וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על הטבע התת-ימי: כך נלחמים הפקחים במלכודות דיג אסורות

14.10.2016 / 0:30

למרות החשיבות הגדולה בשמירה על המערכת האקולוגית במפרץ אילת, יש מי שמעדיף לדאוג לעצמו על חשבון הסביבה. פקחי רשות הטבע והגנים, שפועלים נגד המלכודות הלא חוקיות, מגנים על הדגים המיוחדים. צפו בתיעוד

צילום: דורון ברש

עושר הדגים העצום במפרץ אילת ושוניות האלמוגים שתלויות בו למחייתן מוגדרים ברובם כערך טבע מוגן. החיים התוססים מתחת למים במפרץ הפכו למוקד המשיכה התיירותי החשוב ביותר שהעיר מציעה, אך יש מי שמנסה לפגוע בערכי הטבע המוגנים ומסכן את יציבות המערכת האקולוגית בים האדום.
לצורך המאבק בדייג הלא חוקי במפרץ אילת, מפעילה רשות הטבע והגנים פקח ימי שתפקידו בין היתר לתפוס מלכודות מאולתרות מתחת לפני המים.

"בים חיים אלפי מיני בעלי חיים, שיוצרים מערכת אקולוגית עדינה ומורכבת הזקוקה להגנה - בדיוק כמו בעלי החיים ביבשה. חלק ממינים אלו מצויים בסכנת הכחדה ועלולים להיעלם מהעולם – אם לא נמהר להגן עליהם", הסביר זיו נדר, פקח מרחב ימי וחוקר מרחב אילת ברשות הטבע והגנים. "הבעיה שהמלכודות האלו הן לא סלקטיביות וקיים חשש שזה יפגע במינים בסכנת הכחדה". הוא הוסיף כי ישנם בעלי חיים שבקושי נמצאים באזור. "אם דג כזה נכנס למלכודת, זה גומר אותו. אם הוא נמצא שם יותר מדי זמן - הוא יכול למות".

עוד בוואלה! NEWS:
אונסק"ו אישר החלטה המתעלמת מהקשר בין יהודים לאתרים הקדושים בירושלים
טראמפ על הטענות להטרדות מיניות: "המצאה מוחלטת, זה לא קרה"
זוכה פרס נובל לספרות 2016 הוא בוב דילן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת אקולוגית עדינה. שונית האלמוגים באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS חושף פעילות פיקוח שגרתית, ומתעד את שחרורם של כ-20 דגים שנלכדו במלכודת כזו בקרקעית הים. בין המינים שנלכדו היו טווסון ודפדוף הפסים המרהיבים ביופיים ומוגדרים ערכי טבע מוגנים האסורים לציד. אזרח עירני שזיהה דייג פועל בניגוד לחוק ומניח מלכודת מאולתרת בקרקעית הים באחד מחופי אילת דיווח לפקח נדר שיצא אל המקום וחתך בסכין את המלכודת שהורכבה מרשתות פלסטיק.

"המערכת האקולוגית של מפרץ אילת מאוד רגישה ועדינה באופן כללי", מציין נדר, "לדגים הללו יש תפקיד מאוד חשוב בשמירה על המערכת האקולוגית. קוראים להם 'רועים' כי תפקידם ללחך את העשב ולנקות את הים מאצות". לדבריו, "יש להם תפקיד מאוד חשוב בין היתר בשמירה על שוניות האלמוגים. אלמוג תלוי מאוד באור לצורך תהליך הפוטוסינתזה, וברגע שאצות חוסמות את כניסת האור למים זה פוגע באלמוג". הוא הדגיש כי כל פגיעה בחיות המוגנות, לרבות דיג וסחר בדגים, מזיקה ואסורה, ומהווה עבירה פלילית שעונשה עד שלוש שנות מאסר לצד קנסות כספיים גבוהים.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת
  • דיג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully