וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: לחקור את המכרז לבניית טיילת על אדמה פלסטינית פרטית

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS פנה הארגון ליועצים המשפטיים לממשלה ולמשרד התיירות בדרישה לחקור ולמצות את הדין עם האחראים. "נדרשת פעולה נחרצת נגד האחראים להמשך גזל הקרקעות", נכתב

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: ראיון של השר יובל שטייניץ באולפן וואלה! NEWS על הסכם הסיוע, על עמונה ועל היחסים עם אובמה)

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS על פרסום מכרז של משרד התיירות לבניית טיילת על אדמות פלסטיניות פרטיות בסמוך לבית אל, פנה אתמול (ראשון) ארגון "שלום עכשיו" ליועצים המשפטיים לממשלה ולמשרד התיירות בדרישה לבטל את המכרז, לחקור את נסיבות פרסומו ולמצות את הדין עם האחראים לפרסומו. צוות מעקב התנחלויות של הארגון פנה באמצעות עורכת הדין מוריה שלומות ליועמ"ש אביחי מנדלבליט וליועץ המשפטי של משרד התיירות עובד קדמי במכתב בו פורטו נתוני המכרז והקרקע.

"החברה הממשלתית לתיירות פרסמה מכרז לעבודות להקמת טיילת נופית חלום יעקב", נכתב בפניית הארגון, "לפי מידע רשמי שהועבר למרשתי מהמנהל האזרחי, מדובר בקרקע פרטית פלסטינית הרשומה בטאבו, מחוץ לתחום השיפוט של ההתנחלות בית אל". במכתב צוין עוד כי לפני כשנתיים פונתה סככת תצפית שנבנתה גם היא על קרקע פלסטינית פרטית במקום, והפינוי נעשה רק לאחר איום בנקיטת הליכים משפטיים על ידי ארגון "יש דין".

עוד בוואלה! NEWS:
לא עוד נער עם סכין: הפיגוע שעלול להשיב את הרובים לפלסטינים
סקר: רוב הרפובליקנים תומכים בטראמפ – למרות ההערות הסקסיסטיות
השוטר שנהרג בפיגוע הובא למנוחות: "בן שלי, אני לא צריך לקבור אותך"

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
"שלום עכשיו" קורא לחקור את הנושא. בית אל/עומר מירון

עו"ד שלומות קראה בשם שלום עכשיו לפתוח בחקירת אישור המכרז. "אנו פונים אליך בדרישה כי תורה על פתיחה בחקירה נגד שורה של גורמים הקשורים בפרויקט, ובראשם המועצה המקומית בית אל שהכינה תכנית בניה מחוץ לתחום השיפוט, על קרקע פרטית, ונתנה הודעה כוזבת במטרה להשיג תקציב והיתר לעבודותיה, לכאורה". במכתב ששלחה ליועצים המשפטיים טוענת עו"ד שלומות כי "יש מקום לחקור כיצד אושר המימון לפרויקט על ידי צוות תקציב פיתוח, והוכן המכרז על כל פרטיו על ידי החברה הממשלתית לתיירות בלי שנלקחה בחשבון סוגיית החוקיות של הבנייה". הארגון קרא לחקור את מעורבותם האישית של נבחרי ציבור ושל הפקידים שעסקו בנושא.

במכתבה ביקשה נציגת הארגון לבטל את המכרז. "דווקא בימים אלה, אחרי שבית המשפט העליון אמר את דברו בעניין הבניה על קרקע פרטית בשטחים, כשמסתבר המחיר העצום שהציבור והמדינה נדרשים לשלם על עבירות מסוג זה, נדרשת פעולה נחרצת נגד האחראים להמשך גזל הקרקעות והשימוש בכספי ציבור לצורך בנייה בלתי חוקית", לשון המכתב.

מאחז עמונה. יוני 2013. צוריאל כהן-ארזי, סוכנות תצפית,
המכרז יצא ברקע הגינוי האמריקני לתכנון 300 יחידות דיור לתושבי עמונה/צוריאל כהן-ארזי, סוכנות תצפית

משלום עכשיו נמסר כי "מדובר בגזל קרקעות מתוכנן היטב בחסות הממשלה, והמדינה לא יכולה לרחוץ בניקיון כפיה ולומר שהיא אינה אחראית. לא פלא שראש מועצת בית אל לא נרתע מלהודות בפני הכתבים כי המועצה היא זאת שעומדת מאחורי הפרויקט הלא חוקי. אנו מקווים שהמכרז יבוטל לאלתר וכי האחראים לו יועמדו לדין".

המכרז להקמת הטיילת בבית אל יצא לאחר שמחלקת המדינה האמריקנית פרסמה תגובה חריפה הקושרת לראשונה בין החתימה על הסכם הסיוע הביטחוני לעשור הקרוב לבין סוגיית ההתנחלויות בכלל, והאישור שהממשלה העניקה לתכנון 300 יחידות דיור לשכונה המיועדת לתושבים שיפונו מהמאחז הבלתי חוקי בעמונה. מחלקת המדינה הבהירה בהודעתה כי ארצות הברית רואה בקידום התכנית הפרה של התחייבויותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להקים התנחלויות חדשות. "קיבלנו הבטחות ציבוריות מהממשלה הישראלית שסותרות את ההודעה שלה", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט והוסיף: "אני מניח שכאשר מדברים על כיצד חברים טובים מתייחסים לזה לזה, זה מקור לדאגה עבורנו".

הודעת מחלקת המדינה האחרונה הייתה החמורה ביותר ברצף הודעות גינוי שיוצא ממחלקת המדינה בשבועות האחרונים, והיא מגיעה על רקע חשש בירושלים ממהלך אחרון של ממשל אובמה בנושא הישראלי-פלסטיני לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully