וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בגיאורגיה: חנוך שכל את אחיו בלבנון - ואיבד שניים מילדיו

11.10.2016 / 15:40

עשור לאחר שאיבד את אחיו, יהודה, נהרגו בתאונה קשה ילדיו של חנוך גרינפלד. שמה של אחינועם בת העשר, שנהרגה יחד עם אחיה נבו, ניתן לה לזכרו של האח שנהרג מפגיעת קטיושה במלחמת לבנון השנייה

ילדי משפחת גרינפלד שנפגעו בתאונה בגיאורגיה, אוקטובר 2016. באדיבות המשפחה
שניים מאחיה נפצעו קל. אחינועם גרינפלד/באדיבות המשפחה

חנוך גרינפלד, תושב מעלה מכמש, איבד אמש (שני) שניים מילדיו בתאונת דרכים קשה, במהלך חופשה משפחתית בגיאורגיה. לפני כעשור, אחיו של חנוך, יהודה, נהרג במלחמת לבנון השנייה. לאחר פרוץ המלחמה, נקרא יהודה בצו 8 למילואים, וב-6 באוגוסט 2006 נהרג יחד עם כמה מחבריו ליחידה בעקבות נפילת קטיושה שנורתה משטח לבנון לעבר קיבוץ כפר גלעדי. הוא נקבר בבית העלמין בהר הרצל.

חנוך ורעייתו נעה נפצעו באורח קל בתאונת הדרכים, באזור תושתי שבמזרח גיאורגיה. אחינועם בת העשר, ששמה ניתן לה לזכרו של האח יהודה, ונבו, בן חמש, נהרגו בתאונה, ואחיהם יפתח ועברי נפצעו באורח קל. חנוך הוא בנם הבכור של משפחת גרינפלד ממעלה מכמש שבבנימין, ממזרח לרמאללה, והתגורר בהתנחלות עם רעייתו וארבעת ילדיהם. "בית מעלה מכמש מתאבל על מותם של שני ילדי משפחת גרינפלד", נמסר היום מדוברות היישוב.

עוד בוואלה! NEWS:
יום כיפור תשע"ז: כוננות במשטרה ובמד"א, מזג אוויר חם מהרגיל
חרם חרם תרדוף: הנשק החרדי - שמבטיח ציות לכללי הרבנים
הדוח שחושף: מה היא המדינה הטובה ביותר עבור נערות?

משפחת גרינפלד, שנפגעה בתאונת דרכים בגיאורגיה, אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"בית מעלה מכמש מתאבל על מותם". חנוך ונעה/צילום מסך, פייסבוק

אחת מאחיותיו של חנוך היא שושה גרינפלד, עיתונאית ויוצרת קולנוע. אחד מסרטיה הוא "ז'אן דארק אהובתי", סיפור יציאתה מהארון כלסבית דתית-לאומית. במהלך הלווייתו של אחיה יהודה, תקפה גרינפלד את הממשלה על כך שהוציאה לוחמים למלחמה ללא הצדקה.

בהספד שנשאה, אמרה בין היתר כי "זו מלחמה למען הלא כלום. למען האליטות ששולטות במדינה, 'מתבצע כאן פשע', אמרתי לך, 'אנא, אל תלך', התחננתי. הרי המלחמה הזו היא בגלל הגירוש ההוא". לדבריה, "מגרשים אותנו, ואז שולחים אותנו למלחמה שהם יצרו, כדי לשוב ולגרש אותנו, כי הרי תמיד נחזור ונילחם ונמות בשבילם. 'אני מסכים איתך', אמרת לי, 'אבל אני לא יכול, זה לא אני, אני לא אוהב להיות במרכז העניינים, לחולל מהומות'".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אזור תאונת הדרכים הקשה. גוגלמפס, עיבוד תמונה
אזור תאונת הדרכים הקשה/עיבוד תמונה, גוגלמפס

טרם התבררו נסיבות התאונה המלאות, אולם מפרטים ראשוניים שנמסרו ממשרד החוץ ודווחו בכלי התקשורת המקומיים עולה כי רכב השטח שבו נסעו בני המשפחה התהפך לפנות בוקר והידרדר לתעלה בצד הדרך. בני המשפחה של הנפגעים בארץ קיבלו הודעה על התאונה, אולם בחרו שלא לצאת לגיאורגיה בשל יום כיפור. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ מטפלת בנושא, וטרם נקבע מועד הלווייתם של הילדים שנהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully