וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על התבטאויות טראמפ כלפי נשים: "דברים שלא ייאמנו"

הנשיא האמריקני גינה את ההערות הסקסיסטיות של המועמד הרפובליקני, ואמר כי הוא "מקדם את עצמו באמצעות הורדה של אחרים". ה"ניו יורק טיימס" דיווח שאשתו של טראמפ סירבה להופיע עמו בהצהרה מצולמת אחרי התקרית. קלינטון וטראמפ גינו את הפיגוע בירושלים. עדכונים שוטפים

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי' , רויטרס. עריכת וידאו: ניר חן.

02:15: המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מפרסם בעמוד הפייסבוק שלו גינוי לפיגוע הירי שאירע אתמול בירושלים.
"מתקפת הטרור הפלסטינית היום מזכירה לעולם את הסכנות האיומות שניצבות בפני האזרחים הישראלים", כתב. בדבריו התייחס טראמפ גם לביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירושלים לרגל הלוויית הנשיא לשעבר פרס בחודש שעבר, שאמור היה, לדבריו, "לסמן פרק חדש ביחסי ישראל והפלסטינים". עוד כתב טראמפ כי "מחשבותינו ותפילותינו יוצאות אל הניצולים ואל משפחות הקורבנות" והוסיף כי "עלינו לעבוד כדי להביס את הטרור אחת ולתמיד". בסיום בירך המועמד הרפובליקני את אזרחי ישראל ואת העם היהודי כולו ב"יום כיפור משמעותי ושלום".

23:30: נשיא ארצות הברית ברק אובמה מגנה בחריפות את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ על הדברים הגסים שאמר כלפי נשים בהקלטה משנת 2005 שפורסמה בסוף השבוע. "אחד הדברים המטרידים ביותר בבחירות האלה הוא הדברים שלא ייאמנו, המגיעים מהאדם שעומד בראש פתק ההצבעה הרפובליקני", אמר אובמה בעצרת בחירות של הילרי קלינטון בשיקגו והוסיף: "אני לא צריך לחזור עליהם, יש ילדים בקהל". לדברי הנשיא האמריקני, "השפלת נשים, כמו גם מיעוטים, מהגרים, בעלי אומנות אחרות, לעג למוגבלים, העלבת חיילינו - כל זה אומר לכם שהוא לא מספיק בטוח בעצמו, כך שהוא מקדם את עצמו באמצעות הורדה של אחרים".

23:15: ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי מלניה טראמפ, אשתו של המועמד הרפובליקני, סירבה להופיע לצדו בהצהרת וידאו משותפת בעקבות פרסום הדברים שאמר ב-2005, ולפיהם הוא מסוגל לתפוס נשים באיבר המין שלהן. לפי גורם אנונימי, מיד לאחר פרסום ההקלטות ביקש הקמפיין מהשניים לצאת בהצהרה משותפת - אך מלאניה טענה כי אין לה עניין לעשות זאת.

21:12 המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, מפרסמת הודעת גינוי לפיגוע שאירע בשעות הצהריים בסמוך לגבעת התחמושת בירושלים. "אני מגנה בתוקף את המתקפה בירושלים היום ונושאת תפילה למען משפחות הקורבנות. יש להביא את המחבלים למשפט", כתבה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה.

ברק אובמה בחנוכת מוזיאון לאומי להיסטוריה ותרבות של אמריקה, וושינגטון, ארה"ב. ספטמבר 2016. AP
"טראמפ מקדם את עצמו באמצעות הורדת אחרים". אובמה/AP

19:30 סקר שמפרסם אתר "פוליטיקו" מצביע על כך שרוב מקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית חושבים כי על ראשיה להביע את תמיכתם במועמדותו של דונלד טראמפ. על פי נתוני הסקר, 74% ממצביעי המפלגה חושבים שעל בכיריה להביע את תמיכתם בטראמפ, לעומת 13% שחושבים שעליהם להתנער ממנו.

16:12 משתתף בעצרת בחירות במילווקי בה נאם ביל קלינטון קרא לעברו "אנס" והכריח אותו לעצור באמצע נאומו. אנשי ביטחון שהיו במקום ליוו את האיש החוצה מן האולם בו נערכה העצרת. בנוסף הוצאו מספר אנשים נוספים שהניפו כרזות ובהן תמונתו של קלינטון עם המילה "אונס" לצידה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

16:54 סקר של רשת CBS מראה כי רק ל-8% מתומכיו של דונלד טראמפ באוהיו, שנחשבת למדינת מפתח, יש דעה שלילית יותר עליו לאחר שורת הפרשות שנחשפו ביממה האחרונה. 92% מהנשאלים השיבו כי הדבר לא השפיע על תמיכתם במועמד הרפובליקני.

16:21 רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר ויועצו הקרוב של דונלד טראמפ, אמר כי הוא סבור שהוא "מסר התנצלות שלמה ומלאה" על הדברים הגסים שאמר על נשים בקלטת שנחשפה אתמול.

16:19 הסנאטור מייק לי ממדינת יוטה קורא להחליף את דונלד טראמפ במועמד שיוכל לגבור על הילרי קלינטון. זאת בעקבות שערוריית ההתבטאויות המיניות של המועמד הרפובליקני שנחשפו ביממה האחרונה.

16:00 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אומר כי הוא זוכה בתמיכה אדירה פרט לכמה חברים ב"הנהגת" הרפובליקנים. ביממה האחרונה גורמים בכירים רבים התנערו מהמיליארדר בשל דבריו הבוטים נגד נשים.

דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית בישיבה בטראמפ טאוור, 7 באוקטובר 2016. AP
לא מתרגש מהביקורת נגדו. טראמפ, אתמול/AP

13:15 העיתון "קולומבוס דיספץ'" היוצא לאור באוהיו מביע תמיכה במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, אחרי מאה שנה שבהן תמך ברציפות במועמדי המפלגה הרפובליקנית.

3:38 רשת ABC מדווחת כי הסנאטור טד קרוז שוקל להסיר את תמיכתו מהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, בעקבות חשיפת דבריו הבוטים נגד נשים שנחשפו ביממה האחרונה בשורת הקלטות מהשנים האחרונות.

2:35 מושל אוהיו ג'ון קייסיק מודיע כי לא יתמוך בדונלד טראמפ וכינה את התבטאויותיו כלפי נשים "מגעילות". אוהיו נחשבת למדינה "מתנדנדת" במרוץ. קייסיק הפסיד לטראמפ בפריימריז של המפלגה.

נאום טד קרוז בוועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד, אוהיו, 21 ביולי 2016. AP
הפסיד לטראמפ בפריימריז. טד קרוז/AP

2:13 הסנאטור ברני סנדרס מבקר את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון לאחר שבנאומים שהודלפו על ידי ויקיליקס עלה כי היא תומכת בשוק חופשי נרחב, בניגוד להצהרותיה. "פגשתי אנשים רבים החולמים על התקדמות ועל הזדמנות", כתב הסנאטור בטוויטר. "אבל זה לא יכול לקרות בכלכלה שמזרימה את כל העושר אל הצמרת".

1:52 בוב דול, המועמד הרפובליקני לנשיאות ב-1996, אומר כי הוא עדיין תומך בדונלד טראמפ ובכך נותר המועמד הרפובליקני היחיד שמצדד בנציג המפלגה.

00:07 הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין מושך את תמיכתו ממועמד המפלגה לנשיאות דונלד טראמפ בשל חשיפת הקלטה משנת 2005 שבה התבטא באופן בוטה כלפי נשים. מקיין היה מועמד המפלגה לנשיאות בשנת 2008.

00:23 טראמפ מנופף לתומכיו בניו יורק

צפו במפת האלקטורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully