וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף את "בצלם": ארגון הזוי שהעלה טענות שקריות באו"ם

16.10.2016 / 0:12

ראש הממשלה ביקר את הארגון שהשתתף בדיון על ההתנחלויות במועצת הביטחון. הוא הבטיח לפעול כך שלא ניתן יהיה לעשות שירות לאומי בארגון – על אף שכיום שום תקן לא מאויש בו ורק שלושה צעירים עשו זאת בשבע השנים האחרונות

ספק 500

(שגריר ישראל באו"ם דני דנון מתייחס לדיון באו"ם אמש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אמש (שבת) באופן חריף את ארגון "בצלם" בעקבות השתתפותו שלשום בדיון המועצת הביטחון של האו"ם, שם קרא למועצה לפעול מידית נגד הכיבוש. "בדמוקרטיה הישראלית באים לידי ביטוי גם ארגונים קיקיוניים והזויים כמו 'בצלם', אבל רוב הציבור יודע את האמת", אמר נתניהו. "אנו נמשיך להגן על הצדק ועל המדינה שלנו מול כל הלחצים הבינלאומיים".

כמו כן, נתניהו הודיע כי יפעל לשינוי חוק השירות הלאומי, כך שלא יהיה ניתן לבצע שירות לאומי, בשורות ארגון "בצלם". ואולם, בימים אלה אין אף צעיר בשירות לאומי בארגון ובשבע השנים האחרונות היו רק שלושה משרתים בו.

הדיון ביום שישי עסק בנושא "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות", בין הנואמים בדיון היה חגי אל-עד, מנכ"ל בצלם, שקרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להביא לסיום "הכיבוש בגדה המערבית, שנמשך כבר 49 שנים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ: "קלינטון צריכה לעבור בדיקת סמים לפני העימות הבא"
רוכב אופנוע נהרג בצפון; נקבע מותו של צעיר שנפצע בתאונה בגליל
סעודיה מודה: התקיפה הקטלנית בתימן - עקב מודיעין שגוי

הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות חדשות נגד קוריאה הצפונית, 2 במרץ 2016. רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

"בדיון שהתקיים אתמול במועצת הביטחון של האו"ם הצטרפו ארגוני 'בצלם' ו'ידידי שלום עכשיו בארה"ב' למקהלת ההכפשות נגד ישראל, ומחזרו את הטענה השקרית ש'הכיבוש וההתנחלויות' הם הסיבה לסכסוך", אמר נתניהו. "יו"ר 'בצלם' הפציר אתמול במועצת הביטחון לפעול נגד ישראל. מה שהארגונים הללו לא מצליחים להשיג בבחירות דמוקרטיות בישראל, הם מנסים להשיג על ידי כפיה בינלאומית. זהו מעשה לא ראוי".

מ"בצלם" נמסר: "לא נרד לרמתו של ראש הממשלה ולא נכנה אותו קיקיוני. אנחנו מאמינים שהציבור בישראל ראוי לדיון משמעותי בנוגע לכיבוש. בניגוד לזהות המוחלטת שמנסה ראש הממשלה לייצר בין הכיבוש לבין ישראל, אנחנו מתעקשים לומר בקול ברור: הכיבוש הוא לא ישראל והתנגדות לכיבוש אינה אנטי-ישראלית. ההיפך הוא הנכון. לראש הממשלה אין תשובות לתת לציבור בישראל, אז הוא מצטרף ללפיד ולצל, נגד 'בצלם'. זה לא ירתיע את 'בצלם' ואת מאות האלפים בישראל שמתנגדים לכיבוש. נמשיך לומר את האמת בישראל ובעולם: הכיבוש חייב להסתיים".

בדיון אמר אתמול אל-עד: "בקרוב תעבור חצי מאה של כיבוש, ואני קורא לכם לפעול. כל דבר שהוא לא פעולה נחרצת לא ישיג כלום. הכיבוש בר-קיימא כי העולם מסרב לנקוט בצעדים אפקטיביים. כמה עוד בתים צריכים להיהרס כדי שהקהילה הבינלאומית תפעל? יש לפעול ולשלוח לישראל מסר: אסור לכם לשלוט באנשים במשך חצי מאה ולקרוא לעצמכם דמוקרטיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, התייחס לקריאתו של נתניהו ואמר כי הוא פועל יחד עם השר אורי אריאל הממונה על הרשות לשינוי החוק כך שמתנדבי שירות לאומי לא יוצבו בארגונים שלטענתו "מגנים את המדינה". הוא הוסיף כי לאחר חג הסוכות יזומנו נציגי "בצלם" לשימוע בנושא המשך הצבתם של מתנדבי השירות בארגון.

"הבעתי דעתי בעת מבצע צוק איתן וביקשתי לפסול את ארגון 'בצלם' מהעסקת מתנדבי שירות לאומי, לאור התנגדותו לערכי המדינה וחייליה. היום אני קורא שוב ומדגיש, כי לא ניתן יד וסיוע של מתנדבים הפועלים כחלק מתרומתם לחברה ולמדינה, לארגונים הפועלים נגד המדינה, דוגמת 'בצלם', אשר השתתפה בדיון ההכפשות כלפי ישראל במושב מועצת הביטחון של האו"ם האחרון", מסר ג'רבי. הוא הוסיף כי "הכפשה בוטה והתנגדות למדינה וחייליה הינה חציית קו אדום ומעשה בגידה ברור".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) התייחס לדברים ואמר: "לא מפתיע שמנכ"ל 'בצלם', שבשיא הלחימה במבצע 'צוק איתן' בעוד אזרחינו וחיילינו נהרגים רץ להתראיין ברשתות זרות כישראלי הקורא למדינת ישראל ולצה"ל פושעי מלחמה, רץ לטנף על מדינתו גם באו"ם כגמד דיפלומטי אכול שנאה עצמית ולהוט להתאבדות לאומית קולקטיבית, מה שמפתיע הוא שמדינת ישראל באמצעות מערך השירות הלאומי מספקת כח אדם למחלה המכונה 'בצלם', ואת זה אעצור באמצעות הצעת החוק שהגשתי, שאני שמח לראות שמקבלת גם את תמיכת ראש הממשלה".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully