וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ושר החוץ של מצרים ישתתפו בהלווייתו של פרס

נתניהו אישר את בקשת יו"ר הרשות, שפנה למתאם הפעולות בשטחים כדי להגיע לטקס הקבורה יחד עם בכירים נוספים. טורקיה תיוצג על ידי סגן שר החוץ. מלך ירדן שלח איגרת תנחומים, אך לא ברור מי ייצג את הממלכה

צילום: שי מכלוף ורוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ישתתף מחר (שישי) בהלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, לאחר שבקשתו אושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך מסר גורם מדיני בכיר. ממשרד החוץ נמסר כי את מצרים ייצג שר החוץ סאמח שוכרי. לא ברור עוד מי יגיע לטקס בהר הרצל מטעמה של ירדן, אך המלך עבדאללה שלח היום איגרת ובה הביע צער על לכתו של פרס. טורקיה תיוצג על ידי סגן שר החוץ פירידון סינירלולו, שהיה אחראי על המשא ומתן עם ישראל.

אבו מאזן הפנה את בקשתו למתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי והוא יגיע לטקס בירושלים יחד עם סאיב עריקאת, חוסיין א-שייח, ראש המודיעין הכללי מאג'ד פרג' ומוחמד אל-מדני, האחראי על הקשר עם ישראל.

חמאס תקף את החלטתו של אבו מאזן להשתתף בהלוויה ואמר כי זהו "זלזול בדמם של השהידים הפלסטינים ובסבלו של העם". הארגון גינה את יו"ר הרשות גם אתמול, לאחר שפורסם כי שלח איגרת תנחומים למשפחתו של פרס. בחמאס הביעו שמחה על מותו של הנשיא לשעבר.

מותו של שמעון פרס - כתבות אחרונות:
קלינטון הגיע לכנסת להיפרד מפרס: עמד דקת דומייה מול ארונו
המטפל של פרס נפרד: "תודה על האמון שנתת באדם פשוט כמוני"
מנהיג שנוי במחלוקת: ח"כים ערבים לא ישתתפו בהלווייתו של פרס

שמעון פרס ואבו מאזן. GettyImages
"שותף אמיץ לתהליך השלום". אבו מאזן ופרס/GettyImages

סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית "פטרה" דיווחה כי עבדאללה מלך ירדן שלח איגרת תנחומים לנשיא ראובן ריבלין. באיגרתו הזכיר המלך את מאמציו של פרס להשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, ותמיכתו בפתרון שתי המדינות "על מנת להגיע לשלום צודק וכולל באזור". לא ברור אם הוא ישתתף בהלוויה.

הבוקר ספד שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה, לפרס וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "נוח על משכבך בשלום, הנשיא שמעון פרס. איש מלחמה ואיש השלום, שעדיין חמקמק במזרח התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ארונו של שמעון פרס ברחבת הכנסת. 29 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
ארונו של פרס מובל ברחבת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

כמו כן, יחיא רבאח, מבכירי פתח בגדה המערבית, ספד לפרס בריאיון לערוץ הטלוויזיה "פראנס 24" בערבית. זאת, בזמן שעד כה התחמקו בכירי הרשות מלהתייחס למותו של הנשיא לשעבר. אבו מאזן אמנם שלח מכתב תנחומים קצר למשפחתו של פרס אך לא התייחס באופן פומבי לנושא.

"שמעון פרס היה אדם ששירת את ארצו, היה איש של שלום והעם הפלסטיני מכבד אותו", אמר רבאח בריאיון. "גדול עושי השלום הישראלים הלך לעולמו ואין לו מחליף בישראל". לדברי רבאח, "שמעון פרס שירת את ארצו רבות והיה שותף בכיר ומרכזי להסכם השלום עם רבין וערפאת".

פרס הלך לעולמו בלילה שבין שלישי לרביעי אחרי שאושפז למשך שבועיים בבית החולים שיבא בתל השומר בעקבות אירוע מוחי. ארונו של פרס יצא בשעה 6:00 בבוקר בשיירה מצריפין לירושלים. השיירה שלוותה באופנועי וניידות משטרה וכן רכב משפחתו של פרס נסעה דרך כביש 1, שנחסם לסירוגין לתנועה. עם הגעתו לרחבת הכנסת, הניחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אדלשטיין והנשיא ריבלין זרים לצד ארונו. מאוחר יותר הגיע נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון לרחבת הכנסת ועמד דקת דומייה מול ארונו.

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון חולף על פני ארונו של שמעון פרס בכנסת, 29 בספטמבר 2016. רויטרס
ביל קלינטון עומד לצד הארון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully