וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לתיירים: ארה"ב הסירה המגבלה על הבאת סיגרים ורום מקובה

15.10.2016 / 19:15

ממשל אובמה הסיר את המגבלה ולפיה תיירים ששהו באי הורשו להביא סיגרים ורום בשווי מאה דולר בלבד. מאחר שכל סיגר נמכר בארה"ב תמורת יותר מסכום זה, יוכל כל אמריקני החוזר מקובה להביא סחורה בשווי אלפי דולרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טיסה מסחרית ראשונה בין ארה"ב וקובה אחרי יותר מיובל, אוגוסט)

ארצות הברית הסירה אתמול (שישי) מגבלה שהוטלה עד כה על מטיילים אמריקנים שהורשו להביא מקובה סיגרים ורום בשווי מאה דולרים בלבד. במסגרת חידוש היחסים בין המדינות לאחר עשרות שנים, הממשל אף הסיר את המגבלות על תנועת ספינות משא בין קובה וארצות הברית וכן הקל על האפשרות לערוך שיתוף פעולה במחקר רפואי ביניהן. סדרת הצעדים ננקטה במסגרת שינויים שנועדו לשפר את קשרי המסחר האמריקניים-קובניים.

השינוי שלו ייחלו תיירים רבים הוא אחד משישה שהנהיג ממשלו של הנשיא ברק אובמה עד כה כחלק מהקלת האמברגו על קובה ונרמול היחסים עם המדינה. הצעדים האחרונים צפויים להיות האחרונים עד עזיבתו של אובמה את הבית הלבן בנובמבר.

כעת, תושבי ארצות הברית החוזרים מחופשה בקובה יצטרכו לשלם מסים גם על טבק ואלכוהול המגיע מהמדינה, בדיוק כמו מוצרים דומים מארצות אחרות. משמעות המיסוי היא שניתן יהיה להביא עד מאה סיגרים וכמה בקבוקי רום מקובה. בשל העובדה ששוויו של סיגר קובני מגיע לעתים ליותר ממאה דולרים מחוץ לקובה, כל אמריקני החוזר מהאי יוכל להביא עמו סחורה ששוויה המעשי אלפי דולרים – מה שיכניס לקופתה של קובה כסף רב.

עוד בוואלה! NEWS:
"רגע ענק": לאחר חצי מאה - טיסה מסחרית ראשונה מארה"ב לקובה
עוד צעד בנרמול היחסים: שגריר ראשון זה 50 שנה לארה"ב בקובה
יום הולדת ושיא גינס: קובה חוגגת 90 שנה לפידל קסטרו

פועלות במפעל סיגרים בהוואנה שבקובה. 2014. AP
השינוי נועד להבאת אלכוהול וטבק לשימוש אישי בלבד. פועלת במפעל סיגרים בהוואנה/AP

עם זאת, על אף הפוטנציאל העסקי שאולי יזהו חלק מהאמריקנים, לא הותר למכור את המוצרים הקובניים בארצות הברית. מטרת השינוי נועדה להקל על הבאת אלכוהול וטבק לשימוש אישי בלבד, זאת לאחר שהחוק הקודם הגביל אמריקנים להביא סיגרים ורום בשווי מאה דולרים לכל היותר.

גורמים בממשל אובמה מסרו כי השינוי נועד לעזור לעם הקובני לשפר את חייו, זאת באמצעות קבלת חופש כלכלי ופוליטי רב יותר. "האתגרים קיימים – ויש הבדלים מהותיים בין הממשלות שלנו בנושאי דמוקרטיה וזכויות אדם – אבל אני מאמין שהתקרבות היא הדרך הטובה ביותר לטפל בשוני הזה ולהתקדם בשם האינטרסים והערכים שלנו", אמר אובמה בהצהרה המבשרת על השינויים.

למרות שנראה כי השינויים יביאו בשורה של ממש לעם הקובני, מרבית תעשיית הסיגרים והרום במדינה הקומוניסטית מנוהלת לחלוטין בידי המדינה. צעדי הרגולציה הנוכחיים בארצות הברית אמורים לסייע במעט למגזר הפרטי הצומח בקובה, אך כנראה יסייעו בעיקר לחברות הממשלתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully