וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההפצצה בבירת תימן: המורדים ירו טילים לעבר משחתת אמריקנית

כוחות החות'ים שיגרו טילים לעבר כלי השיט בים האדום ולעבר בסיס במרכז ערב הסעודית. במקביל, קראו בכירים באו"ם לחקירה בנוגע לתקיפה הסעודית בצנעא, שהביאה למותם של 140 בני אדם. "חורבן עצום"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המורדים החות'ים בתימן ירו אתמול (שני) טילים בליסטיים לעבר משחתת אמריקנית בים האדום ולעבר שטח ערב הסעודית, יומיים לאחר שכ-140 בני אדם נהרגו במתקפה אווירית שפגעה באולם בבירה צנעא, שבו נערך ניחום אבלים על מות אביו של שר הפנים בממשל המורדים השיעים. דובר מטעם צבא ארצות הברית מסר כי שני טילים נורו מאזור שבשליטת החות'ים לעבר המשחתת "מייסון", ששטה מצפון למיצר באב אל-מנדב האסטרטגי. הטילים לא פגעו במשחתת. גורמים חות'ים הכחישו כי ירו לעבר כלי השיט האמריקני.

במקביל, הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית מסרה כי יירטה טיל שנורה על ידי החות'ים לעבר בסיס צבאי באזור העיר טאיף, שבמרכז ערב הסעודית. טיל נוסף נורה לעבר אזור העיר מארב שבמרכז תימן, שנחשב למעוז של כוחות הממשל התימני. מוקדם יותר החודש, ירו החות'ים טיל לעבר ספינה של צבא איחוד האמירויות הערביות.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי התקיפה בצנעא: ארה"ב תבחן המשך התמיכה בערב הסעודית בתימן
דוח: "ממשל אובמה הציע לסעודיה את הסיוע הצבאי הגדול ביותר אי-פעם"
המלחמה בתימן: מספר ההרוגים - כמעט כפול מהערכות הקודמות

תקיפה של הקואליציה בהובלת ערב הסעודית על אולם שבו נערך ניחום אבלים בצנעא, בירת תימן, אוקטובר 2016. רויטרס
"התנהלות מזעזעת". התקיפה בצנעא, ביום שבת/רויטרס

בשנה וחצי האחרונות, כוחות צבא מטעם הממשל בריאד תקפו בשיתוף עם צבאות של מדינות נוספות במפרץ הפרסי יעדים של המורדים החות'ים, והטילו על תימן סגר ימי ומגבלות סחר. הפצצת ניחום האבלים ביום שבת, שבה נהרגו גורמים פוליטיים מוכרים, היא אחת מהמתקפות הקטלניות ביותר במהלך הלחימה, וריאד הכחישה את אחריותה אליה.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון טען היום כי "מתקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית כבר הביאו לחורבן עצום והשמידו חלק נכבד מהמתקנים הרפואיים והתשתיות החיוניות של המדינה". לדבריו, "חייבת להיות קבלת אחריות על ההתנהלות המזעזעת בנוגע למלחמה כולה". עד כה, נהרגו בתימן יותר מ-4,125 אזרחים מאז חודש מרץ 2015, ורבים במדינה זקוקים לסיוע הומניטרי דחוף. בצל המאבק בין הממשל התימני, שזוכה לתמיכת ערב הסעודית, למורדים החות'ים, שנתמכים בידי איראן, שני הצדדים מאשימים זה את זה בפשעי מלחמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחנה שוואקאבה בתימן שבמחוז הצפון-מערבי חאג'ה ובו אזרחים שנעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה, מרץ 2016. רויטרס
משבר הומניטרי חמור. אזרחים שנעקרו מביתם במחנה פליטים זמני במזרח תימן/רויטרס

בנוסף לכך, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, זיד ראאד אל-חוסיין, קרא היום לחקירה בינלאומית של פשעי מלחמה בתימן, בעקבות הפצצת אירוע ניחום האבלים בצנעא. לדבריו, מדינות החברות במועצת האו"ם לזכויות אדם, קרי ערב הסעודית, תרמו ל"אקלים של חוסר קבלת אחריות", בכך שאירועי המלחמה לא נחקרו כראוי.

למרות החשד לפשעי מלחמה: ארה"ב מכרה לריאד נשק בשווי 1.3 מיליארד

במקביל, מסמכים פנימיים של הממשל האמריקני שנחשפו בסוכנות הידיעות רויטרס מעלים כי ממשלו של הנשיא ברק אובמה אישר מכירת נשק בהיקף של 1.3 מיליארד דולרים לערב הסעודית, חרף התרעות כי ההסכם עלול להפוך את וושינגטון לשותפה לפשעי מלחמה. על פי המסמכים, גורמים במחלקת המדינה האמריקנית הביעו חשש מפני פגיעה באזרחים וב"תשתיות קריטיות" בתימן.

יועצים משפטיים קבעו על הממשל האמריקני נדרש לחקור חשדות לפשעי מלחמה לפני השלמת ההסכם, והעסקה עשויה לחשוף, לפחות באופן תיאורטי, גורמים צבאיים אמריקניים לתביעות בבית הדין הפלילי הבינלאומי. התכתובות שהועברו לידי סוכנות הידיעות בעקבות בקשת חופש מידע הן מחודש מאי 2015 עד לפברואר 2016, ומציגות ניסיון אמריקני לדרוש מהסעודים להפחית את הפגיעה באזרחים, למרות הערכה אמריקנית כי אין ביכולתם לעשות זאת באופן יעיל.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully