וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבנו שיש לו וירוס": ילד בן שבע מבת ים מת מחסימת מעיים

לנואל אוחיון סבל במשך יומיים מכאבי בטן ופונה ללא הכרה אתמול לבית החולים וולפסון. הוריו ביצעו בו פעולות החייאה בהדרכת מוקד מד"א. "הוא לא הראה סימנים בכלל, הוא דיבר רגיל ולא השתולל", סיפר אביו. "הוא היה מציע עזרה כל הזמן"

לנואל אוחיון בן שבע מת בסוף השבוע שלפני ראש השנה, 1 באוקטובר 2016. באדיבות המשפחה
פונה לטיפול רפואי תוך ביצוע פעולות החייאה. לנואל אוחיון/באדיבות המשפחה

ילד בן שבע מבת ים מת אתמול (שבת) בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שהובא לבית החולים וולפסון שבחולון כשהוא מחוסר הכרה. לנואל אוחיון החל להתלונן כבר ביום חמישי שעבר על כאבי בטן עזים וסבל מהקאות במשך יומיים. בחמש לפנות בוקר בשבת הובהל בידי צוות מד"א מבית משפחתו אל בית החולים. הצוות הרפואי החל בניסיונות להחיותו, אך נאלץ כעבור זמן קצר לקבוע את מותו של לנואל. סיבת המוות, כפי שנמסרה למשפחתו, היא חסימת מעיים.

פרמדיק מד"א שטיפל בו, ישראל בן יהודה, סיפר כי כשהגיע לבית המשפחה מצא את הילד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק ואינו נושם. לדבריו, בני המשפחה ניסו לבצע בו פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד 101. לאחר שהגיע צוות החובשים לדירה הם החלו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שכללו מתן תרופות, עיסויים והנשמה. "כאשר הדופק חזר פינינו אותו במצב קשה מאוד, תוך כדי המשך טיפול רפואי, לבית החולים", סיפר בן יהודה.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראלים מוטרדים מיוקר המחיה - אבל נהנים לחיות בארץ
פקקים בכבישים, סגר בשטחים וכוננות בבירה: נערכים לראש השנה
"זה נס ששרדתי": המסע לחיים של המאבטח בקניון שהותקף בגרזן

בית החולים וולפסון, חולון. ראובן קסטרו
"היה נראה שהוא מקיא רעל מהגוף". בית החולים וולפסון/ראובן קסטרו

אביו של לנואל, יצחק, לו חמישה ילדים נוספים, סיפר כי כבר בתחילת השבוע שעבר החל להרגיש ברע. "הוא היה לחוץ בגלל שעבר כיתה, אז אמרנו לו שהוא לא חייב ללכת לבית הספר, שיירגע קצת בבית. הייתה לו קצת חולשה ואמרנו לו שיישאר עד אחרי ראש השנה - ניסינו להוריד ממנו את הלחץ הזה", סיפר. לדבריו, בליל שישי התחיל בנו לסבול מהקאות בתדירות של ארבע-חמש שעות, אך אכל ושתה כרגיל. "נתנו לו קצת קולה בגלל הבחילות אבל באזור שש בערב הוא הקיא את הקולה, זה היה נראה כאילו הוא הקיא רעל מהגוף, כי זה היה קיא שחור, חשבנו שיש לו וירוס", הוסיף.

האב סיפר כי לנואל השתתף בקידוש שערכה המשפחה בערב שבת וכי לקראת השעה אחת עשרה בלילה החל להקיא בתדירות גבוהה יותר. "התקשרנו למוקד רפואה דחופה של קופת חולים כללית. שאלו אותנו אם העיניים שלו יבשות, אם הוא סובל משלשולים ואם הוא אוכל ושותה, והוסיפו שצריך לעקוב אחרי מצבו ואם ישנה התפתחות לקחת אותו מיד לבית החולים", אמר. זמן מה לאחר מכן, הוסיף האב, חלה החמרה במצבו של בנו והוא החל להקיא מים צהובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אם היינו שומעים משהו קטן היינו מפנים אותו מיד"

"הרחנו ריח של צואה באוויר, אבל לא ידענו שזה מהקיא עצמו. הבעיה הייתה שהוא לא דיווח או השתולל. הוא היה שקט יחסית, אמר 'איי' מדי פעם אבל לא משהו קריטי", סיפר. "הוא לא הראה סימנים בכלל, הוא דיבר רגיל, ובזמן הזה כנראה התפוצצו לו המעיים והוא לא צייץ כבר". אוחיון הכחיש את הפרסומים שעלו בכלי התקשורת לפיהם המשפחה, המקיימת אורח חיים חרדי, נמנעה מלפנות את בנה לבית החולים מפאת שמירה על השבת. "זאת שטות גמורה. לו רק היינו שומעים משהו קטן לפני היינו מפנים אותו מיד. פיקוח נפש דוחה שבת", אמר.

לדברי אוחיון, כשתדירות ההקאות גברה ולנואל החל להקיא מדי כמה דקות החליט יחד עם אשתו לקחת את בנם לבית החולים, אך הוא סירב. "חיכינו עוד קצת ואז ראינו שזה מתגבר, והוא מקיא כל כמה דקות ואז אשתי התקשרה למד"א ואיך שהיא התחילה לחייג, הוא אמר לי: 'אבא תרים אותי, אבא יבש לי בפה'. הוא היה קפוא! צעקתי לאשתי: 'הילד מת. הילד מת!'", סיפר. בשיחת הטלפון עם מוקד מד"א קיבלו ההורים הדרכה כיצד לבצע החייאה עד להגעת האמבולנס לבית המשפחה.

"מאוד מאוד קשה לנו אבל האמונה מחזקת אותנו. אנחנו יודעים שהכול מאת השם יתברך", אמר אוחיון. "אני עדיין לא יכול לדבר עליו בלשון עבר. קשה לי לעכל את זה בכלל". לדבריו, לפני כשבועיים חלפה בראשו מחשבה על קבורת ילדים. "לא יודע למה, עברה לי מחשבה בנסיעה באופניים. ישר ניסיתי להעיף אותה, לסלק אותה, אתה לא מתייחס לדברים כאלו. אבל בשבוע האחרון גם ראיתי משהו שחור שעובר לידי. זה נשמע כמו הזיות, אבל מסתבר שזה קרה גם לאשתי, אנחנו משערים שיש משהו בבית", פירט האב.

לדבריו, ההכנות לחג השנה לוו באופן לא רגיל באווירה קודרת. "בדרך כלל אנחנו מתרגשים מראש השנה, כל הבית לובש אווירה חגיגית, והשנה כלום. כמו אוויר שחור, והנה זה קרה. זה הלם גדול", הוסיף. אוחיון סיפר כי במהלך השבת נפוצה השמועה על מותו של לנואל בין בני המשפחה הרחבה והוא הלך בעצמו ברגל לבשר להוריו את הבשורה הקשה. "כמה שאתה אולי מוכן לרע מכל לפעמים, אתה באמת לא מוכן אף פעם לדבר כזה. כבר בשבת באו המון אנשים ששמעו לעזור לנו. ברוך השם עם ישראל עוזר", אמר.

"ילד טוב ושמח שהתעקש לעזור"

"אנחנו משתדלים להסתכל על הטוב", אמר אוחיון והוסיף כי משפחתו מצויה במצב כלכלי קשה. "לאשתי אין מקור הכנסה כבר כמה חודשים ואני חי מקצבת נכות. כבר הציעו לנו עזרה וכסף, וברוך השם פתאום באו כספים. היינו לפני ניתוק חשמל". לדבריו, בעקבות מות בנו הציעו למשפחה עזרה כספית. "זאת הקבורה שלו, הוא זכה לחסד אחרון", אמר האב. "באופן כללי כל מי שמכיר אותו יודע שהוא היה ילד טוב ושמח, אהב מאד לעזור".

הוא הוסיף כי בבוקר יום חמישי, בו החל לנואל לחוש ברע ולהקיא, הכינו בני המשפחה משלוחים למשפחות נזקקות. "הוא התעקש לעזור ולארוז. הוא ירד למטה והרים שקיות כבדות יותר מהגוף שלו ועזר לאישה מבוגרת שבאה לקחת משלוח", סיפר אוחיון. "זה ילד שזכה ל'מצטיין התנהגות' בכיתה, הוא אף פעם לא היה מבקש כלום רק מציע עזרה כל הזמן. אין מה לומר. אנחנו ממש לא מעכלים את זה".

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully