וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוהב אתכם, יא גועל נפש": כששאולי ואשר התגייסו לטובת שלדג

אסי כהן ויובל סמו, שמגלמים את הדמויות המוכרות מהתכנית "ארץ נהדרת", הפתיעו את הלוחמים ביחידת העילית בחגיגות 40 שנה להקמתה. צפו בברכה המקורית שגרמה לחיילים להתגלגל מצחוק

עריכה: מתן חדד

מאות חיילים של היחידה המובחרת שלדג בחיל האוויר התכנסו בשבוע שעבר בבסיס צה"ל במרכז הארץ כדי לציין 40 שנה להקמת היחידה. לצד סיפורי המורשת על המבצעים הסודיים, הברכות והנאומים, המתינה להם גם הפתעה: מארגני הטקס הציגו סרטון ובו איחולים מנהג המונית אשר ומשאולי, שהם למעשה דמויותיהם של יובל סמו ואסי כהן בתכנית "ארץ נהדרת". "כולם התגלגלו מצחוק כשהוקרן הסרטון", סיפר אחד המשתתפים, ואחר ציין כי הברכה המקורית עברה צנזורה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"איבדנו הכול": הוריקן "מתיו" טלטל את האיטי וגבה כ-600 קורבנות
חשד ל"פגע וברח" בבן שמן: הרוג ופצוע קשה בהתנגשות רכב בטרקטורון
עימות בין ארדן לעודה סביב ביקור ברגותי בכלא: "חציית קו אדום"

לוחמי שלדג במהלך תרגילים שונים שביצעה היחידה. 5 באוקטובר 2016. דובר צה"ל
לוחמי שלדג באימון/דובר צה"ל

לכבוד החגיגות, ביום רביעי פורסמה הצצה נדירה לפעילותה של שלדג, שבדרך כלל נשארת הרחק מאור הזרקורים. נחשפו קטעי וידאו מפעילות היחידה, וכן נמסרו בהרחבה פרטים חדשים על אודותיה. סיפורה של היחידה החל בדיונים על מלחמת יום הכיפורים.

בין הלקחים הרבים שהופקו בחיל האוויר מהמלחמה הקשה עלתה דרישת מפקדיו להקים יחידת לוחמים שתסמן מטרות על הקרקע בשטחי אויב עבור טייסי הקרב. בשנת 1976 הוקמה היחידה, שייעודה היה לתמוך במטרות חיל האוויר. מבצעי הצללים של היחידה מתרחשים, בין היתר, בעומק שטח האויב ובמרחבי לחימה מורכבים, ובהם גם מנהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully