וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ארה"ב הוסיפה דבורים לרשימת המינים שבסכנת הכחדה

שבעה מינים של דבורים צהובות פנים שחלה צניחה במספרן יזכו להגנה פדרלית לאחר שארצות הברית הוסיפה אותן לרשימה. מומחים מודאגים מדילולן של המאביקות שתורמות רווח של מיליארדי דולרים בשנה לכלכלת החקלאות במדינה

דבורה אוספת אבקה. עמאן, ירדן. 28.2.2012. רויטרס
מאביקים כמו דבורים הם חיוניים לייצור פירות, ירקות ואגוזים/רויטרס

הממשל הפדרלי בארצות הברית הכניס שבעה מינים של דבורים לרשימת המינים הנמצאים בסכנת הכחדה – כך דווח בסוף השבוע בעיתון של הממשל, Federal Register. זו הפעם הראשונה שדבורים נכללות ברשימה. שבעה סוגים של דבורים צהובות פנים או בעלות "מסכה", היו נפוצות בעבר בהוואי ובמאווי. כעת ישנה סכנה שייכחדו בעקבות איבוד שטחי מחייה, שריפת יערות ופלישת צמחייה וחרקים.

בדיקות שנערכו לאחרונה הראו כי מספרן של הדבורים הללו, שזכו לשמן בשל הנקודות הצהובות-לבנות שמכסות את פניהן, צנח באותו אופן שצנח מספר דבורי הבר ודבורים מסחריות במקומות אחרים בארצות הברית. מומחים אמריקנים אמרו כי מאביקים כמו דבורים הם חיוניים לייצור פירות, ירקות ואגוזים, והם מספקים רווח של מיליארדי דולרים לכלכלת החקלאות בארצות הברית מדי שנה, ולכן דילול אוכלוסייתם מדאיג.

כשבוע לפני שהוכנסו הדבורים צהובות הפנים לרשימה, הציע שירות הדיג וחיות הבר האמריקני להוסיף לרשימת הזנים שבסכנת הכחדה גם את דבורי הבומבוס הנחשבות למאביקות חשובות. בעבר ניתן היה למצוא אותן בצפון המערב התיכון בארצות הברית, אך ב-20 השנים האחרונות חלה ירידה במספרן.

עוד בוואלה! NEWS:
מהבית הלבן ועד הקרמלין: איחולים מהעולם לשנה החדשה
תדהמה בקולומביה: האזרחים דחו את הסכם השלום במשאל העם
נשיא הפיליפינים התנצל: "לא התכוונתי לזלזל ברצח 6 מיליון יהודים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully