וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלה תינוקות, לא עכברי מעבדה": ההורים זועמים על "מטרנה"

לאחר שפורסם דבר השמדתן של כעשרת אלפים קופסאות תרכובת, הורים רבים קושרים את השימוש במוצר הפופולרי לבעיות בריאותיות אצל ילדיהם. "הם מנסים לשמור על הרווחים – אבל לא על חשבון בתי", אמר אחד האבות המודאגים

בקבוק תינוק. ShutterStock
בקבוק תינוק/ShutterStock

יממה לאחר שהודיעה חברת "אסם נסטלה" כי היא משמידה כעשרת אלפים תרכובות מזון "מטרנה" שעלולות להכיל שבבי מתכת, הבהלה בקרב ההורים ממשיכה לגבור וסימני השאלה הולכים ומתרבים. מעבר לזעם ההורים על חוסר השקיפות מצד החברה, נבדק מדוע התרכובות התקולות אוחסנו עד היום ולא הושמדו, ולא מעט מההורים קושרים בין בעיות מעיים בקרב ילדיהם לבין התרכובות.

בתו של אודי לבון מרמת גן, בת שמונה חודשים וחצי, מקיאה כבר שבועיים ומאושפזת זה שלושה ימים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ללא אבחנה. אחת ההשערות היא כי היא לקתה בזיהום או בבעיית מעיים. הוא הותיר תגובה נזעמת בדף הפייסבוק של החברה. "כשמנסים למצוא את הבעיה אצל הבת שלי כל מידע הוא חשוב", אמר לבון. "אותי עצבן שהם לא פרסמו מאתמול ועד היום את מספרי האצוות. עכשיו, שפרסמו פתאום שלא מדובר במטרה אקסטרה קר שלב 2 אלא מטרנה רגילה, זה נשמע לי מאד לא אמין", אמר, בהתייחס לשינוי הגרסאות של החברה מאתמול להיום. "זה לא שקוף, השינוי הגרסאות הזה. אנחנו רוצים רק אמת. אולי יעזרו לנו להבין מה יש לבתי, כי מאז שהיא נולדה היא צורכת מטרנה, משלב 1 ועד שלב 2".

עובדה נוספת שמדאיגה את ההורים היא היעדר תאריך הייצור של התרכובות על קופסאות האריזה. בתחתית הקופסאות יש רק תאריכי תפוגה. "אנחנו לא יודעים מתי המטרנה שלנו בבית יצאה החוצה מהמפעל ולהיכן היא התגלגלה", אמר לבון. "אין ודאות שקופסאות מטרנה כאלו לא מתגלגלות איפשהו, אולי משווק ששמר במחסנים שלו קופסה במשך חודשיים שלושה". הוא הוסיף: "כל ההתנהלות שלהם ממש חשודה, ובעוד יומיים אולי נגלה עוד תגובה חדשה מהם. זאת הבעיה. הם מנסים לעשות הכול כדי לא לפגוע ברווחים שלהם, אבל לא על חשבון הבת שלי". ללבון פנו כמה עורכי דין שראו את הפוסט בפייסבוק והציעו לו להצטרף לתביעה ייצוגית שמתגבשת עתה עם עשרות הורים, אך נכון לעכשיו הוא נמנע מכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אושרת התייחסה בדף הפייסבוק של החברה לתגובה של בתה לתרכובת. "לבת שלי הייתה הרעלת מזון. ברגע שבו הרופא אמר את זה, זרקתי מטרנה שלמה ורצתי לקנות חדשה, כאילו שזה שינה משהו", כתבה. "מטרנה קיבלו ממני שיחה על כך שהמרקם שונה ומוזר. בתמימותי ובטפשותי הרבה, המשכתי לקנות וחשבתי שאולי בגלל החום המרקם כזה. זרקתי מלא חצאי מטרנות, כי המוצר פשוט הסריח מהר ואני המשכתי להאשים את חום יולי אוגוסט. חצופים, מה עוללתם לבת שלי".

"למה לא הייתם שקופים מההתחלה?" תהתה גלית, אם נוספת. "למה לתת לציבור מידע שיקרי? מלכתחילה כבר קרה בעבר שלא הודו בו בזמן, ורואים באיזה מצב הילדים האלה נמצאים היום", אמרה בהתייחסה לסערת "רמדיה". "איפה השקיפות שלכם? מדובר בתינוקות, לא בעכברי מעבדה. גם אם משהו לא תקין, תשקפו מלכתחילה. מבחינתי זה חוסר אמון. יש לי תינוקות בבית שניזונים מהמוצרים שלכם".

עבור כולם, התשובה הרשמית של "מטרנה" היא אחידה ולקונית. "כל מוצרי מטרנה אשר נמצאים בשוק תקינים ובטוחים לשימוש. כתוצאה מהתקלה המכנית שאירעה בפס הייצור לפני מספר חודשים (עליה דיווחנו בתיאום עם משרד הבריאות) הושמדו המוצרים ולא הגיעו למדפים. מטרנה מעמידה את איכות מוצריה ובריאות התינוקות מעל לכל ולכן הוחלט מטעמי זהירות ובתאום עם משרד הבריאות להשמיד את הקופסאות שיוצרו לפני תיקון התקלה. כל מוצרי מטרנה תקינים ובטוחים לשימוש", נמסר.

שלשום פורסם כי "אסם נסטלה" משמידה מאות תרכובות מזון "מטרנה" תקולות בתיאום משרד הבריאות. התקלה בתהליך הייצור אירעה בחודש אפריל האחרון, לפי דיווח החברה למשרד הבריאות, כאשר גלגל מתכתי של מכונה הסמוכה לברז הייצור נגעה בו ונוצרו שבבים מתכתיים בתרכובות שיוצרו באותו היום. החברה עדכנה את משרד הריאות על התרכובות התקולות, והאחרון הורה להם לבודד את התרכובות להסגר עד לבדיקת המשרד. מאחר שמדובר בכמות גדולה, כעשרת אלפים קופסאות תרכובת, מאפריל ועד ספטמבר השמידו כמות קטנה כל פעם מההסגר. בספטמבר הושמדה כמות גדולה של המוצרים התקולים.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully