל הרשת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully