וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ראש השנה: דיונים בבית המשפט העליון בארה"ב נדחו

3.10.2016 / 16:45

לראשונה זה 25 שנה יפתח בית המשפט את מושבו החדש לאחר הפגרה בהרכב חסר, שכן שלושה מבין שמונת השופטים המכהנים בו הם יהודים ולא יעבדו במהלך החג. עקב כך, נדחו מאות דיונים במאות ערעורים שהצטברו בפגרה

בית המשפט העליון של ארצות הברית בוושינגטון, לקראת סגירתו עקב פגרת הקיץ, יוני 2016. AP
בית המשפט העליון בארצות הברית בחודש יוני, זמן קצר לפני הפגרה/AP

בית המשפט העליון בארצות הברית יפתח היום (שני) את מושבו המחודש לאחר חופשת הקיץ. המושב ייפתח בהרכב חסר לראשונה זה 25 שנה, בגלל ראש השנה, שכן שלושה מבין שמונת השופטים המכהנים הם יהודים ולא יעבדו במהלך החג. בעקבות כך, צפוי בית המשפט לדחות מאות ערעורים שהצטברו בפגרת הקיץ הארוכה והדיונים יחלו רק מחר.

על פי החוק האמריקני, בית המשפט העליון מתחיל את עבודתו ביום שני הראשון של חודש אוקטובר. מלבד שלושת השופטים היהודים שייעדרו בשל החג, בהרכב חסר שופט נוסף, אנטונין סקאליה שמת בפברואר האחרון. בכל מקרה נראה כי יאלצו השופטים להמתין ל-8 בנובמבר, אז ייערכו הבחירות לנשיאות, כדי להבין מי יהיה השופט התשיעי שיצטרף להרכב במקום סקאליה.

במרץ הציע הנשיא ברק אובמה למנות את השופט מריק גרלנד לתפקיד במקום סקאליה. הרפובליקנים בסנאט סירבו לנקוט פעולה בנושא בתקופת בחירות וטענו כי הנשיא הבא הוא זה שצריך להחליט על המינוי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
באווירת החג: עשרות אלפים ניצלו את מזג האוויר כדי לטייל ברחבי הארץ
מול מחבלי דאעש בלב ים סוער: שייטת 13 בתיעוד מיוחד
ביהמ"ש ברמאללה קבע: הבחירות המקומיות - בגדה בלבד וללא רצועת עזה

שופט בית המשפט העליון בארצות הברית אנטוניו סקאליה, שמת בחודש פברואר 2016. התמונה מדצמבר 2013. AP
שופט בית המשפט העליון בארצות הברית, אנטוניו סקאליה, שהלך לעולמו בפברואר/AP

בערעורים שהוגשו עד כה אין מקרים שיצרו הדים כמו אלה של השנים האחרונות, שהתמודדו עם נושאים כמו בריאות, נישואים של חד-מיניים והפלות. עם זאת, דיון מוכר בעתירתו של ממשל אובמה בנוגע למדיניות הגירה היה אמור להיערך היום ונדחה.

בין המקרים שהצטברו במהלך הפגרה יש מחלוקת אם כינויי גנאי יכולים להירשם כסימן מסחרי בממשלה, שני מקרים שקשורים לזכויות הצבעה של מיעוטים, שני ערעורים של נידונים למוות בטקסס ועוד.

נושאים נוספים שבית המשפט העליון ככל הנראה יעסוק בהם בהמשך המושב הם זכויות טרנסג'נדרים, הגירה, שינויי אקלים, הדרך שבה יצטרכו מצביעים בבחירות להזדהות וחופש דת. בנושאים אלה התעוררה בעבר מחלוקת בין השופטים על רקע אידאולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully