וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינות העשירות לא מקבלות פליטים: "המדינות העניות נותרו לבדן"

דוח של אמנסטי מראה כי מחצית מ-21 מיליון הפליטים בעולם, שמספרם גבר עקב המלחמה בסוריה, מוצאים מקלט בעשר מדינות בלבד - ובראשן ירדן וטורקיה. "אם 60 עד 90 מדינות יישאו בנטל, נוכל לפתור את המשבר"

צילום: רויטרס

(משאל עם בהונגריה על קבלת תכנית מכסות הפליטים של האיחוד האירופי, השבוע)

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" פרסם היום (שלישי) דוח המבקר בחריפות את מדינות העולם העשירות, שלטענת הארגון אינן נושאות בנטל קליטת 21 מיליון הפליטים בעולם. בשל כך, הנטל נופל על המדינות העניות ביותר. לפי הדוח, יותר ממחצית הפליטים מצאו מקלט בעשר מדינות, שהתוצר המקומי גולמי של כולן יחד מהווה 2.5% בלבד מהתוצר העולמי.

מספר הפליטים התעצם בשנים האחרונות בעקבות מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה, ולפי נציבות האו"ם לפליטים, סין, רוסיה ומדינות המפרץ לא קיבלו עד כה פליט סורי אחד. כמו כן, מאז 2011 קיבלה ארצות הברית רק 12 אלף פליטים סורים ובריטניה 8,000 בלבד. לשם השוואה, ירדן קיבלה עד כה 655 אלף פליטים מסוריה, וטורקיה קיבלה מיליונים נוספים.

עוד כתבות מהעולם:
האפיפיור ביקר בעיירה שנחרבה ברעש באיטליה: "מציע לכם תפילה"
גל טיהורים נוסף: 13 אלף שוטרים בטורקיה הושעו ביום אחד
שנה למבצע הרוסי ששינה את כללי המשחק בסוריה - והנציח את המלחמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסך הכול נמצאים בירדן 2.7 פליטים - יותר מכל מדינה אחרת. טורקיה, שאליה הגיעו יותר מ-2.5 מיליון פליטים, נמצאת במקום השני. בפקיסטן נמצאים 1.6 מיליון פליטים ובלבנון – 1.5 מיליון.בהמשך הרשימה נמצאת איראן עם 979,400 פליטים, ואחריה אתיופיה עם 736,100, קניה – 553,900, אוגנדה – 477,200, הרפובליקה הדמוקרטית של קונדו – 383,100, וצ'אד עם 369,500 פליטים.

הדוח העביר ביקורת על המדינות המסייעות למדינות הקולטות פליטים באמצעות תשלום כספים. "המדינות העשירות לא צריכות לשלם כדי להשאיר את הפליטים במדינות השכנות למוקדי הסכסוך", נכתב. סליל שטי, מזכ"ל אמנסטי, קרא למדינות העשירות לקבל פליטים רבים יותר. "מעט מדינות נותרו לבדן ועושות הרבה יותר מדי, רק בגלל שהן שכנות למדינות במשבר", אמר שטי. "אם 90-60 מדינות יחלקו בנטל, נוכל להיות במצב שונה לחלוטין. זו בעיה קשה, אך ניתן לפתור אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully