וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב המשטרה הנכנס הביע תמיכה בעבר בסירוב פקודה: "אסור לפנות יהודים"

11.10.2016 / 0:41

בתשובות שהעניק בשנים האחרונות במסגרת תפקידו כרב ההתנחלות טלמון, טען רמי ברכיהו כי אין לגייס נשים דתיות לצה"ל או להשכיר דירות ללהט"בים ביישובו. הרב לאחר המינוי: "כולי תפילה שאדע לעשות עבודתי בתבונה וברגישות"

צילום: מור שאולי, לע"מ; עריכה: טל רזניק

(בחודש דצמבר: אלשיך מונה למפכ"ל המשטרה)

הרב רמי ברכיהו מונה אתמול (שני) באופן רשמי לרב משטרת ישראל, לאחר שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, בנושא. הרב ברכיהו נבחר מבין המועמדים לתפקיד על ידי סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל, ועם מינויו תוענק לו דרגת ניצב-משנה. ברכיהו הוא רב ההתנחלות טלמון ועומד בראש בית המדרש "מאמינים במשטרה", שפועל בשנים האחרונות לגיבוש משנה סדורה, שתאפשר לשומרי מצוות לשרת במשטרה.

בעבר הביע ברכיהו תמיכה בסירוב פקודה בצה"ל, קרא להימנעות משירות צבאי של נשים דתיות, וטען כי אין להשכיר דירות לזוגות חד-מיניים. בתשובה שהעניק הרב בתקופת ההתנתקות מגוש קטיף, שפורסמה בספרו "רב שיח" שיצא לאור לפני כשנתיים, טען כי הוא "מהמתנגדים לסירוב פקודה" משום שלדעתו הקריאה "עלולה לחזור כבומרנג נגדנו ולקרוע קרע עמוק יותר בחברה הישראלית", אך ציין כי חייל שמקבל צו מילואים ואמור להשתתף בפינוי של בתי יהודים "ישתדל למצוא סיבות לדחות את גיוסו למילואים".

לדבריו, יש להימנע ממילוי פקודה אם "המפקדים יתעקשו שהחייל ימלא אחר הפקודה וישתתף בפינוי". אם, על פי תשובת הרב, לא יצליח החייל להתחמק מדרישת מפקדיו, "יש להשיב שמעשה זה אסור ואין אנו מתכוונים ליטול בו כל חלק".

עוד בוואלה! NEWS:
המועמד של אלשיך לרב המשטרה: ראש התכנית לגיוס חובשי כיפה לארגון
נתניהו על דברי עמירם לוין: "יוני פגש את פרס - האמת עולה בסוף"
פול ראיין: "אפסיק להגן על טראמפ, לא אשתתף בקמפיין הבחירות"

הרב רמי ברכיהו, טלמון, 19 באפריל 2015. ראובן קסטרו
"זוגיות שאינה תואמת את ערכינו". ברכיהו בטלמון/ראובן קסטרו

עוד התייחס ברכיהו בספרו לשירות של נשים דתיות בצה"ל, וטען כי עדיף להימנע מכך כי, לדבריו, "המערכת הצבאית היא מערכת אגרסיבית של סמכויות, פקודות, זמנים ועונשים. מערכת זו מתאימה יותר לאופי הגברי שהוא בדרך כלל בנוי להתמודדות עם הצד החיצוני של החיים. הכנסה למערכת חיים כזאת של בנות - ובפרט של בנות שגדלו במסגרת החינוך הדתי, שאורח חייהן שונה מאוד מהאווירה הצבאית - יש לה מחיר יקר המאיים על אופיין של הבנות ובעיקר על טבעיותן הן בטווח הקצר הן בטווח הארוך".

בחלק אחר בספר נשאל ברכיהו אם קיימת בעיה הלכתית לגבר, בביצוע שמירות ברכב יחד עם שתי חיילות נוספות. "לכאורה יש לאסור שמירה עם שתי חיילות", השיב ברכיהו. לדבריו, "גם אם נמצא פתרון הלכתי למציאות מורכבת זו, הרי ודאי ששמירה עם חיילות היא דבר שאינו ראוי. מציאות זו גורמת גם לבעיות הלכתיות, ולכן לא נוכל להשלים עם שליחת חיילות לשמירה ביישובינו". הרב ציין כי מפקד חטיבת בנימין שאליו שלח את הבקשה בעניין, נענה לה ו"הוא ידאג שיגיעו חיילים ולא חיילות".

הרב רמי ברכיהו ומפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו. אתר מאמינים במשטרה, אתר רשמי
"המערכת הצבאית אגרסיבית". ברכיהו לצדו של המפכ"ל לשעבר דנינו/אתר רשמי, אתר מאמינים במשטרה

יתרה מכך, נשאל ברכיהו אם יש להשכיר דירות או בתים בהתנחלות לזוגות חד-מיניים, והשיב כי "קהילתנו מיוסדת על ערכי התורה וההלכה, ולכן ברור הוא שלא נוכל לתת מקום לזוגיות שאינה תואמת את ערכינו, ומשום כך אין לתת מקום בקהילתנו לזוגות חד-מיניים". ברכיהו ניסה לצנן את תשובתו בכך שהוסיף כי "חובתנו כאנשים פרטיים וכקהילה לנהוג כלפי בעלי נטיות הפוכות ברגישות ובאנושיות. בעבר, היחס הפוגע והמזלזל שהפגינה החברה כלפי בעלי נטיות הפוכות, גרם לעיוותים אנושיים חמורים". לסיום כתב: "אווירת העליהום בכל פעם שרבנים מתבטאים בנושאים כגון פמיניזם, משפחות חד-הוריות, בעלי נטיות חד-מיניות וזכויות אזרח, היא דבר חמור שיש למחות עליו".

יושבות ראש השדולה הגאה בכנסת, חברות הכנסת מירב בן ארי, יעל גרמן, שרן השכל, מרב מיכאלי ומיכל רוזין, יצאו נגד מינויו של ברכיהו. "הרב ברכיהו מגיע עם סל 'ערכים' של אפליית נשים ולהט''בים ושאר הלכי רוח שאינם עומדים בשורה אחת עם גוף שתפקידו להיות כוח מגן עבור כולם וכולן", אמרו והוסיפו: "דעות כאלו מחזירות אותנו שנים אחורה. אנחנו קוראות לשר לביטחון פנים לא להיכנע ללחצים ולעצור את המינוי בטרם יצא לפועל".

"חיבור וגישור כלל חלקי החברה הישראלית"

בשנים האחרונות כיהן בתפקיד רב המשטרה ממלא מקום, סגן-ניצב הרב משה גפני. הוא זכה לאהדה גדולה בקרב גורמים במשטרה, אך עם כניסתו של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל, היה ברור כי הבאתו של ברכיהו מחוץ לשורות המשטרה, והדחתו של הרב החרדי גפני, לתפקיד הנחשק, הוא עניין של זמן. גורמים רבים במגזר החרדי מתחו ביקורת קשה על אלשיך בעקבות מה שכינו "הדחת הרב גפני מתפקידו".

ברכיהו מסר אמש כי "אני מבקש להודות לשר, למפכ"ל ולכל צוות המשטרה על הבחירה". לדבריו, "ערב יום הכיפורים אני מקבל עלי את התפקיד בחיל וברעדה, תוך הבנת כובד האחריות המוטלת עליי לשרת במשטרת ישראל ולסייע לגיבוש משנה הלכתית סדורה שתאפשר לכל שוטר שומר מצוות לשרת במשטרה תוך הקפדה על אורח חיים דתי. כולי תפילה שאדע לעשות עבודתי בתבונה וברגישות, תוך חיבור וגישור כלל חלקי החברה הישראלית יחדיו".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully