וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: מנכ"ל קק"ל זומן לשימוע לפני פיטורים

10.10.2016 / 19:10

לאחר שנחשף כי המנכ"ל שכר חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחר עובדיו, התכנס הדירקטוריון של הקרן והחליט על הקמת ועדת בדיקה שתכריע אם ייאלץ לעזוב את תפקידו. "נחליט אם שפיגלר ילך הביתה"

ספק 500

מנכ"ל קק"ל, מאיר שפיגלר, יזומן לשימוע שבו יוחלט על המשך העסקתו - כך הוחלט היום (שני) בישיבת דירקטוריון בקרן. ההחלטה מגיעה לאחר חשיפת וואלה! NEWS, ולפיה שפיגלר שכר חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחרי עובדיו.

דוחות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, הראו כיצד שכר שפיגלר את שירותיה של חברת "שירותי מידע לישראל", ובהם פורטו אחר מעשיהם של עובדים מיציאתם ממקום העבודה ועד לחזרה אליה. המעקב התבצע בשישה מועדים שונים בשנתיים האחרונות.

לקריאה נוספת:
רב המשטרה הנכנס הביע תמיכה בעבר בסירוב פקודה: "אסור לפנות יהודים"
בן שנתיים וחצי מהצפון ננשך בראשו על ידי כלב; מצבו קשה
"אלה תינוקות, לא עכברי מעבדה": ההורים זועמים על "מטרנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכך, בישיבת הדירקטוריון הוצגו חשבוניות בסך 30 אלף שקלים שהוצאו לחוקרים שונים כדי לבצע מעקבים אחר עובדים, מבלי שהתקיים מכרז. ישראל גולדשטיין, יו"ר הוועדה, אמר בתום ישיבת הדירקטוריון: "הוועדה הגיעה היום להחלטה חשובה להקמת ועדת בדיקה עם סמכות שימוע לקבל החלטה, האם המנכ"ל יישאר או יילך הביתה".

על פי ההסכם הקיבוצי שנחתם בין הנהלת קק"ל לבין עובדיה, ההנהלה תוכל לפעול באמצעים אחר העובדים הנעדרים מהעבודה רק לאחר התייעצות עם הוועד, אולם עובדי קק"ל טענו כי צעד זה לא נעשה במקרים שנחשפו. יו"ר ועד עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין, הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS בחודש שעבר כי "לא נוותר עד שהמנכ"ל יודח מתפקידו". לדבריו, "ועד העובדים לא ייתן יד לעובדים שסרחו, אבל לא יכול להיות שמבצעים מעקבים אחר מספר עובדים, אי אפשר להתנהל בצורה כזאת, כל העובדים מבוהלים".

גולדשטיין אמר לאחר התפוצצות הפרשה כי "יש לנו מנכ"ל שמבצע מעקבים אחרי עובדים. אני שואל את חטיבת מנהל הכספים מאיפה הכסף לשכור את החוקרים הפרטיים, ואף אחד לא יודע. איפה השקיפות?". יו"ר ועד העובדים עוד סיפר כי "לפני שנתיים הציבו לנו מצלמות נסתרות, והוא התחייב לא לשים מצלמות. נשבר האמון בינינו. אי אפשר להמשיך בצורה הזאת". לסיכום, טען גולדשטיין כי "לא יכול להיות שבארגון כמו קק"ל אין תשובה מאין הגיע הכסף לשכור את החוקרים הפרטיים. יתרה מזו, לכל הוצאה בקק"ל יש ועדת מכרזים, ולא יצא מכרז בנושא שכירת חוקרים פרטים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

החשבוניות שהונפקו עבור המעקבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקק"ל נמסר לאחר התפוצצות הפרשה כי טענות העובדים אינן נכונות. "טענות יו"ר ארגון העובדים בדבר חקירות, התעמרות והתעללות בעובדים משוללות כל יסוד עובדתי וגובלות בנבזות המונעת משיקולים זרים ואינטרסים פנימיים, למנוע בכוח ובאיומים תקשורתיים, מהנהלת קק"ל לבצע את המובן מאליו בכל גוף ציבורי נורמטיבי, קרי פיקוח ובקרה בנוגע לדיווחי נוכחות העובדים במקום פרנסתם.

"מעולם לא בוצעו חקירות כנגד מי מעובדי קק"ל, אלא בדיקות אודות דיווחי נוכחות בעבודה. במקרה דנן מדובר בעובד ותיק, בין מקבלי השכר הגבוה בקק"ל, המדווח דרך קבע באופן ידני על שעות נוספות וכוננויות. התנהגות ועד העובדים וניסיונו להניא את הנהלת קק"ל מעריכת הבדיקות, כמו גם התנגדותו הנחרצת לחייב את כל עובדי קק"ל בדיווח נוכחות מקוון כנדרש בחוק ובפסיקה כאחד, מחזקת את חובת ההנהלה לנקוט בכל הפעולות המתבקשות לשמירה על טוהר המידות וכללי המנהל התקין".

בנוגע לטענות על מימון החקירות, נמסר מקק"ל כי "מן המפורסמות, שמקור הכספים המנוהלים על ידי קק"ל מגיע מתרומות, ולכן הנהלת קק"ל מתייחסת אליהם ביראת קודש". על פי התגובה, "חבל שארגון עובדי קק"ל אימץ לעצמו גישה השונה בתכלית מחובותיו המוסריות והערכיות כלפי בוחריו, שרובם המוחלט עובדים מסורים, נאמנים וחרוצים ובקיצור מלח הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully