וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התבטאות אומללה": ישראל נגד הנשיא שהשווה את עצמו להיטלר

1.10.2016 / 18:40

סערה עקב דברי נשיא הפיליפינים לפיהם "היטלר השמיד שלושה מיליון יהודים, הייתי שמח לטבוח בשלושה מיליון צרכני סמים". משרד החוץ ציין שישראל משוכנעת ש"ימצא הזדמנות להבהיר את דבריו"

צילום: רויטרס

משרד החוץ הישראלי התייחס היום (שבת) להתבטאותו השנויה במחלוקת של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה - שלפיה ברצונו להשוות בין מאבקו בסמים במדינה לבין רצח העם שביצע אדולף היטלר בעם היהודי - וכינה אותה "אומללה". דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אמר היום כי ישראל משוכנעת שנשיא הפיליפינים "ימצא את הדרך להבהיר את דבריו".

דוטרטה, הידוע בהתבטאויותיו החריפות, אמר אתמול: "היטלר השמיד שלושה מיליון יהודים. יש שלושה מיליון צרכני סמים, הייתי שמח לטבוח בהם גם". עוד הוסיף דוטרטה כי ברצונו "לחסל את כל הפושעים כדי לסיים את הבעיה של המדינה שלי ולהציל את הדור הבא מאבדון".

דוטרטה סופג ביקורת חריפה על הוצאות להורג ללא משפט כחלק ממאבקו האלים בפשיעה. דוברו פרסם היום הצהרה לתקשורת ובה אמר כי הנשיא לא רצה להשוות עצמו למנהיג הנאצי, אבל אישר את דבריו לפיהם הוא מוכן להרוג שלושה מיליון אנשים כחלק מהמאבק בסמים בפיליפינים. בנוסף לכך, אמר הדובר כי "אין לנו כוונה להקטין את חשיבות האובדן העצום שברצח שישה מיליון יהודים בשואה". דבריו של הנשיא זכו לגינויים נרחבים ברשתות החברתיות. נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, אמר כי דבריו של דוטרטה "דוחים", וקרא לו לחזור בו ולהתנצל.

לקריאה נוספת:
נשיא הפיליפינים: אשמח להשמיד מיליוני מסוממים כמו שהיטלר הרג יהודים
עד חשף: נשיא הפיליפינים הורה לנו להרוג עבריינים ואת מתנגדיו
נשיא הפיליפינים לא מרפה מארה"ב: "עליהם לסגת משטחנו"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, 30 בספטמבר 2016. רויטרס
השווה את מאבקו בפשע לרצח העם היהודי. נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה/רויטרס

הנשיא דוטרטה, בן 71, זכה ברוב מוחץ בבחירות בחודש מאי האחרון אחרי קמפיין שבמרכזו ההבטחה לצמצם את עבירות הסמים על ידי נקיטת אמצעי ענישה קשים. בוועדת החקירה נגדו העיד איש מיליציה וחשף כי בתקופה ששימש דוטרטה כראש עיר הורה לו להרוג אלפי עבריינים ומתנגדים. העד, אדגר מאטבוטו, אמר כי שמע באוזניו את הנשיא מורה על כמה מהרציחות ואף הודה כי ביצע בעצמו עשרות תקיפות וחטיפות קטלניות. אחת מהן, לפי עדותו של מאטבוטו, הסתיימה בהשלכת גופה למאכל תנינים.

את ועדת החקירה נגדו מובילה הסנאטורית ליילה דה לימה, מבקרת חריפה של המאבק האלים של דוטרטה בסמים שגבה עד כה את חייהם של יותר מ-3,000 סוחרי ומשתמשי סמים מאז מונה לנשיאות לפני כארבעה חודשים. הרג סוחרי הסמים בפיליפינים הצית חששות בקרב גורמים רשמיים באו"ם ובארצות הברית, בהם הנשיא ברק אובמה, שהפצירו בממשלתו של דוטרטה לעצור את הרציחות ולוודא כי מדיניות המאבק בסמים אינה מפרה זכויות אדם ונאכפת במסגרת שלטון החוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אישה מחזיקה את גופת בעלה שנרצח במנילה, הפיליפינים, יולי 2016. רויטרס
אישה מחזיקה את גופת בעלה שנהרג במסגרת מאבק השלטון בפשיעה/רויטרס
עדויות בסנאט בפיליפינים נגד הנשיא רודריגו דוטרטה שהורה להרוג עבריינים, 15 בספטמבר 2016. AP
עדויות בסנאט כחלק מועדת החקירה בעניינו של הנשיא דוטרטה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully