וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: מקווה שרוסיה תגרום לטורקיה לשנות את היחס כלפיי

13.10.2016 / 18:10

נשיא סוריה התראיין לעיתון רוסי ובו הביע תקווה כי הפיוס בין מוסקבה לאנקרה יוביל לגישה חדשה כלפי משטרו. בשל התגברות ההפצצות בחאלב, בבריטניה שוקלים אופציה צבאית

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא סוריה בשאד אסד אמר כי הוא מקווה שהפיוס בין רוסיה לטורקיה יאפשר למוסקבה לשנות את מדיניותה של אנקרה כלפי דמשק. הוא אמר את הדברים בריאיון לעיתון הרוסי "קומסומולסקיה פרבדה", שחלקים ממנו פורסמו היום (חמישי). הריאיון המלא יפורסם מחר.

אסד נתמך על ידי רוסיה, שהתערבה במלחמת האזרחים בארצו לפני שנה ומאז מנהלת מערכה אווירית נגד מתנגדי הממשל בדמשק. בחודש האחרון מנהלים נאמני הנשיא, בתמיכת חיזבאללה ואיראן על הקרקע ורוסיה מהאוויר, מערכה עיקשת נגד המורדים במזרח חאלב. המבצע הנרחב הוביל להעמקת המשבר בין רוסיה למערב, ולהפסקת השיחות עם ארצות הברית.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
בריטניה: "לשפוט את האחראים לתקיפות בחאלב"; רוסיה: "הבריטים היסטריים"
נסראללה: "המתח באזור גואה, אין פתרון מדיני למשבר בסוריה"
בצרפת דרשו לדון רק במלחמה בסוריה - ופוטין ביטל את הביקור

הרס רב מהפצצות בשכונות במזרח חאלב, סוריה, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
עשרות הרוגים בימים האחרונים. הריסות בחאלב, בשבוע שעבר/רויטרס

לפי ארגון סיוע בחאלב, 145 בני אדם נהרגו אתמול וביום שלישי לאחר חידוש ההפצצות הכבדות על השטחים שבשליטת המורדים. לפי איברהים אבו א-לעת', גורם ברשות ההגנה האזרחית, מתחילת היום נהרגו 13 אנשים בעיר, כשמטוסי קרב פגעו בכמה שכונות של המורדים. במערב דורשים לחקור את המבצע בעיר בחשד לביצוע פשעי מלחמה, טענות שאותן דוחה מוסקבה על הסף.

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום כי יש לבחון התערבות צבאית במלחמה בסוריה, אך הבהיר כי כל פעולה כזאת צריכה להיות כחלק מקואליציה נרחבת הכוללת את ארצות הברית ולא קצרת-טווח. "אנחנו לא יכולים לעשות כלום ללא קואליציה, ללא האמריקנים", אמר ג'ונסון בפרלמנט. "אני חושב שאנחנו עדיין במרחק רב משם, אולם זה לא אומר שהדיונים לא מתקיימים, מאחר שהם כן". ג'ונסון אמר כי אפשרות אחרת עבור הממלכה היא הטלת סנקציות על בכירים במשטר אסד. בתגובה הדגישו בקרמלין כי הם יקבלו בברכה סיוע בריטי למלחמה בטרור, אך לא בפגיעה בצבא סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully