וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום היסטורי: 200 מדינות חתמו על הסכם להפחתת השימוש בגזים מזהמים

15.10.2016 / 9:20

התיקון לאמנת מונטריאול, שנחתם ברואנדה, התקבל בתשואות רבות. המדינות המפותחות הסכימו לצמצם את פליטת גזי החממה מסוג HFC ב-10% כבר עד שנת 2019. המדינות המתפתחות יפסיקו את העלייה בשימוש בגזים אלה עד שנת 2024

צילום: רויטרס

(בווידאו: הפגנות ברחבי העולם לקראת המגעים להסכם להפחתת פליטת גזי חממה, בשנה שעבר)

כ-200 מדינות הנועדות בקיגאלי, בירת רואנדה, הסכימו היום (שבת) להפחית את השימוש בגזי חממה במקררים ובמזגנים - כך הכריז היום (שבת) שר משאבי הטבע של המדינה וינסנט בירוטה. ההסכם, שאושר גם על ידי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, מחלק את המדינות לשלוש קבוצות, שלכל אחת מהן תאריך יעד שונה להפחתת השימוש בגזים מסוג הידרופלואורקרבון סינטטי (HFC). גזים מסוג זה עשויים לגרום לאפקט החממה ברמה של עד פי 10,000 מפחמן דו-חמצני.

המדינות המפותחות, בהן רוב מדינות אירופה וארצות הברית, התחייבו לצמצם את שימושן בגזים האלה ב-10% עד שנת 2019, ועד שנת 2036 הן התחייבו להגיע לרמה של 85% בלבד. המדינות המתפתחות יפסיקו את העלייה בשימושן בגזים האלה עד שנת 2024, פרט להודו, איראן, עיראק, פקיסטן ומדינות המפרץ שיעשו זאת עד שנת 2028. לאחר מכן, המדינות המתפתחות יפעלו גם הן כדי לצמצם את השימוש בגזים מסוג זה.

עוד בוואלה! NEWS:
"נגע באיבר המין שלי": שתי נשים נוספות טוענות שטראמפ תקף אותן מינית
אש התמיד: מפת הסכסוכים הבוערים בעולם

ראש סוכנות האו"ם לאיכות הסביבה עם נשיא רואנדה:

ההסכם שנחתם היום הוא תיקון לפרוטוקול מונטריאול בעניין חומרים הפוגעים בשכבת האוזון שנחתם בשנת 1978. בוועידה השתתפו יותר מ-1,000 משלחות שייצגו מדינות וארגונים שונים. מומחים הזהירו כי אי עמידה ביעדי הפרוטוקול עלול להוביל לעלייה בסיכון לסרטן העור ולהתחממות גלובלית.

בסוף השנה שעברה הגיעו 195 נציגים ממדינות העולם להסכם היסטורי, שבמסגרתו הוחלט לצמצם את גזי החממה בהיקף משמעותי כך שהעלייה בהתחממות הגלובלית לא תחצה אל מעבר למעלה וחצי. בישראל השתתפו בגיבוש ההסכם, אך הממשלה התחייבה עד כה להפחית את העלייה הצפויה בגזי החממה, ולא לפעול כדי לצמצמן.

ועידת גזי החממה ברואנדה, אוקטובר 2016. AP
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נושא דברים בכנס/AP

קודם לכן החליטה הממשלה לפעול כדי לצמצם את צריכת החשמל בשיעור של 17% לפחות עד שנת 2030, לצמצם את הנסיעה בכלי רכב פרטיים בשיעור של 20%, ולייצר חשמל מאנרגיה מתחדשת בשיעור של 17% מסך כל צריכת החשמל עד 2030. הממשלה לא התחייבה לצמצם את כמות גזי החממה הנפלטים לאוויר בימים אלה, אלה רק להפחית בכמה עשרות אחוזים את ההתגברות בפליטת הגזים המסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully