וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "המתח באזור גואה, אין פתרון מדיני למשבר בסוריה"

12.10.2016 / 18:51

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום נדיר מול אלפי תומכים ואמר כי "המצב באזור מתוח". לגבי סוריה חזה כי "המתח, ההסלמה והעימותים צפויים להימשך". חלק ניכר מנאומו הוקדש לערב הסעודית, יריבתה של איראן התומכת בארגון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(ריאיון עם סגן מזכ"ל חיזבאללה: "אין פתרון בסוריה בלי הנשיא אסד", אוגוסוט 2016)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אמש (שלישי) כי המתח במזרח התיכון גואה וכי נראה שלא צפוי פתרון פוליטי למלחמה בסוריה. "המצב באזור מתוח וחלה בו הסלמה, ולא נראה כי יש נתיב למשא ומתן או לפתרון", אמר נסראללה. הוא אף התייחס בפירוש לסוריה, שבה נלחם ארגונו לצד הנשיא בשאר אסד, ואמר כי "המתח, ההסלמה והעימותים צפויים להימשך".

דבריו נאמרו בנאום נדיר מול אלפי תומכים של הארגון בביירות בירת לבנון. הנאום נמשך יותר משעה והתקיים לכבוד יום העשורא שחל היום, ומצוין לאות אבל למותו של נכדו של הנביא מוחמד. רוב התומכים שהגיעו לצפות בנאום לבשו לבוש מסורתי בצבעים כהים, בהתאם למנהג של יום העשורא. בנוסף לכך, הם שרו כמעט ללא הפסקה "מוות לכל הסעודים", והניפו את אגרופיהם.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום מול אלפי תומכים בביירות בירת לבנון, 11 באוקטובר 2016. רויטרס
"ההנהגה של ערב הסעודית מדרדרת את המדינה"/רויטרס

נאומו של נסראללה כלל חלקים גדולים שעסק במעצמה הסונית ערב הסעודית, בעיקר בנוגע לפעילותה נגד המורדים החות'ים בתימן. מדינה זו היא היריבה העיקרית של איראן באזור, ואילו איראן תומכת בארגון השיעי.

מזכ"ל חיזבאללה טען כי ההנהגה של ערב הסעודית "מדרדרת את המדינה לתהום", והאשים את ריאד בתקיפה אווירית נגד הלוויה שאירעה ביום שבת בבירת תימן צנעה, ובה נהרגו 140 בני אדם. תחילה הכחישו גורמים ממטה הקואליציה נגד החות'ים בהובלת ערב הסעודית כי מטוסיהם השתתפו בתקיפה, אך ביום ראשון הודיעה הקואליציה כי היא מוכנה לחקור את נסיבות התקיפה, ואף כינתה אותה "מכאיבה ומעוררת החרטה". הצהרתה האחרונה של הקואליציה הגיעה לאחר הודעתה של ארצות הברית, לפיה המדינה תפתח באופן מידי בבדיקת הסיוע שהיא מספקת לה בעקבות התקיפה.

עוד בנושא:
מטענים איראניים מחיזבאללה: שישה צעירים מהצפון נאשמים בתכנון פיגועים
ירי על אוטובוס ומטחי רקטות: צה"ל תרגל מלחמה ביישובי הצפון
עמוק בסוריה, בלי כסף וללא אהדת הציבור: חיזבאללה בנקודת שפל

הקהל בנאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביירות בירת לבנון, 11 באוקטובר 2016. רויטרס
הקהל בנאומו של נסראללה, אמש/רויטרס

ערב הסעודית נמצאת מצדו השני של המתרס של הסכסוך בסוריה בהשוואה לחיזבאללה. המדינה מגבה את המורדים, שנלחמים נגד אסד שבו תומך חיזבאללה. מוקדם יותר השנה הובילה הממלכה כמה מדינות ערביות להכריז על חיזבאללה ארגון טרור, במסגרת מאמציה לצמצם את כוחה של איראן ולהפחית את יכולותיה לתמוך באסד. חיזבאללה דחה את ההאשמות לפיהן הארגון מעורב בטרור, ובנאומו אף האשים את ערב הסעודית בתמיכה בטרור.

באוגוסא אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, כי הסיכוי להגיע לפתרון למלחמת האזרחים בסוריה אינו קרוב, בעיקר בגלל שארצות הברית - אחת המעצמות המעורבות במאמצים להביא לפתרון למשבר, עסוקה בבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר, ולא מוכנה להתחייב לכל פעולה עד שנשיא חדש יכנס לבית הלבן. "הממשל האמריקני משוכנע כי התקופה הקודמת לבחירות לנשיאות היא בזבוז זמן, וכי הדבר יכול לחכות עד שנשיא חדש ייכנס לתפקיד", ציין מספר שתיים בארגון השיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully