וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שירה למוות בחברתו בעת שפרק את נשקו הורשע בהריגה

5.10.2016 / 14:10

רב"ט פאביו סה קמל, שירה לפני חמישה חודשים בנערה ויטל ברמש בדירה ברמת גן, הורשע גם בהדחה בחקירה לאחר שביקש מחברתו שהיתה בזירת הירי למסור עדות שקר. התביעה מבקשת 28 חודשי מאסר בפועל. עונשו יינתן בחודש הבא

צילום: טליה קדוש

בית הדין הצבאי בקסטינה הרשיע היום (רביעי) את רב-טוראי פאביו סה קמל בהריגה והדחה בחקירה, על פי הודאתו, לאחר שבמאי האחרון ירה למוות בחברתו בעת שפרק את נשקו האישי בדירה ברמת גן. גזר דינו יינתן בשבוע הבא.

לפי פסק הדין, ב-18 במאי פרק רב"ט סה קמל את נשקו האישי, שהיה במחסנית במצב "הכנס", וירה בנערה בת ה-17ויטל ברמש. לאחר מכן פנה לחברתו, ששהתה בדירה עמו ועם המנוחה, וביקש ממנה שתעיד עדות שקר בחקירה במשטרה.

התביעה ביקשה לגזור על הנאשם 28 חודשי מאסר בפועל ופיצויים למשפחת ויטל. זאת, במסגרת הסדר טיעון שהתגבש בין הצדדים. כתב האישום נגד סה קמל הוגש בחודש יוני. מצה"ל נמסר כי הוא משתתף בצערה של משפחת ויטל.

לקריאה נוספת:
הנערה שנהרגה מפליטת כדור הובאה למנוחות: "למשפחה לא נשאר כלום"
"הלכה ללמוד לבגרות – ומתה מפליטת כדור": משפחת הנערה מרוסקת

נערה נהרגה מפליטת כדור, רמת גן. מאי 2016. אבי כהן
הכניסה לבניין ברמת גן לאחר הירי, מאי/אבי כהן
ויטל ברמש, הרוגה מפליטת כדור, רמת גן. פייסבוק, צילום מסך
ויטל ברמש/צילום מסך, פייסבוק

הלוויתה של ברמש נערכה יומיים לאחר הירי בבית העלמין בגבעת ברנר. חברתה ליר עוז ספדה לה: "הילדה שהכי שמחה ומלאת חיים שאני מכירה כבר לא פה. אני מחכה לרגע שבו תצאי מאיזה מחבוא ותגידי שהכול היה בצחוק כמו שמתאים לך. אבל עכשיו אני מבינה שזה כבר לא יקרה, את באמת לא כאן יותר. הילדה שתמיד הרימה אותי למעלה, שדאגה לי הכי מכולם ושתמיד הייתה פה לצדי בכל רגע. הילדה הכי שמחה ומלאת חיים שאני מכירה כבר לא פה. רק רציתי לפחות להיפרד ממך כמו שצריך. לא יצא לי להגיד לך את הדברים שרציתי ובמיוחד שאני אוהבת אותך יותר מאת עצמי".

רות או, חברתה של אמה של ברמש, סיפרה כי המשפחה מרוסקת. "אין להם עוד ילדים, לא ברור איך הם יצליחו לחזור לתפקד. אין להם כבר כלום בחיים, היא הייתה הדבר היחיד בחיים שלהם. מישהו צריך ללוות אותם ולחזק אותם, לתת להם כלים, בין אם זה פסיכולוג או עובדת סוציאלית שתלווה אותם".

הלווייתה של ויטל ברמש בת ה-17 שנהרגה מכדור בביתה ברמת גן. 20 במאי 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתה של ויטל, מאי/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

עורכות הדין גלית קרנר וענבר קידר-ברוך מסרו בשם המשפחה: "המשפחה מתנגדת להסדר הטיעון עליו הוחלט. העונש המוצע אינו מידתי לחומרת המעשה ולעבירת ההריגה בה הנאשם עתיד להיות מורשע לפי הודאתו. יש להצטער כי במדינת ישראל 2016 לקיחת חיי נערה צעירה בת 17, שכל עתידה היה לפניה, שווה ערך לפחות משנתיים וחצי מאסר. בכוונתנו לבדוק את הראיות על מנת לבחון הגשת תביעה נזיקית בגין רשלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully