וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על דברי עמירם לוין: "יוני פגש את פרס - האמת עולה בסוף"

11.10.2016 / 0:39

לאחר ששמע לראשונה את ההקלטות של אחיו, מפקד סיירת מטכ"ל במלחמת יום הכיפורים, הבהיר ראש הממשלה כי יוני נתניהו אכן פגש את הנשיא התשיעי. זאת, בעקבות דברי האלוף (במיל') שטען כי פרס הוא "שקרן ונוכל" ולא היה מעורב במבצע. הכתבה המלאה תפורסם מחר

צילום: בני בן סימון, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (שני) להאשמות הקשות של אלוף במיל' עמירם לוין, ולפיהן הנשיא התשיעי שמעון פרס, שהלך לעולמו לפני כשבועיים, הוא "שקרן ונוכל" ומעולם לא פגש את מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר יוני נתניהו מאחר שלא היה מעורב במבצע אנטבה לחילוץ בני הערובה. הדברים פורסמו לראשונה בתכנית "שישי" בערוץ 10. "ערב המבצע באנטבה יוני נסע לקריה ופגש את שמעון פרס, שרצה להתרשם ישירות ממפקד הכוח. אלה עובדות ידועות ובסוף האמת עולה", אמר נתניהו בכתבה מיוחדת שתתפרסם במלואה מחר, ערב יום הכיפורים, בוואלה! NEWS, ובמהלכה שמע לראשונה את הקלטות הקשר של אחיו.

"פרס היה שר ביטחון שרצה להתרשם ישירות ממפקד הכוח, ולוודא שהמשימה העיקרית של ההסתערות על הטרמינל, שם הוחזקו בני הערובה, היא אפשרית", סיפר. "הוא הזמין את יוני אליו. הנהג של יוני מספר בעדות מוקלטת כיצד הם נסעו לקריה, אבל בש"ג לא נתנו להם להיכנס. יוני פשוט עבר אותו, השאיר את הנהג להתווכח ועלה לפרס ללשכה שהייתה צמודה ללשכת הרמטכ"ל. המזכירה מספרת שראתה את יוני מחכה להיכנס, ופרס סיפר אחר כך שהפגישה הזו נסכה בו הרבה ביטחון".

נתניהו המשיך וסיפר כי גם נהגו של אחיו העיד כי הבחין בו יוצא מהפגישה כעבור 45 דקות. "פרס נתן לו את התחושה הנכונה שהוא יתמוך באישור המבצע, דבר שלא היה מובן מאליו", סיפר. "העובדות ידועות. גם אם לוקח זמן עד שיתבהרו, הן מתבהרות בסופו של דבר ובסוף האמת עולה".

(עדכון ראשון: 20:15)

שר הביטחון שמעון פרס מדבר עם חיילים אחרי מבצע אנטבה, 1976. GettyImages
פרס מקבל חיילים לאחר מבצע אנטבה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully