וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 140 הרוגים ויותר מ-500 פצועים בתקיפה סעודית בבירת תימן

המורדים החות'ים דיווחו כי מטוסי הקואליציה הפציצו אולם שבו נערך ניחום אבלים על מות אביו של שר הפנים בממשל המורדים. עם זאת, גורמים בקואליציה הכחישו כל מעורבות באירוע. "הזירה נראית כמו אגם של דם"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מתאם פעולות הסיוע ההומניטרי של האו"ם בתימן, ג'יימי מקגולדריק אמר הלילה (ראשון) כי בתקיפה שערכה אתמול הקואליציה בהובלת ערב הסעודית נגד המורדים החות'ים בצנעא בירת תימן נהרגו 140 בני אדם. הוא הוסיף כי עובדי הסיוע במדינה "המומים וזועמים" על התקיפה, בה נפצעו בנוסף 525 בני אדם, שנכחו בטקס באולם הלוויות בעיר. "האלימות נגד אזרחים בתימן חייבת להיפסק באופן מיידי", אמר מקגולדריק וקרא לפתוח בחקירת התקיפה.

שר הבריאות של ממשל המורדים השיעים, ראזי איסמעיל, דיווח בשעות הערב על מספרים שונים של נפגעים בתקיפה. על פי הנתונים שמסר איסמעיל, 82 בני אדם נהרגו ו-534 נוספים נפצעו במתקפה בבירה הנשלטת בידי המורדים החות'ים. לפי אתר החדשות של החות'ים, "סאבא ניוז", התקיפה אירעה על אולם מרכזי בבירה, שבו נאספו מאות כדי להתאבל על מותו של אביו של שר הפנים בממשל החות'י, ג'לאל א-רווישן.

"ישנם עשרות שהידים ומאות פצועים כתוצאה משתי תקיפות אוויריות", נמסר ב"סאבא ניוז". גורלו של שר הפנים של החות'ים טרם התברר, ולפי ההערכות בין ההרוגים נמצאים גורמים רשמיים משורות החות'ים. כתב סוכנות הידיעות הצרפתית שהגיע לזירה אמר כי צוותי החירום שהגיעו למקום החלו לחפש אחר ניצולים בהריסות האולם. לדבריו, חלקי גופות רבים נראו פזורים ברחוב.

מוראד תופיק, חבר בצוות החילוץ, אמר כי "הזירה נראית כמו אגם של דם". תושבי האזור מסרו כי הפצועים נלקחו לבתי חולים סמוכים, שפרסמו בקשה דחופה לתרומות דם. הצלב האדום הבינלאומי מסר כי הכין 300 שקי גופות.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ על סערת ההקלטה: אין סיכוי שאפרוש; סגנו: נפגעתי מדבריו
על אף שנחלש: "מתיו" גרם לשיטפונות עזים בקרוליינה הדרומית
ויקיליקס הדליפה את נאומי קלינטון - שחשפו את חיבתה לוול סטריט

תקיפה של הקואליציה בהובלת ערב הסעודית על אולם שבו נערך ניחום אבלים בצנעא, בירת תימן, אוקטובר 2016. רויטרס
גופה שהוצאה מהריסות האולם, אתמול/רויטרס

גורמים ממטה הקואליציה הסעודית הכחישו כי מטוסיהם השתתפו בתקיפה. "לא נערך אף מבצע באזור שהותקף", מסר אחד הגורמים. "הקואליציה מודעת לדיווחים ומדגישה כי יש לקחת בחשבון אפשרויות נוספות לאירוע. הקואליציה נמנעה בעבר מלתקוף התאספויות מסוג זה".

המורדים החות'ים, הנתמכים בידי איראן, פלשו לצנעא בספטמבר 2014 וכעת שולטים על שטחים נרחבים במדינה. ממשלו של הנשיא עבד רבו מנסור האדי נאלץ להימלט מהבירה לערב הסעודית, ולאחר מכן התיישב בעיר עדן.

במרץ 2015 החלה הקואליציה הערבית בהובלת ריאד לתקוף את החות'ים במדינה, ומאז נהרגו יותר מ-6,700 איש, רובם אזרחים. בשל המספרים הגבוהים הופעל לחץ רב על ערב הסעודית בחודשים האחרונים מצד מדינות העולם.

(עדכון ראשון: 21:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תקיפה של הקואליציה בהובלת ערב הסעודית על אולם שבו נערך ניחום אבלים בצנעא, בירת תימן, אוקטובר 2016. רויטרס
הריסות האולם בצנעא, בירת תימן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully