וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין פלסטיני שהתבטא נגד השתתפות אבו מאזן בהלוויית פרס נעצר

בכיר מנגנון הקישור הצבאי נעצר על ידי מנגנוני הביטחון בביתו שבשכם, לאחר שהושעה מתפקידו עקב פוסט שפרסם בפייסבוק. "כבוד הנשיא, אני פונה אליך כאדם פשוט החי בארץ הכבושה", כתב. "רוב העם מגנה את השתתפותך בהלוויה"

ספק 500

(בווידאו: נתניהו ואבו מאזן נפגשו בעת הלווייתו של פרס, אתמול)

אחראי קשרי הציבור במנגנון הקישור הצבאי הפלסטיני, אוסמה מנסור אבו ערב, נעצר היום (שבת) בביתו שבשכם, לאחר שאתמול הושעה מתפקידו בעקבות פרסום הודעה בפייסבוק שבה יצא נגד השתתפותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהלווייתו של נשיא המדינה שמעון פרס. רעייתו של אבו ערב, בות'יינה, פרסמה הודעה בפייסבוק שבה אישרה כי "כוחות של המודיעין הצבאי, המשטרה והביטחון הלאומי פשטו על ביתו של אוסמה מנסור ועצרו אותו".

בהודעתו המקורית, שפורסמה אתמול בבוקר, זמן קצר לפני הלווייתו של פרס בהר הרצל שבירושלים, קרא אבו ערב ליו"ר הרשות להימנע מהשתתפות בטקס, וטען כי הנשיא לשעבר "שותף באחריות לסבל הפלסטיני". הוא ציין, בין היתר, את חלקו של פרס בטבח בכפר קאנא ובמפעל ההתנחלויות בגדה המערבית, וטען כי "רוב העם שאותו אתה מייצג מתנגד להשתתפותך בהלוויה ומגנה אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
עת לפוליטיקה, עת לאנושיות: המחווה האמיצה של אבו מאזן בהגעתו להלוויה
בזמן הלוויית פרס: מפגינים ברצועת עזה שרפו את תמונתו
תמונתו של אבו מאזן "בוכה" בהלוויית פרס פורסמה - ועוררה סערה

מעצר מנסור אוסמה אבו ערב, שכם, 1 באוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
"לא ליחסים אישיים ולא לחברות עם הכובש". מעצר אבו ערב, היום/צילום מסך, טוויטר

"כבוד הנשיא, אני פונה אליך כאדם פשוט החי בארץ הכבושה, כפלסטיני שיכול לטעות. אני מעביר אליך את מה שעיניי רואות ואוזניי שומעות", הוסיף אבו ערב. "לא ליחסים אישיים ולא לחברות עם הכובש, כל עוד הוא ממשיך במדיניות השחצנות כלפי העם שלנו. אם ההחלטה היא אישית שלך, אז דע שאתה טועה, ואם היא של יועציך, אז דע שהם מטעים אותך. אנא שקול זאת בכובד ראש, אדוני".

אבו ערב אישר את דבר השעייתו, והוסיף: "לא עשיתי שום דבר מביש". הפרסום המקורי זכה לכ-1,200 לייקים בפייסבוק, למאות תגובות וליותר מ-120 שיתופים. במהלך היום, משתמשים רבים ברשתות החברתיות הביעו תמיכה באבו ערב וסולידריות עמו, וקראו להשבתו לתפקידו.

מנסור אוסמה אבו ערב, בכיר יחידת הקישור הצבאית של הרשות הפלסטינית. פייסבוק, צילום מסך
זכה למסרי תמיכה רבים ברשתות החברתיות. אבו ערב/צילום מסך, פייסבוק

אתמול, בעת ההלוויה, שרפו מפגינים פלסטינים בעזה תמונות של פרס. כמו כן, קראו המפגינים קריאות בגנות יו"ר הרשות אבו מאזן שהגיע לירושלים יחד עם פמלייתו על מנת להשתתף בהלוויה. בנוסף לתמונות פרס, המפגינים שרפו גם את תמונותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, שנכח בהלוויה, ברק אובמה.

המפגינים זעמו גם על כך שאבו מאזן תועד בהלוויה אוחז בראשו, מרכין ראש, מביע עצב ואולי אף מזיל דמעה על מותו של פרס. תמונה זו עוררה ביקורת בקרב הפלסטינים, מה שגרם ללשכת אבו מאזן לפרסם הכחשה ולטעון כי הוא "מרוכז בשמיעת תרגומי ההספדים". לשכתו הוסיפה כי יו"ר הרשות הגיע להלוויה כדי להראות לעולם שהוא "איש שלום".

במקביל להלוויה נרשמה עלייה בציוצים בטוויטר שאליהם מצורפת תגית בגנות פרס – כך פורסם בסוכנות הידיעות "שיהאב" הפלסטינית. לפי הדיווח, התיוג "האבל על מותו של פרס הוא בגידה" הגיע אתמול למקום השני בכמות התיוגים בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully