וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: היטלר חיבר בעצמו את הספר המשווה אותו לישו

13.10.2016 / 12:11

עד היום היה ידוע כי "מיין קמפף" היה החיבור היחיד של מנהיג גרמניה הנאצית. ואולם, לפי מחקר חדש, ספר שנכתב שנתיים לפני שנשלח היטלר לכלא היה פרי עטו ונעשה שימוש בשמו של גורם שמרני כדי ליצור מצג שווא של תמיכה רחבה בפיהרר לעתיד

סרט תיעודי על פוטש בית הבירה הכושל

עובדה ידועה במחקר ההיסטורי הייתה ש"מיין קאמפף" היה הספר היחיד שחיבר אדולף היטלר ובו פרט את משנתו שממנה צמחה האידיאולוגיה הנאצית. למניפסט שחיבר היטלר בכלאו קדמה ביוגרפיה אחרת מ-1923, שיוחסה לגיבור מלחמה גרמני שהעריץ את מי שלימים יהפוך לפיהרר. הנחת המוצא הזאת, שקיימת כבר יותר מ-70 שנה, ככל הנראה זקוקה לעדכון בעקבות מחקר חדש.

הספר "אדולף היטלר: חייו ונאומיו", שפורסם ב-1923, נכתב לכאורה על ידי הברון אדולף-ויקטור פון קורבר, ששירת כטייס במהלך מלחמת העולם הראשונה ופנה לעיתונות בסיומה. עם זאת, לפי פרופסור תומאס וובר מאוניברסיטת אברדין שבסקוטלנד, היטלר כתב זאת בעצמו והשתמש בשמו של פון קורבר כדי להסוות זאת ולהציג את הספר כמסמך אובייקטיבי שבו הועמד בשורה אחת עם ישו.

לקריאה נוספת בנושא
מחקר חדש קובע: אחיו הגדול של היטלר בעצם קטן ממנו בשלוש שנים
כך כמעט נחשפו המרגל החשוב בהיסטוריה והמבצע שהכניע את הנאצים

אדולף היטלר, אולימפיאדת 1936. GettyImages
תכנן את כיבוש השלטון מוקדם משחשבו. היטלר באולימפיאדת ברלין/GettyImages

עת צאת הספר, היטלר כבר כיהן כמנהיג המפלגה הנאצית. השימוש בשמו של גורם שמרני שמהלל את מי שהיה אז גורם שולי בימין הקיצוני בתקופת רפובליקת ויימאר היה הכרחי לבניית דמותו – והוכחה לכך שהיטלר תכנן מוקדם יותר מכפי שסברו עד כה את השתלטותו על המדינה. בהמשך אותה שנה הוביל היטלר את פוטש בית הבירה הכושל, שבמהלכו ניסה לתפוס את השלטון בבוואריה השמרנית אולם הוא לא זכה לתמיכה שלה קיווה.

פון קורבר היה האיש המתאים לתכניתו של היטלר לחדור לימין השמרני יחד עם עמדותיו הקיצוניות יותר. לפי מחבר המחקר, היה זה הגנרל אריך לודנדורף, גיבור מלחמת העולם הראשונה ודמות מרכזית בקרב הימין לאחריה, שחיבר בין השניים. במרוצת השנים ינתער לודנדורף מהיטלר, אך היה זה מאוחר מדי והוא לא הצליח למנוע את מינויו של מנהיג המפלגה הנאצית לקנצלר ב-1933.

בדומה ללודנדורף, גם פון קורבר יצא נגד הנאצים ואף ריגל לטובת בריטניה. הוא שהה בזמן המלחמה במחנה ריכוז, שם סיפר לאחד האסירים כי נתן את שמו כמחבר הספר שבו תואר היטלר כ"מושיע" של גרמניה. הייתה זאת דחיפה חשובה עבור היטלר באותה תקופה של בין שתי המלחמות, שבה חדר בהדרגה ללב הימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully