וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובחן במצב "פסיכוטי" - ועדיין נשלח לכלא צבאי בגין השתמטות

9.10.2016 / 8:40

תשעה ימים אחרי שהשתחרר מאשפוז נעצר מ' בנתב"ג כשניסה לצאת מהארץ ונידון ל-15 ימי מחבוש. אף שפסיכיאטר צבאי קבע כי הוא סובל מסכיזופרניה והמליץ לקבוע לו פרופיל 21, הוא ממשיך לשאת את עונשו

חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
"יחס מזלזל ולא אנושי". חרדים בבקו"ם/יותם רונן

מ', צעיר חרדי בן 20, שאובחן על ידי צה"ל כסובל ממצב פסיכוטי שלא מאפשר לו לשרת בצבא, נעצר לאחרונה בנמל התעופה בן גוריון ונשלח ל-15 ימי מחבוש בגין השתמטות. מ' נעצר תשעה ימים אחרי שהשתחרר מאשפוז במחלקה פסיכיאטרית סגורה, כשניסה לצאת מגבולות ישראל כדי לטוס לאומן שבאוקראינה. מאז הוא ממשיך לשאת את עונשו, שקוצר ביומיים וצפוי להסתיים בימים הקרובים, בעודו מקבל טיפול תרופתי פסיכיאטרי.

נגד מ' התנוססה פקודת מעצר בגין השתמטות למשך כחמישה חודשים. במסגרת ההליך המשמעתי נגדו, הציג מ' מסמכים המעידים על מצבו הנפשי הקשה, בהם גם מסמך המעיד על כך שאושפז במשך כמעט חודשיים במהלך תקופת ההשתמטות שמיוחסת לו. את המסמכים הציג שוב במהלך הערעור שהגיש על עונשו ופעמים נוספות מול גורמים צבאיים. אלה זכו לטענת קרוביו ל"יחס מזלזל ולא אנושי". זאת, מלבד ההחלטה לקצר את עונשו ביומיים בלבד.

לא די בכך, במהלך מעצרו הופנה מ' על ידי גורמים בצה"ל למיון פסיכיאטרי ושם נקבע כי אין לשלול את העובדה שהוא במצב פסיכוטי. בסיומה של הבדיקה שוחרר מ' עם החלטה להמשיך את הטיפול התרופתי בו. כעבור ארבעה ימים מ' נבדק בכלא על ידי פסיכיאטר צבאי שקבע כי מ' נמצא "בתהליך פסיכוטי עם סימני סכיזופרניה" והמליץ לקבוע לו פרופיל 21, שמשמעותו פסילה משירות בצה"ל. עם זאת, גם אחרי הקביעה הזו, מ' המשיך לשאת את עונשו בכלא הצבאי ולא שוחרר. "הזוי שהוא נותר במעצר", אמרו בני משפחתו של מ'. "זו התעללות נפשית נוספת מעבר למה שכבר עבר בחייו".

לקריאה נוספת:
כלי נשק וארון קודש: כך משכנעים חרדים להתגייס לגדוד הצנחנים
לראשונה: חרדי הורשע בהעלבת עובד ציבור משום שקילל חייל צה"ל
חרדים הקימו בבקו"ם דוכנים נגד גיוס: "לא ליפול ברשת הרשעים"

נתב"ג בפסח, מרץ 2015. ראובן קסטרו
נעצר בנתב"ג/ראובן קסטרו

ביום שישי האחרון הגיש עורך הדין מנחם שטאובר, המייצג את מ', עתירה לבג"ץ שבה טען כי "לאורך כל ההליך המשמעתי לא בחנו או נדרשו גורמי הצבא שדנו את המלש"ב (מועמד לשירות ביטחוני) את מצבו הנפשי הן מבחינת השלכתו על מידת אשמתו והן מבחינת השלכתו על גזר דינו". בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף שטאובר כי מ' "נידון ל-13 ימי מחבוש, רק כדי שעם כניסתו לכלא יישלח למיון פסיכיאטרי ויקבל פטור נפשי משירות בצה"ל – שממנו הוא 'השתמט'. תקוותנו היא כי הליך כה פגום ופוגעני אינו אלא שגגה חולפת, מעין אי שפיות, זמנית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

צה"ל בתגובה: "מ' נמצא כשיר לשאת את עונשו"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מ' הועמד לדין משמעתי על השתמטות משירות למשך כחמישה חודשים. מעמדו הובהר לו והוא נקרא להסדירו. משלא עשה זאת, הורשע על פי הודאתו ונגזרו עליו 15 ימי מחבוש. לאחר הגשת ערעור על ידי באי כוחו, עונשו הוקל ל-13 ימי מחבוש. הפרקליטות הצבאית בחנה את תקינות הליך הדין המשמעתי, ונמצא כי לא נפלו בו פגמים המצדיקים התערבות. מ' נבדק על ידי גורמי הרפואה באופן מקצועי והוא נמצא כשיר לשאת את עונשו. ביום ראשון הקרוב הוא עתיד לעלות בפני ועדה רפואית, שלאחריה ייקבע הפרופיל הצבאי שלו והמשך שירותו בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully