וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתכתב עם ערכי המוסד": בית ספר ראשון ייקרא על שם פרס

10.10.2016 / 17:20

בית הספר הירוק בכפר סבא יהפוך להיות בית הספר על שם ראש הממשלה והנשיא לשעבר. ההחלטה התקבלה כבר בזמן שהנשיא התשיעי היה בחיים, אך הוחלט ליישמה רק לאחר מותו. מנהלת בית הספר: "היה אדם משכמו ומעלה, איש חזון וחינוך"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו: אפעל לכך שהכור הגרעיני בדימונה ייקרא על שם פרס)

בית הספר הירוק בכפר סבא ייקרא על שם שמעון פרס ויהיה בית הספר הראשון בארץ על שם הנשיא וראש הממשלה לשעבר. ההחלטה לקרוא למוסד על שם פרס התקבלה עוד בחייו, לפני ארבע שנים, אולם בשל הנוהל שלא לקרוא למוסד ציבורי על שם אדם בעודו בחיים, הוקפאה ההחלטה וכעת תיושם.

פרס עצמו עודכן בעבר בהחלטה על ידי ראש העירייה יהודה בן חמו. "עדכנתי אותו בדבר ההנחיה ועל כך שהדבר מחייב אותו לחיות עד 120", סיפר בן חמו. "הוא שמח ובירך על כך. עם היוודע דבר מותו ההחלטה נכנסה לתוקף ובעיניי זוהי הדרך היפה ביותר לכבד את זכרו של הנשיא התשיעי, שדיבר רבות על חינוך כמפתח לעתיד טוב יותר ובפרט בקרב הדור הצעיר".

לקריאה נוספת:
"הפתעה ואכזבה": שגריר ישראל נעדר מטקס לזכר פרס בהשתתפות ביידן
נתניהו: "אקדם מהלך לקריאת הכור הגרעיני על שמו של פרס"
עמירם לוין לא חוזר בו מדבריו נגד פרס: "אין לי על מה להתנצל"

בית הספר "הירוק" בכפר סבא שייקרא על שמו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, אוקטובר 2016. עיריית כפר סבא, ספק 500
ההחלטה לקרוא למוסד על שמו של פרס התקבלה לפני ארבע שנים/ספק 500, עיריית כפר סבא

בן חמו הוסיף: "שמעון היה לי לאב רוחני, מורה לחיים, ידיד תומך ושותף לחזון ולדרך, ומעל הכל מגדלור ענק של השראה ותקווה. הוא היה בית ספר אנושי לתעוזה, אמונה וחדשנות, שהכווין, תמך והאיר את נתיבינו והזכיר לנו את המחויבות לחלום הכי רחוק שניתן. פרס היה איש של חזון בתחום החינוכי שהאמין בדור הצעיר וקרא להם להעמיק את הידע ולצעוד עם הקדמה".

עליזה סוקול, מנהלת בית הספר, סיפרה גם היא כי זהו "כבוד גדול להיות הראשונים בעיר שזוכים להנציח את שמו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל". לדבריה, "פרס היה אדם משכמו ומעלה, איש חזון וחינוך. כמי שכל חייה פעלה במערכת החינוך אני מאמינה כי הערכים אותם מקדם בית הספר מתכתבים עם הערכים שהקפיד פרס להנחיל בקרב הדור הצעיר. ערכים אלו דוגמת סבלנות, קיימות ויצירתיות מחשבתית הינם נר לרגלנו ואנו בתור אנשי חינוך מרגישים שזוהי חובתנו המוסרית להעביר ערכים אלו מדור לדור".

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
"שמעון היה לי לאב רוחני ושותף לחזון". פרס/ראובן קסטרו

בבית הספר "שמעון פרס" 23 כיתות ויותר מ-700 תלמידים. הוא נבנה בתקנים סביבתיים מחמירים הכוללים מערכת אנרגיה גיאותרמית, איסוף מי מזגנים, הכנה למערכת לטיפול במים אפורים, בידוד מעטפת המבנה, הגברת השימוש בהצללה ועוד ועל כן ניתן לו שמו הזמני. בשבועות הקרובים ייערך טקס חגיגי ובו יינתן באופן רשמי השם החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully