וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מחאת הענק: הפרלמנט בפולין דחה את החוק האוסר על הפלות

ההפגנות ההמוניות הובילו את חברי הפרלמנט לדחות ברוב גדול את הצעת החוק הדרקונית, שהייתה מחריפה את ההגבלות המחמירות ממילא. ראשת הממשלה: "אנחנו לא מקדמים שום חקיקה שתשנה את נהלי ההפלות". סגנה: "למדנו שיעור בענווה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הפרלמנט של פולין דחה היום (חמישי) ברוב גדול את הצעת החוק לאיסור מוחלט על הפלות במדינה. זאת אחרי מחאה נרחבת של מאות אלפי נשים, שזעמו על הכוונה להקשיח עוד יותר את החקיקה בתחום ההפלות בפולין הקתולית, שגם כך הוא המחמיר ביותר באירופה. 352 מחוקקים הצביעו נגד ואילו רק 58 הביעו תמיכה בהצעה, שמלכתחילה לא זכתה לתמיכה ממשלתית וקודמה בעקבות עוצמה שעליה חתמו 450 אלף איש בעידוד הכנסייה.

אתמול כבר הבהיר סגן ראש ממשלת פולין, ירוסלב גובין, כי החוק לא יעבור בפרלמנט. על פי הדיווח ברדיו הממלכתי, גובין הודה כי המחאה הנרחבת שהובילו נשים ברחבי המדינה ובמוקדים נוספים ברחבי העולם נגד הצעות החוק נתנו לממשלה "חומר למחשבה".

"אני רוצה להבהיר לכל מי שחששה כי איסור מוחלט ייאכף בפולין, זה לא יקרה", הבהיר גובין בריאיון לתחנת הרדיו "קוסזלין". הוא עוד טען כי המחאה "בהחלט לימדה אותנו שיעור בענווה". ראשת ממשלת פולין ביטה שידלו הוסיפה אתמול במסיבת עיתונאים שכינסה: "אני רוצה להבהיר כי ממשלתי לא עובדת על שום חקיקה שתשנה את נהלי ההפלות בפולין".

עוד בוואלה! NEWS:
השוד של קים קרדשיאן בפריז: "או תרגיל פרסומי או 'עקיצה' לביטוח"
סגנה של מרקל דרש מאיראן להכיר בישראל – והוחרם בביקורו
ביום אחד: 6,000 מהגרים חולצו ממימי הים התיכון, עשרות גופות נמצאו

מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
"בחירה חופשית לכל הנשים". מפגינות בוורשה, ביום שני/רויטרס

תחת החוק הקיים בפולין, הפלה מותרת במדינה רק במקרים שבהם קיימת סכנה לחיי האם, בעיות התפתחות בלתי הפיכות בעובר, או בהיריון שנוצר כתוצאה מאונס או מגילוי עריות. הצעת החוק שנפלה ביקשה להפוך את ההפלות לאסורות באופן מוחלט ולבטל גם את ההיתרים הקיימים. עוד כללה ההצעה העמדה לדין של נשים שיעברו הפלות ורופאים שיבצעו אותן בניגוד לחוק ועונש מקסימלי של חמש שנות מאסר.

ביום שבת החלה המחאה ההמונית מחוץ לפרלמנט וביום שני יצאו לרחובות ברחבי המדינה אלפי נשים, כשהן לבושות שחור ומניפות דגלים שחורים, כסמל לאבלות על אובדן זכויותיהן. נשים וגברים רבים הכריזו על שביתה כללית, כאשר עשרות עובדים סירבו להגיע לעבודה ותלמידות החרימו את בתי הספר במה שהוכרז בידי המפגינים כ"יום שני השחור".

על אף הקור והגשם, קהל גדול של בני אדם התכנס במרכז הבירה ורשה, ומפגינים רבים יצאו לרחובות בגדנסק, קרקוב וצ'נסטוחובה. המפגינות אף נשאו קולבי תלייה כדי לסמל את ההפלות הבלתי חוקיות והמסוכנות שלפי ההערכות רק היו גוברות אם החוק היה מאושר.

(עדכון ראשון: 22:22)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
המפגינות נשאו, בין היתר, קולבים. ההפגנה בוורשה, ביום שני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully