וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבית הלבן ועד הקרמלין: איחולים מהעולם לשנה החדשה

אובמה התייחס לעבודתו עם נציגי הקהילות היהודיות, ראשת ממשלת בריטניה הבטיחה להילחם באנטישמיות וראש ממשלת קנדה איחל לשנה טובה יותר. וגם: הברכה המיוחדת של שגריר שבדיה בישראל

מנהיגים מרחבי העולם שיגרו אתמול (ראשון) ברכות לרגל השנה היהודית החדשה ואיחלו שהשנה הבאה תהיה טובה יותר. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי ראש השנה האחרון שלו כנשיא בבית הלבן "הוא הזדמנות להרהר על הזכות הגדולה שניתנה לי כנשיא לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הקהילות היהודיות".

לדבריו, "השגנו הרבה יחד בשבע וחצי השנים האחרונות, אך העבודה עדיין רבה. אבל זה מה שהשנה היהודית החדשה מזכירה לנו: שעבודתנו אינה מסתיימת לעולם. זה כבוד גדול עבור משפחתי לאחל למשפחותיכם עוד שנה מתוקה ומלאת תקווה, בריאות, ואושר. שנה טובה!".

רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקור בפינלנד. 1 ביולי 2016. AP
"הזדמנויות להיות טובים יותר". פוטין/AP

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי השנה החדשה "נותנת לכולם כוח והזדמנויות להיות טובים יותר וללכת בדרך של הטוב, הרחמים והצדק". הוא הוסיף כי "זה נעים לראות שארגונים יהודיים עושים הרבה כדי לשמר מנהגים דתיים ולאומיים ומסורות, וכדי ללמד לכבד את המורשת ההיסטורית והרוחנית של אבותיהם". לדבריו, המאמצים הרבים לשמירה על שלווה והרמוניה בחברה, וההתנגדות לאנטישמיות ולשנאת זרים "ראויים להכרה".

תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה, אמרה כי הבטיחה להילחם באנטישמיות בארצה. "לשנאה כזאת אין שום מקום בחברה שלנו", אמרה. "לרגל השנה החדשה, אני חוזרת על התחייבותי לעמוד לצד הקהילה היהודית, היום ובעתיד. אעשה כל שביכולתי להגן על הקהילה היהודית, כמו על כל הקהילות בבריטניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ראש האופוזיציה בבריטניה, ג'רמי קורבין, הפתיע כשפרסם איחולי שנה טובה בטוויטר. "אני מבטיח לכם שמפלגת הלייבור תהיה מפלגה שמייצגת את כל הקהילות בבריטניה", אמר.

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, איחל בטוויטר שנה טובה לקהילה היהודית בעיר ובעולם ואמר כי החג הוא "הזדמנות טובה להביט באופטימיות לעבר העתיד". הוא הוסיף תרומת הקהילה היהודית ללונדון משקפת את מה שניתן להשיג כשמקבלים את האנשים מכל התרבויות, וכי הוא "מקווה שהשנה הקרובה תהיה שקטה ופורייה".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי "היום, אנו מצטרפים לקהילות יהודיות - בקנדה, בישראל, וברחבי העולם - לחגוג את ראש השנה היהודי. ראש השנה, שחל בימים הראשונים של חודש תשרי, מציין את תחילתם של הימים נוראים. זהו זמן להרהר בשנה האחרונה, ולהסתכל קדימה בתקווה לשנה הקרובה". טרודו הוסיף כי הוא "מזמין את כל הקנדים להרהר על תרומתה החשובה של הקהילה היהודית בקנדה למרקם הלאומי שלנו, ואני מאחל לכל החוגגים שנה חדשה מלאת תקווה, שלום, והתחדשות".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בהלויתו של שמעון פרס, ספטמבר 2016. AP
טרודו בהלוויית שמעון פרס, השבוע/AP

הדובר של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בירך בשמה את הקהילה היהודית ואיחל שנה טובה. בהודעה נכתב כי בגרמניה "אין מקום לאנטישמיות". עוד נכתב כי "תרומת הקהילה היהודית היא בעלת חשיבות רבה עבור טובת הכלל. תודה על ההתנדבות הגדולה שלכם. נקווה לשנה שלווה ומאושרת".

ניקולה סטרג'ון, ראשת הממשלה הסקוטית

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי

שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו

שגרירות טורקיה בישראל

שגריר שבדיה בישראל קרל מגנוס נסר

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully