וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הקרב על מוסול: 55 הרוגים בסדרת פיגועים של דאעש בעיראק

שורת המתקפות של הארגון מגיעה לקראת המלחמה על השליטה בעיר הצפונית, שצפויה להשפיע רבות על עתיד המדינה. ארדואן: "עיראק לא יכולה להתמודד לבדה בקרב על מוסול"

צילום: רויטרס

כ-55 בני אדם נהרגו בסדרת פיגועים אתמול (שבת) בעיראק, שמגיעים עם ההכנות האחרונות לקרב על השבת העיר מוסול – אחד הקרבות החשובים בכל הנוגע לעתידה של המדינה מול ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הפיגועים היו ממוקדים נגד קהילות שיעיות, מחסום משטרתי ומשפחתו של איש צבא סוני שהתנגד לפעולותיו של דאעש.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התייחס לאירועים וטען כי עיראק לא תוכל להתמודד לבדה בקרב על מוסול, ברקע המחלוקת שהתגלעה בינו לבין הממשל העיראקי בנושא. בעוד ארדואן לא מוכן להסיג את כוחותיו מצפון עיראק, האחרונה דורשת שמדינתו לא תתערב בקרבות. "נוכחותם של החיילים הטורקים בצפון המדינה היא הערובה נגד התקפות בטורקיה", הוסיף ארדואן.

כתבות נוספות מהמזרח התיכון:
סבב השיחות על סוריה תם ללא פריצת דרך: "היה קשה ומתוח"
סעודיה מודה: התקיפה הקטלנית בתימן - עקב מודיעין שגוי
דיווח: צבא מצרים חיסל מאה לוחמי דאעש בחצי האי סיני

חיילי צבא עיראק מתכוננים לקרב על מוסול, אוקטובר 2016. רויטרס
חיילי צבא עיראק באימונים לקראת הקרב על מוסול/רויטרס

האירוע הקשה ביותר היה פיגוע התאבדות בבגדד, שגבה את חייהם של 41 בני אדם והביא לפציעתם של 33. הפיצוץ אירע במאהל שבו התקיים טקס האשוראא – טקס שיעי לזכרו של חוסיין בכרבלא, שעל פי אמונתם היה היורש הראוי לנביא מוחמד, נושא טעון במחלוקת המדממת וארוכת השנים בין הסונים לשיעים. דאעש לקח אחריות לפיגוע בהצהרה שפרסם הארגון לאחר מכן.

לפני כן, חמוש שככל הנראה השתייך גם הוא לארגון הסוני הקיצוני פתח באש במחסום מצפון לעיר ת?כרית במתקפה שבה נהרגו שמונה שוטרים. שלושה אנשי דאעש נהרגו בחילופי האש. במתקפה על ביתו של המנהיג הסוני שתמך בפרלמנט העיראקי והתנגד לפעילות דאעש, נהרגו אשתו ושלושת ילדיו.

(עדכון ראשון: 23:12)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חיילי צבא עיראק מתכוננים לקרב על מוסול, אוקטובר 2016. רויטרס
הקרב על מוסול צפוי להשפיע על עתידה של המדינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully