וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: חבר פרלמנט קרא לערוך בדיקת בתולין לסטודנטיות – ועורר סערה

המחוקק המצרי קרא לערוך את הבדיקה לכל אישה המבקשת להתקבל ללימודים באוניברסיטה במטרה למגר את תופעת הנישואים הבלתי פורמליים בקרב סטודנטים במדינה. ארגון למען זכויות נשים מבקש את סילוקו מבית הנבחרים

הפגנת נשים נגד השלטון הצבאי של מצרים בכיכר תחריר, קהיר, 20 בדצמבר 2011. רויטרס
"המועצה הלאומית לנשים" במצרים ביקשה לפתוח חקירה פלילית בעניינו. נשים מוחות נגד השלטון בקהיר/רויטרס

חבר הפרלמנט במצרים אל-האמי עגינה, קרא לערוך בדיקות בתולין לכל הנשים שמבקשות להתקבל ללימודים באוניברסיטה, ועורר מחאה חריפה במדינה ודרישה כי יודח מתפקידו. בראיון לעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" שפורסם אתמול (ראשון) צוטט עגינה כשהוא אומר שבדיקות בתולין הן הכרחיות למלחמה בהתפשטות הנישואים הבלתי פורמליים, כלומר שאינם רשומים.

"המועצה הלאומית לנשים", ארגון הפועל למען זכויות נשים במצרים, הגיש תלונה משפטית נגד עגינה, שבה דרשה את סילוקו מהפרלמנט וכן את פתיחתה של חקירה פלילית בעניינו. "עגינה פוגע במוניטין של הנשים, הגברים והמדינה עצמה", אמרה מיה מורסי, ראש הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה מזהירה את ארה"ב מתקיפת כוחות אסד: "רעידת אדמה אזורית"
קצין פלסטיני שהתבטא נגד השתתפות אבו מאזן בהלוויית פרס נעצר
ערב הסעודית: אלפי אנשים חתמו על עצומה נגד אפליית נשים

חבר הפרלמנט המצרי אל-האמי עגינה, ספטמבר 2016. AP
לא התבטאותו הראשונה נגד נשים. עגינה/AP

במצרים, כמו במדינות מוסלמיות רבות אחרות, בתוליה של צעירה נתפסים במידה רבה כסמל לכבוד משפחתה, ואילו איבודם עשויים למנוע ממנה להתחתן באופן מסורתי. עם זאת, עקב האבטלה הגואה במצרים, בעיקר בקרב צעירים, וכן חוסר בדיור בר השגה, הנישואים הבלתי פורמליים הופכים לפופולריים יותר ויותר בקרב סטודנטים במצרים משום שהם לא כרוכים בהוצאות כלל. אולם, בקרב אנשי דת ושמרנים במצרים הנישואים הבלתי פורמליים מגונים ונחשבים לטאבו.

זוהי אינה התבטאותו הראשונה של עגינה שמציתה מחאה במצרים: לפני כחודש עורר סערה במדינה, כשאמר שיש להחזיר את מנהג "מילת הנשים" האכזרי, שהוצא מחוץ לחוק במצרים לפני קרוב לעשור, משום שהגברים במדינה "לא חזקים מספיק מינית". במהלך דיון על הצעת חוק להעלאת חומרת העבירה של ביצוע מילת נשים, אמר עגינה כי הוא מתנגד להצעה וטען כי הפסקת מילת הנשים פירושה ש"הגברים יצטרכו להיות חזקים יותר מבחינה מינית" כדי לקיים יחסי מין עם אישה שלא עברה מילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשים חולפות על פני כרזות תעמולה של המועמד לנשיאות מצרים אחמד שפיק לקראת הבחירות, קהיר, מאי 2012. Amr Nabil, AP
"פוגע במוניטין הנשים, הגברים והמדינה". נשים בקהיר/AP, Amr Nabil

"כפי שאנו יודעים, רוב הגברים המצרים חלשים מבחינה מינית", הסביר עגינה לנוכחים ההמומים, ו"ומצרים נמצאת בראש המדינות מבחינה רכישת תרופות מגבירות אונות". דבריו נשענו על התפיסה המסורתית במדינה שלפיה נשים שאינן עוברות מילה הופכות למופקרות ובעלות דחפים מיניים גבוהים. גורמים בפרלמנט המצרי סיפרו כי נגד עגינה התקבלו מאות תלונות מצד חברי פרלמנט ואזרחים שדרשו כי ועדת האתיקה תדון בדבריו, אולם חבר הפרלמנט סירב לחזור בו מדבריו וטען כי הם "מבוססים על עובדות מדעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully