וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלנים מטירה מצאו בית - באריאל: "ספורט מקרב בין יהודים לערבים"

14.10.2016 / 11:50

ווליד, יוסוף ומוחמד הצטרפו לאחרונה לקבוצת הכדורגל של ההתנחלות על רקע ניסיונות פלסטיניים להביא להשעיית ישראל מפיפ"א עקב שיתופן של קבוצות מיו"ש בליגה הישראלית. לדבריהם, המתיחות בין המגזרים לא השפיעה על קבלתם האוהדת בקבוצה

צילום: אבי כהן

למרות המתיחות בין יהודים לערבים, שהלכה ועלתה בשנה החולפת, הצטרפו לפני שלושה חודשים שלושה שחקנים תושבי טירה לקבוצת הכדורגל העירונית של ההתנחלות אריאל – שאף הצליחה לאחרונה להיות אחת משמונה הקבוצות שהעפילו מליגה ג' לגביע המדינה. השלושה, ווליד חסקיה והאחים יוסוף ומוחמד דאהר, סיפרו על הדו-קיום בקבוצה ועל כך שמבחינתם, לפוליטיקה ולמתחים הבין-מגזריים אין מקום במגרש הכדורגל. זאת, על רקע הניסיונות של הפלסטינים להביא להשעיית ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) עקב שיתופן של קבוצות כדורגל מיהודה ושומרון בליגה הישראלית.

יוסוף בן ה-25, שוער הקבוצה, סיפר כי הוא משחק כדורגל שנים רבות וקיבל לפני כמה חודשים פנייה מיו"ר המועדון, שביקש ממנו להגיע ולבחון הצטרפות אליו. "בסופו של דבר סגרנו וקיבלו אותי בצורה טובה. אני מקבל כבוד כאן והכל מצוין", סיפר. העובדה שמדובר בקבוצה של התנחלות בגדה המערבית לא העלתה ספקות בלבו. "זה ממש לא הטריד אותי, כל מה שעבר לי בראש זה לבוא למגרש, למועדון, לא להסתכל בכלל על מה שקורה בסביבה. אני לא מסתכל על שום דבר אחר מלבד המשחק, וזה מה שהייתי צריך - בית חם ואנשים טובים". עוד הוסיף: "גם לגבי אירועי השנה האחרונה, המעבר לא עמד מבחינתי בסימן שאלה כי פה מדובר בספורט ולא צריך לערבב את זה עם שום דבר".

לדבריו, לעומת קבוצות אחרות שבהן נשמעו בעבר גילויי גזענות נגד שחקנים ערבים ומוסלמים, האוהדים של עירוני אריאל דווקא קיבלו אותו ואת חבריו בשמחה. "כולם ברוח טובה, לא הייתה אפילו קריאה אחת של גזענות. אף אחד לא שאל אותי על זה. לא היה לי חשש לפני וגם אם היה, שאני נכנס למגרש אני עוזב הכול בחוץ ומתעסק נטו בכדורגל", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
מחייכים על המטוס: התמונות האחרונות מהחופשה בגאורגיה שהסתיימה באסון
הרב הראשי יצחק יוסף: "בסוריה מתרחשת שואה קטנה, אסור לנו לשתוק"
התרסקות המטוס הקל בארה"ב: האם מקרה דומה יכול להתרחש בישראל?

וואליד חאסקיה ויוסוף ד'אהר, שחקני כדורגל בנבחרת אריאל. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
גם בטירה תומכים בהשתייכותם לקבוצה באריאל. חסקייה ודאהר/ראובן קסטרו

לפני כשבוע זכתה הקבוצה בגמר ליגה ג' וגברה על קלנסווה בתוצאה 2-1. למרות הניצחון המכריע, יוסוף מדגיש כי מוצאו לא הפריע לו "לתת את הכול" לעירוני אריאל. "גם בטירה מקבלים בסדר גמור, אין שום בעיה ואף פעם לא הפריע להם. גם שניצחנו את קלנסווה הם אמרו 'כל הכבוד'. אני לא מרגיש שום בעיה. יש לי שם הרבה חברים וזה ממש לא מפריע. אנחנו מדברים על המשחק ומתעסקים בכדורגל נטו. יש התערבויות מי ינצח והאווירה ספורטיבית לחלוטין".

ווליד בן ה-31, נשוי עם ילד, משחק בעמדת הקשר. הוא משחק כדורגל כבר יותר מ-20 שנה. "רוב הזמן שיחקתי בטירה, שם אני גר, אבל המאמן ביקש אותי דרך המלצה של חבר מהעבודה", סיפר. לדבריו, הוא התלבט לגבי ההצטרפות לעירוני אריאל, אך לא בגלל סיבה פוליטית. "התלבטתי בהתחלה בגלל המרחק אבל כשהגעתי מצאתי בית חם, אווירה טובה, משפחה, חברים ומנהל שיודע להעריך, כיף לי פה", ציין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
"מצאתי פה בית חם, משפחה, מנהל שיודע להעריך. טוב לי פה"

גם הוא אינו מעניק חשיבות רבה לעובדה שמדובר בקבוצה של התנחלות. "עוד שהייתי ילד היינו משחקים נגד אריאל ולא הרגשנו שאנחנו שונים, כך שזה בכלל לא עלה לי בראש", אמר והוסיף: "כשחקן אני מחפש רק כדורגל וכל מה שקשור לפוליטיקה לא קשור אליי. אנשים יודעים פה להעריך ולא הרגשתי שאני שונה או שום קטע של גזענות". לדבריו, כשמתעסקים בספורט בלבד, גם הסביבה הקרובה לא "עושה עניין" מהסיפור. "גם בטירה זה רגיל לחלוטין. זה רק ספורט ושמתעסקים בספורט אין דבר אחר שעולה בראש. אני בא ותורם רק בגלל שאני אוהב לשחק ואין קשר. ההורים שלי תמכו בי וגם האחים. כי זה כדורגל בסופו של דבר, זה ספורט".

משחק של נבחרת אריאל בכדורגל. אוקטובר 2016. עירוני אריאל, באדיבות המצולמים
"כדורגלן הוא כדורגלן". שחקני קבוצת עירוני אריאל/באדיבות המצולמים, עירוני אריאל

בשבוע הבא תיפגש הקבוצה עם טירה ושני השחקנים סיפרו כי רק הניצחון נמצא בראש מעייניהם. "כשמדובר בספורט כל כולך עם הקבוצה שלך, לא משנה מול מי אני משחק, והעובדה שברביעי הבא אנחנו משחקים פה באריאל מול טירה לא משנה דבר, כל מה שמעניין אותי זה שהקבוצה שלי תנצח", סיפר יוסוף.

גם אליקו בן עיון, תושב אריאל המשמש כקפטן הקבוצה, סיפר כי השחקנים מטירה משתלבים באופן טבעי במועדון. "כדורגלן הוא כדורגלן, לא משנה אם הם מהמגזר או ממקום אחר. הם עוברים אצלנו במגרש וכך גם בלב", אמר, ואף התייחס לאוהדים ואמר כי הוא "מאמין ומקווה שיבינו שספורט זה מחוץ לפוליטיקה". לטענתו, מלבד הערך המוסף שהשלושה נותנים לקבוצה מבחינה מקצועית, הם מאפשרים גם מפגש בלתי אמצעי עם אנשי המגזר. "הם אנשים מדהימים ומדובר בחיבור בין בני אדם שהוא יותר מהחיבור בין יהודים לערבים, וזה הולך פה טוב", ציין.

שי ברנטל, יו"ר המועדון, הסביר כי לקבוצה לא פשוט לגייס שחקנים מאחר ששחקנים רבים מאזור השרון נרתעים מהמרחק. "מצאנו אותם באופן מקצועי לחלוטין אותם וזה עובד בצורה חלקה ובאופן טבעי לחלוטין. נוצר 'קליק' מיד בין השחקנים וזה דבר טבעי ביותר ששחקנים מהמגזר יכולים להשתלב פה בצורה הטבעית ביותר", אמר ואף ציין כי השחקן הרביעי מהמגזר הערבי כבר בדרכו לקבוצה.

וואליד חאסקיה, שחקן כדורגל בנבחרת אריאל. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"ספורט הוא הדרך היחידה לפתור את הבעיות". ווליד חסקיה/ראובן קסטרו

גם ראש עיריית אריאל אלי שבירו מברך על שיתוף הפעולה שמתקיים בקבוצה העירונית. "קבוצת הכדורגל שלנו היא דוגמה חיה לאיך שאנחנו חיים פה בדו-קיום ואיך הכדורגל למעשה מגשר בין אוכלוסיות", מסר. "בנוסף לכך, אני שמח שפיפ"א קיבלה החלטה לא להיעתר לבקשת הפלסטינים להוציא את ישראל מהארגון לנוכח העובדה שיש קבוצות ישראליות ביהודה ושומרון. אסור להכניס את הכדורגל, שהוא למעשה גורם מגשר, לפוליטיקה".

שני השחקנים בחרו לסיים בעצה ידידותית למנהיגי שני המגזרים, הערבי והיהודי. "אנחנו רואים את כל הבלגן בין הצדדים, כשבפועל יש הרבה שחקנים משני המגזרים וכולם מרגישים כמו משפחה כי זה בספורט. לדעתי זו הדרך היחידה לפתור את הבעיות. אם יהיה יותר ספורט בין שני המגזרים, אני חושב שאת הנושא הפוליטי מזמן היינו פותרים", אמר ווליד. יוסוף הוסיף כי "עם הספורט אפשר לתקשר עם כל הדברים האלה – מלחמות, אלימות וגזענות. הספורט הוא האמצעי הטוב ביותר לקרב בין יהודים לערבים".

משחק של נבחרת אריאל בכדורגל. אוקטובר 2016. עירוני אריאל, באדיבות המצולמים
שחקני המועדון במגרש/באדיבות המצולמים, עירוני אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully