וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהוחרבה בידי "מתיו", האיטי מוכה בידי התפרצות של כולרה

9.10.2016 / 13:53

הרשויות באי עדיין מחפשות אחרי ניצולים באזורים מבודדים, שנהרסו בעקבות ההוריקן הדועך. לפחות 900 איש נהרגו ממזג האוויר הסוער ו-13 תושבים אחרים מתו כתוצאה מהמחלה המדבקת

צילום: רויטרס

בעוד האיטי עדיין מחפשת ניצולים מסופת ההוריקן "מתיו" שנחלשה היום (ראשון) שוב, הרשויות מסרו כי 13 בני אדם מתו כתוצאה מהתפשטות של כולרה בדרום-מערב האי. לפי ההערכות, כ-900 בני אדם נהרגו במדינה, רובם בעיירות מבודדות. הממשלה הכריזה על שלושה ימי אבל. מניין ההרוגים הרשמי הוא 336, זאת מאחר שעל הרשויות לבקר בכל עיירה כדי לאשר את מספר הקורבנות.

לפי גורמים רשמיים, שישה בני אדם מתו מכולרה בבית חולים בעיירה רנדל, שנמצאת בפנים המדינה. שבעה אחרים מתו בעיירת החוף אנס-ד'אינול, שבקצה המערבי של חצי האי. המחלה התפשטה ככל הנראה לאחר שמי שופכין התערבבו במי הגשמים ששטפו את האיטי. כולרה גורמת לשלושים קשים ויכולה להרוג בתוך כמה שעות ללא טיפול. היא מתפשטת דרך מים מזוהמים ויש לה תקופת דגירה קצרה, שמובילה להתפרצות מהירה.

לקריאה נוספת על הוריקן "מתיו"
על אף שנחלש: "מתיו" גרם לשיטפונות עזים בקרוליינה הדרומית
"איבדנו הכול": הוריקן "מתיו" טלטל את האיטי וגבה כ-850 קורבנות

נזקי סופת ההוריקן "מתיו", האיטי. אוקטובר 2016. רויטרס
ברשויות מבקרים בכל כפר וכפר. אזור שנחרב בהאיטי בשל הסופה, היום/רויטרס
נזקי סופת ההוריקן "מתיו", האיטי. אוקטובר 2016. רויטרס
האו"ם הוביל להתפרצותה מחדש של כולרה באי ב-2010/רויטרס

ארגון הסיוע הרפואי האמריקני "אמריקרס" העביר סיוע למרפאה בעיירה פורט סלו, אחד מעיירות החוף הציוריות שנחרבו על ידי הגלים, הרוח והגשם, שהייתה עדה למקרה ההידבקות הראשון בכולרה זה שבעה חודשים. המרפאה היא המבנה היחיד שנותר עומד בין קבוצה של חנויות ששוטחו על ידי מתיו.

המחלה שבה להאיטי לאחר רעידת האדמה ב-2010, אז משקיפים של האו"ם גרמו לזיהום במי השתייה שהשפיעו על מאות אלפי בני אדם. יותר מ-9,000 איש מתו מכולרה מאז. הארגון רופאים ללא גבולות הנחית צוותי סיוע במסוק בדרום האיטי בעקבות התפרצות המחלה.

המרכז לחיזוי סופות הוריקן בארצות הברית הכריז כי מתיו כבר לא מוגדר סופת הוריקן, לאחר שנחלש שוב. עם זאת, הוא צפוי להמשיך ולגרום לשיטפונות בקרוליינה הצפונית, אחרי שפגע בה אתמול, ובווירג'יניה. בסך הכל, 15 בני אדם נהרגו עד כה בארצות הברית כתצואה מההוריקן, שישה מהם בפלורידה. 2.2 מיליון תושבים באזור עדיין מנותקים מחשמל.

נזקי סופת ההוריקן "מתיו", האיטי. אוקטובר 2016. רויטרס
נזקי ההוריקן בהאיטי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully