וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני שקלים על חשבון נכי צה"ל: 3 מואשמים בהונאת משרד הביטחון

5.10.2016 / 18:38

השלושה, תושבי ירושלים, מואשמים כי נרשמו כמלווים של נכי צה"ל הזקוקים לליווי 24 שעות ביממה, למרות שבפועל עשו זאת שעות בודדות בשבוע. הנאשמים ערכו את הדיווחים כדי לקבל שכר מלא על עבודה שלא ביצעו, וניסו להלבין את הכסף

אילוסטרציה. הרשות הלאומית, ShutterStock
דיווחו כי ליוו את הנכים מסביב לשעון, אך בפועל עבדו שעות ספורות/ShutterStock, הרשות הלאומית

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד שלושה תושבי ירושלים המואשמים כי הונו את משרד הביטחון וחברות כוח אדם בסכום של כעשרה מיליון שקלים בשנים 2005-2016. בכתב האישום שהגישה היחידה הכלכלית בפרקליטות ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר מצוין כי הנאשמים, שמואל אבלס, נועה אבלס רביב ושגית קלפהולץ, פעלו כדי שמשרד הביטחון ישלם שכר מלא למלווים ישראלים פיקטיביים עבור נכה צה"ל המשותק בארבעת גפיו - שכר שאותו קיבלו בעצמם באמצעות פעולות מרמה שונות.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים הציגו את עצמם כמלווים של נכי צה"ל הזכאים לליווי של 24 שעות ביממה מטעם אגף השיקום של משרד הביטחון. החל משנת 1984, הציג שמואל אבלס מצג שווא לפיו הוא עבד בחברת כוח האדם "נתיב 2" כמלווה של א', נכה צה"ל בארבע גפיו. על פי הצהרותיו, הוא עבד בכך במשרה מלאה וקיבל על כך משכורת בהתאם, אך בפועל הוא עשה זאת שעות בודדות בכל חודש.

מאותה שנה ועד שנת 2010, עבד אבלס כמנהל תיק הליווי של א' והציג מצגי שווא רבים ולפיהם יש לו מלווים ישראלים המתחלפים במשמרות 24 שעות ביממה. עם זאת, המלווים לא טיפלו בא' בהיקף עליו דיווח אבלס ובפועל, במשך שנים טופל על ידי עובד זר ששהה עמו והתגורר ביתו, וכאשר היה העובד הזה בחופשה - א' לווה על ידי מלווה אחר במשך כחצי יום בשבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: משרד החינוך ממליץ על "גדר חיה" בעקבות דוח ביטון
רוסיה ממשיכה לעבות כוחות בסוריה: שתי ספינות טילים בדרכן לים התיכון
מחשש להימצאות עגבת: ייבדקו כל תרומות הדם שהתקבלו מאז יוני

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
הנאשמים ערכו את הדיווחים אחד של השני/ShutterStock, שאטרסטוק

על פי כתב האישום, אבלס דאג כי משרד הביטחון ישלם שכר מלא למלווים הישראלים הפיקטיביים, ודאג לקבל בעצמו את השכר באמצעות פעולות מרמה שונות. הוא החזיק בביתו תעודות מחלה וחותמות מזויפות של רופאים, וזייף באמצעותם אישורי מחלה תמורתם קיבל ימי מחלה מהחברות. אבלס קיבל משכורות מבלי שדיווח על כך לרשויות מס הכנסה, ואף מסר דיווחים שקריים לרשויות המסים כדי להקטין את תשלומי המסים שלו.

שמואל אבלס מואשם עוד כי ערך את הדיווחים הכוזבים על שעות העבודה של שגית קלפהולץ, אשתו של י.ק, חברו של א.ל שגם הוא נכה צה"ל בארבע גפיים. קלפהולץ עבדה משנת 2002 כמלווה של בעלה דרך חברת כוח האדם ORS. אבלס ערך את הדיווחים כך שלא תיווצר חפיפה בין שעות הליווי ולא נוצר עודף שעות ליווי מעבר למכסה המוקצה ל-א' על ידי משרד הביטחון. כך גם עשתה שגית קלפהולץ ביחס לדוחות של נועה אבלס.

שמואל אבלס מואשם גם כי ביצע עבירות של הלבנת הון בהיקף של כ-8.5 מיליון שקלים. את משכורותיהם של המטפלים הפיקטיביים הפקיד אבלס בחשבונות בנק שונים ובהם גם חשבונות בנק שהוא אינו הנהנה הרשום בהם, ולאחר מכן דאג שיועברו לחזקתו. גם שגית קלפהולץ מואשמת בביצוע עבירות הלבנת הון בסכום של קרוב ל-1.5 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully