וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לרפואה יוענק למדען יפני שגילה מנגנונים למחזור בתאים

3.10.2016 / 13:30

ועדת הפרס בשבדיה הודיעה כי הפרס יינתן ליושינורי אוסומי על גילוי מנגנונים לפירוק ומחזור רכיבים תאיים. בהודעה נמסר כי "גילוייו הובילו לפריצת דרך בהבנה על יכולתו של התא למחזר את התוכן שלו"

צילום: רויטרס

פרס נובל לרפואה ופיזיולוגיה לשנת 2016 יוענק למדען היפני יושינורי אוסומי – כך הודיעה היום (שני) ועדת הפרס. הפרס ניתן לו על גילוי מנגנונים לפירוק ומחזור רכיבים תאיים. "גילוייו של אוסומי הובילו לפריצת דרך בהבנה שלנו על הרס תאים ויכולתו של התא למחזר את התוכן שלו", מסרה ועדת הפרס בשבדיה.

חשיבות עבודתו של אוסומי, בתחום המכונה אוטופגיה, היא בכך שהיא יכולה לעזור בהבנה של מה שמשתבש בתא במגוון של מחלות. "מוטציות באוטוגפיה (אכילה עצמית) של גנים, יכולות לגרום למחלות, ותהליך האוטופגיה מעורב בכמה מהן, כולל סרטן ומחלות נוירולוגיות", נאמר בהצהרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"שכחנו את המתים שלנו": אכזבה ותסכול ברחובות קולומביה עקב משאל העם
מהבית הלבן ועד הקרמלין: איחולים מהעולם לשנה החדשה
לראשונה: ארה"ב הוסיפה דבורים לרשימת המינים שבסכנת הכחדה

המדען היפני יושינורי אוסומי, זוכה פרס נובל לרפואה לשנת 2016,  יוני 2013. רויטרס
"כבוד גדול". אוסומי/רויטרס

אוסומי נולד בשנת 1945 בפוקואוקה, יפן, וכיהן כפרופסור במכון הטכנולוגי של טוקיו מאז 2009. מלבד הכבוד שבקבלת פרס הנובל, יוענק לאוסומי פרס בגובה שמונה מיליון קרונות שבדיות שהן כ-933 אלף דולר. "זה כבוד גדול", אמר היום לסוכנות הידיעות היפנית "קיודו".

הפרס עבור רפואה ופיזיולוגיה הוא הראשון מבין פרסי הנובל המוענק מדי שנה. פרסים עבור הישגים במדע, ספרות ושלום הוענקו לראשונה בשנת 1901 בעקבות צוואתו איש העסקים וממציא הדינמיט השבדי אלפרד נובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully