וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס הקל בארה"ב: האם מקרה דומה יכול להתרחש בישראל?

13.10.2016 / 20:10

האירוע, שטרם התברר אם היה פיגוע או לא, מעלה את השאלה אם תרחיש האימים יכול להתממש גם כאן. רוני צ'אפו, מנהל בית ספר לטיסה, הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מדוע אפשר להיות רגועים

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

התרסקות המטוס הקל בקונטיקט לפני יומיים הוגדרה כבר על ידי גורם אמריקני רשמי המעורב בחקירה כמקרה התאבדות ולא טרור, אך גם כיוון זה נבדק. האם בישראל ננקטים צעדים במטרה למנוע אירועי טרור או אירועים אחרים במהלך לימודי טיס שעלולים לגרום לסיכון? מנהל בית הספר לטיסה IFLY רוני צ'אפו התראיין היום (חמישי) לאולפן וואלה! NEWS כדי לענות על השאלות הללו.

צ'אפו פתח את דבריו בהסבר השליטה במטוס במהלך לימודי טיסה כמו באירוע בקונטיקט. "השליטה עוברת בין המדריך לתלמיד", אמר מנהל בית הספר לטיסה, "שליטה היא מכנית ושני הסטיקים מחוברים פיזית. המשמעות היא שמי שמושך יותר חזק - מנצח".

הוא הוסיף כי ישראל היא אחת המדינות הקפדניות בעולם בכל הנוגע להיתר לימודי הטיס. "כדי להתחיל ללמוד, חניך צריך להגיע עם רישיון מתלמד טיס", אמר צ'אפו, "הרישיון ניתן לו על ידי רשות התעופה האזרחית אחרי שבודקים אותו המשטרה, השב"כ, הצבא, וגורמים נוספים. זה תהליך שלוקח חודשים ורק אחריהם החניך רשאי להגיע לבית ספר ולהתחיל לימודי טיס".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "החלטת אונסק"ו על הר הבית הזויה ואבסורדית, האמת תנצח"
"העמקת יכולות המסתערב": צל"ש ליחידת "דובדבן" על פעילותה בשנה החולפת
אסד: מקווה שרוסיה תגרום לטורקיה לשנות את היחס כלפיי

זירת התרסקות מטוס קל באיסט הרטפורד, קונטיקט, 12 באוקטובר 2016. רויטרס
מקום ההתרסקות של המטוס הקל בקונטיקט/רויטרס

הוא הוסיף כי מדריכי הטיסה עוברים הכשרה להתמודדות עם מצבים שונים בהם התלמיד נתקף היסטריה. "כאן תפקיד המדריך לדבר עם החניך, לשכנע אותו ואפילו להשתלט עליו בכוח כדי לקבל חזרה שליטה", אמר.

חוקרי האירוע בקונטיקט הצליחו לגבות עדות ממדריך הטיסה על אף שנפצע באורח קשה. לדבריו, התלמיד, פראס פרייטח, אזרח ירדן בן 28, היה ממורמר במהלך השיעורים. הוא ציין כי לפני ההתרסקות התגלע ויכוח בין השניים לאחר שתלמיד הטיס אמר כי אינו מעוניין להטיס עוד את המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully