וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הטענות להטרדות מיניות: "המצאה מוחלטת, זה לא קרה"

14.10.2016 / 0:10

המועמד הרפובליקני הגיב לפרסומים בכלי תקשורת בארצות הברית שבהם טענו ארבע נשים כי הוטרדו מינית על ידו בתקריות שונות. באירוע בחירות בפלורידה חזר והכחיש ותקף את יריבתו: "הקלינטונים הם פושעים. היא צריכה להיות בכלא"

עריכת וידאו: ניר חן

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דולנד טראמפ הגיב אתמול (חמישי) לטענות שפורסמו ביממה האחרונה מצד כמה נשים, שלפיהן הוא הטריד אותן מינית. "הטענות הללו מזויפות", אמר באירוע בחירות בפלורידה. "הן בדיה, הן שקר, האירועים האלה מעולם לא קרו. הטענות חסרות שחר, כבר יש לנו ראיות שיפריכו את השקר והן יפורסמו בקרוב. השקרים האלה מגיעים מכלי תקשורת שפרסומי העבר שלהם כבר הופרכו. תאגידי התקשורת אפילו לא ניסו להצליב את העובדות, כי חקירה פשוטה הייתה מעלה שזה לא יותר משקרים".

טראמפ המשיך לתקוף את העיתון "ניו יורק טיימס" שפרסם חלק מהטענות. "לפני שישה חודשים, ניו יורק טיימס הכושל פרסם סיפור, כוכבת הסיפור אמרה שאני בחור נהדר ושהיא מעולם לא אמרה את האמירות שיוחסו לה", ציין. "זה יהיה חלק בתביעה שאנחנו מכינים נגדם".

בהמשך תקף את יריבתו הילרי קלינטון ובעלה ביל. "הקלינטונים הם פושעים, תזכרו את זה. הם פושעים. זה מתועד. והממסד שמגן עליהם מעורב בחיפוי על פעילויות פליליות במחלקת המדינה ובקרן קלינטון כדי להשאיר את אותם בעמדות כוח. אנשים שמסוגלים לבצע כאלה פשעים נגד המדינה שלהם מסוגלים להכול. זה לא מקרה שהמתקפות האלה באות בדיוק באותו זמן שבו ויקיליקס חשפו את השחיתות הבינלאומית של מכונת קלינטון". לקול קריאות מהקהל לכלוא את קלינטון, השיב טראמפ: "בכנות, היא צריכה להיות בכלא".

עוד על הבחירות בארה"ב
"לא נעשה בתום לב": ארבע נשים טוענות שהותקפו מינית בידי טראמפ
הבית הלבן: התבטאויות טראמפ על נשים הן ברמה של הטרדה מינית
אחרי העימות: קלינטון שומרת על הפער מטראמפ בסקרים

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"הטענות נגדי חסרות שחר". טראמפ, הערב/רויטרס

"הסיפור בניו יורק טיימס הכושל הוא המצאה מוחלטת", כתב מוקדם יותר המיליארדר בחשבון הטוויטר שלו. העיתון פרסם עדויות של שתי נשים, שסיפרו כי עברו הטרדה מצדו של איל הנדל"ן מניו יורק. הוא מאיים בתביעת דיבה נגד העיתון. על הדברים שסיפרה כתבת מגזין "פיפל", נטשה סטוינוף, כתב כי "התקרית מעולם לא התרחשה". בטור שפרסמה היום במגזין היא סיפרה כיצד המיליארדר דחף אותה אל הקיר באחד מהחדרים באחוזתו שבפלורידה והחל לנשק אותה "בתוך שניות ספורות". כל זאת, ציינה סטוינוף, במהלך ביקור בביתו של איל ההון בשנת 2005, שנועד לריאיון עיתונאי, שנה לאחר שהתחתן טראמפ עם מלניה, שהייתה אז בהיריון מתקדם, ובשעה שהיא נמצאת בבית.

הטענות על הטרדות מיניות מצד טראמפ פורסמו בתחילה ב"ניו יורק טיימס". ג'סיקה לידס, בת 74 ממנהטן, סיפרה כי הוא אחז בחזה שלה וניסה לגעת בה מתחת לחצאית בטיסה לניו יורק לפני יותר מ-35 שנה. גם רייצ'ל קרוקס, בת 33, סיפרה לעיתון על מקרה דומה. לדבריה, בשנת 2005, כשעבדה בחברת השקעות ופיתוח נדל"ן ב"מגדל טראמפ" במנהטן, היא פגשה בו מחוץ למעלית בבניין. מאחר שהחברה שלה עשתה עסקים עם המיליארדר, היא פנתה אליו והציגה את עצמה. טראמפ לחץ את ידה אך לאחר מכן לא הרפה ונישק אותה על הלחי. לאחר מכן, "הוא נישק אותי ישר על הפה", אמרה.

בנוסף לכך, עיתון בפלורידה דיווח אתמול לפנות בוקר כי אישה נוספת טוענת שהמועמד הרפובליקני תקף אותה מינית. "פאלם ביץ' פוסט" דיווח כי מינדי מגליברי, בת 36, סיפרה שטראמפ מישש אותה באחוזתו לפני 13 שנים. על פי הדיווח, מגליברי לא התלוננה עליו, אך שיתפה בכך את חבריה הקרובים ואת בני משפחתה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקולורדו,  12 באוקטובר 2016. רויטרס
מובילה בסקרים. קלינטון בעצרת בחירות בקולורדו, אתמול/רויטרס

הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית קלינטון תקף את טראמפ בעקבות הפרסומים האחרונים. "הסיפור המטריד הזה מתאים באופן טרגי לכל מה שאנחנו יודעים על הדרך שבה דונלד טראמפ מתייחס לנשים", מסרה מנהלת התקשורת של הקמפיין ג'ניפר פלמיירי. "הדיווחים האלו מצביעים על כך שהוא שיקר במהלך העימות וכי ההתנהגות הדוחה שעליה התרברב בקלטת הייתה יותר מרק מילים".

בשבוע שעבר, לפני העימות, נחשף בוושינגטון פוסט קלטת משנת 2005, ובה נשמע טראמפ מתייחס לנשים באופן מבזה ומכריז כי "כשאתה כוכב, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה לנשים, כולל לתפוס באיבר מינן". גם רשת CNN שחררה ריאיונות שהעניק המועמד הרפובליקני לשדרן הווארד סטרן ב-17 השנים האחרונות ובהם שוחח בין היתר על המראה החיצוני של בתו איוונקה, על יחסי מין עם צעירות ועל סוגיות שנויות במחלוקת נוספות.

ההתבטאויות הללו יצרו משבר עמוק במפלגה הרפובליקנית, ורבים מבכיריה התנערו ממועמד המפלגה לנשיאות, בהם המועמד משנת 2008, הסנאטור ג'ון מקיין. גם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, הרפובליקני הבכיר ביותר בתפקיד בממשל, הבהיר כי לא יגן יותר על טראמפ ולא יופיע עמו בעצרות בחירות. המיליארדר אמר בתגובה כי הוא "מסיר את הכפפות" וכי הוא אינו יכול להצליח כשהוא לא זוכה לתמיכה.

(עדכון ראשון: 13:53)

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"הסיפור בניו יורק טיימס הכושל הוא המצאה מוחלטת". טראמפ, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully