וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר על יהודה ושומרון, מאות שוטרים בבירה: היערכות שיא לקראת החג

לאחר פעילות יזומה בכפרי מזרח ירושלים יתוגברו הכוחות ברחבי הבירה תוך שימת דגש מיוחד על אבטחת השווקים, מרכזי קהל ובתי כנסת, כמו גם קווי התפר והעיר העתיקה. במקביל, החל מחצות ועד יום שלישי הוטל סגר על הגדה וייסגרו המעברים ברצועת עזה

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

משטרת מחוז ירושלים נערכת ביתר שאת לקראת ראש השנה שיחל מחר (שני) בכוחות מתוגברים לשמירה על ביטחון התושבים בעיר. במסגרת מבצע תגבור הכוחות, הושם דגש מיוחד על אבטחת שווקים, מרכזי קהל ובתי כנסת. כמו כן, בהתאם להנחיית הדרג המדיני הוטל מהלילה בחצות ועד יום שלישי בחצות סגר על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

תכנית המבצע שהכינו במחוז ירושלים לקראת החגים מיושמת בשטח כבר שבועיים, מאז פיגוע הדקירה בשער הפרחים שבעיר העתיקה, אז נדקרו שני שוטרים. המחוז זכה לתגבור של מאות שוטרים, בנוסף לשוטרי התגבור שמסופחים למחוז בשגרה המתוחה. בקווי התפר בבירה ובעיר העתיקה נפרסו כוחות גדולים של שוטרים, כאשר ההנחיה היא למנוע מכל מפגע פוטנציאלי לפגוע באזרחים, באמצעות הצבת איש ביטחון בין כל חשוד אפשרי לאזרחים.

כחלק מתכנית ההיערכות לחגים, לאורך כמה ימים במהלך השבוע שעבר קיים המחוז פעילות מבצעית יזומה בכפרי מזרח ירושלים, בדגש על מחנה הפליטים שועפאט. במסגרת הפעילות נעצרו 39 חשודים בפעילות פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), הפרות סדר ועבירות פליליות ונתפסו אמצעי לחימה שונים, סכינים וחומרי הסתה. הערב נערך בכותל המערבי אירוע "התרת נדרים" שזכה לאבטחה כבדה מהמשטרה ופתח למעשה את אירועי החג.

עוד בוואלה! NEWS:
סוכלה דקירה באזור חברון: צוות מח"ט יהודה השתלט על פלסטיני חמוש
פיגוע דקירה במעבר קלנדיה: חייל נפצע באורח בינוני, המחבל חוסל
השוד הפך לפיגוע: נרצח בשומרון והוכר כנפגע פעולות איבה

מתחם שער שכם בירושלים. נועם מושקוביץ
שוטרים בשער שכם/נועם מושקוביץ

ביום שישי בצהריים, אחרי שהלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס הסתיימה ללא אירועים חריגים, שבו הקצינים הבכירים של מחוז ירושלים למרכז השליטה בבנייני האומה. בניצוחו של מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, הם ערכו הרמת כוסית חגיגית לרגל ראש השנה. האירוע החגיגי אמור היה להתקיים כבר ביום רביעי, אך מותו של פרס ובעקבותיו מבצע "כעת מחר" טרפו את הקלפים ורק לאחר סיומו התפנו הקצינים להרמת הכוסית, עם מבט של חשש אל הימים הבאים.

ערב ראש השנה בירושלים הפך לא פעם לנפיץ. לפני שנה, בליל החג, נהרג אלכסנדר לבלוביץ' לקה בלבו כשאבנים יודו לעבר רכבו בארמון הנציב, בעת שחזר מארוחת החג. לבלוביץ' היה להרוג הראשון של גל הטרור הנוכחי. שנה לפני כן, היו ימי החג רוויי מהומות אלימות במזרח העיר, לאחר מבצע צוק איתן ורצח הנער מוחמד אבו חדיר.

אתמול נפצע חייל צה"ל בן 19 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה במעבר קלנדיה. המחבל, נסיב אבו מייזר, בן 28 מהכפר עקב שבמזרח ירושלים, נכנס רגלית למעבר המיועד לכלי רכב כשהוא חמוש בסכין, רץ לעבר עמדת הבידוק ודקר את החייל. הוא נורה על ידי מאבטח וחייל שהיו במקום, נפצע באורח אנוש ולאחר מכן מת מפצעיו.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully