וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד מפתיע: מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד התפטר מתפקידו

13.10.2016 / 18:00

גולד, הנחשב לאחד האנשים המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע על סיום תפקידו מסיבות אישיות. הוא ניהל את השיחות להסכם הפיוס עם טורקיה והיה מעורב במאמצים לפתח קשרים עם מדינות אפריקה. "אעמוד לרשות ראש הממשלה גם בעתיד"

עריכה: אוהד פיטר

מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, התפטר היום (חמישי) מתפקידו מסיבות אישיות. גולד נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לפי גורם במשרד החוץ, הוא מתכוון לשוב לעיסוקיו המחקריים והאקדמיים. גולד היה אמון על חלק מהנושאים הרגישים ביותר במדיניות החוץ הישראלית, בהם השיחות להשגת הסכם פיוס עם טורקיה, ההתחממות בקשרים עם ערב הסעודית וההתקרבות למדינות אפריקה. ללא שר חוץ מכהן, גולד נחשב על ידי רבים כ"שר החוץ בפועל".

"אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ואמשיך להעמיד את עצמי לרשותו לכל משימה שיטיל עליי בעתיד. תפקיד מנכ"ל משרד החוץ היווה פסגה אישית ומקצועית בשנים בהן שירתתי בחזית המדינית", מסר גולד.

דורי גולד, מנכ"ל משרד החוץ. טוויטר, צילום מסך
גולד/צילום מסך, טוויטר

גולד הוסיף: "אני אסיר תודה לעובדים המקצועיים והמסורים של משרד החוץ, אשר יחד עימם הובלנו את מאבקיה הדיפלומטיים של ישראל. בתקופת שירותי כמנכ"ל, זכינו לפריחה ביחסי החוץ וזאת בהובלת ראש הממשלה. אני חש גאווה על היותי שותף לכך. אני מאחל הצלחה רבה למחליפי בתפקיד".

מנתניהו נמסר: "אני מודה לד"ר דורי גולד על תרומתו הרבה לחיזוק יחסיה המדיניים של ישראל בעולם, לרבות באפריקה ובמזרח התיכון ומעריך אותה מאוד. דורי הולך איתי כבר 25 שנים, ואני משוכנע שיירתם לכל משימה, בכל עת שיתבקש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דורי גולד ומשלחתו, עם נשיא גיניאה , פרופ? אלפא קונדה.. משרד החוץ, מערכת וואלה! NEWS
גולד ונשיא גינאה, אלפה קונדה/מערכת וואלה! NEWS, משרד החוץ

גולד נחשב לאחד מיועציו הקרובים של נתניהו בתחום מדיניות החוץ מזה שני עשורים. הוא מונה על ידי נתניהו לתפקיד שגריר ישראל באו"ם בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש ממשלה, בשנים 1997-1999. בהמשך מונה לנשיא "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה", מכון מחקר המתמחה בסוגיות אסטרטגיות. גולד שימש יועץ גם לראש הממשלה אריאל שרון בשנים 2001-2003, והיה מעורב במגעים בין ישראל לממשל בוש בנושא "מפת הדרכים".

בסוף שנת 2013 מינה נתניהו את גולד ליועץ מדיני במשרה חלקית, בדגש על היחסים עם ארצות הברית. מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ הצביע על כך שנתניהו, שלא התכוון למנות שר חוץ קבוע באותה עת, שאף להפקיד את המשרד החשוב בידיו של איש אמון המקורב אליו, הן ברמה האישית והן בתפיסת העולם המדינית. גולד שימש במקביל לתפקידו כמנכ"ל המשרד, גם כאיש קשר מרכזי של נתניהו אל מול גורמים רשמיים בארצות הברית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת הממשלה. יולי 2016. רויטרס
נתניהו/רויטרס

גולד, יליד ארצות הברית שעלה ארצה ב-1980 והתנדב לשירות בצה"ל, היה מעורב לאורך שני העשורים האחרונים בשורה של מגעים חשאיים בין ישראל לבין גורמים בכירים ברשות הפלסטינית ובעולם הערבי. בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו, גולד ניהל שיחות חשאיות עם אבו מאזן, אז אחד מסגניו של יאסר ערפאת, ובמקביל סייע לארגן פגישה אישית בין נתניהו לבין חוסיין אגא, יועץ קרוב של אבו מאזן וערפאת. בשנים האחרונות גולד השתתף במפגשים בלתי-רשמיים עם דמויות בכירות בעולם הערבי.

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully