וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים הגיעו להיפרד מפרס: "התחושה היא של אובדן אישי"

רבבות אזרחים הגיעו למשכן הכנסת על מנת לפקוד את ארונו של נשיא המדינה לשעבר. "יש לו מקום מכובד ומשמעותי בבנייתה של מדינת ישראל", סיפר אחד מהם לאולפן וואלה! NEWS. "אני נפעם מתגובת העולם"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

רבבות אזרחים הגיעו ביום חמישי למשכן הכנסת בירושלים, על מנת לפקוד את ארונו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, שהלך לעולמו ביום רביעי בגיל 93. "יש לו מקום מכובד ומשמעותי בבנייתה של מדינת ישראל", סיפר רוני גילה, אחד מהמבקרים.

"אני נפעם ממה שאני רואה, את תגובת העולם", הוסיף אריק רינקוב. לדבריו, "העתיד שהוא דיבר עליו לא יקרה היום ולא יקרה מחר, אבל כל עוד אני וחבריי, שייטת 13, כאן, נדאג שזה יקרה". ג'וליאן רזניק סיפר: "שמעון פרס קשור לחלום הגדול שחלמתי עם עלייתי לארץ ביום של מבצע אנטבה. התחשוה היא של אובדן אישי, למרות שבסך הכול ישבתי איתו פעם אחת במשך שעה. התחושה היא מאוד אישית".

עוד בוואלה! NEWS:
"אני הפסדתי?": דרכו רצופת הכישלונות של פרס לראשות הממשלה
עת לפוליטיקה, עת לאנושיות: המחווה האמיצה של אבו מאזן בהגעתו להלוויה
הנץ התמים שסירב להיכנע לפחד: ההספדים המלאים לפרס

אזרחי ישראל חולקים כבוד אחרון לנשיא התשיעי, שמעון פרס בזמן שארונו מוצב במשכן הכנסת בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"קשור לחלום הגדול". ארונו של פרס בכנסת/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

פרס אושפז למשך שבועיים בבית החולים שיבא בתל השומר בעקבות אירוע מוחי. בהתחלה הוגדר מצבו קשה אך יציב ובשלב מסוים אף חל שיפור במצבו והוא נשמע להוראות רופאיו. בתחילת השבוע חלה הידרדרות במצבו ובלילה שבין שלישי לרביעי הוא הלך לעולמו.

אתמול הובא פרס למנוחות בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל בירושלים. בטקס ההלוויה השתתפו עשרות מנהיגים זרים, בראשם נשיא ארצות הברית ברק אובמה שנחת אתמול בבוקר בנתב"ג ועזב את ישראל עם סיום הטקס. בטקס נשאו דברים גם הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully