וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בקשמיר: כוחות הודיים מיוחדים פשטו על יעדי טרור בפקיסטן

הודו הודיעה כי ערכה "תקיפות כירורגיות נגד טרוריסטים" שניסו להסתנן לגבול, אך פקיסטן מסרה כי תקיפת חייליה נעשתה ללא כל סיבה. האירוע מגביר את המתיחות בין שתי השכנות הגרעיניות. ארה"ב הפצירה בהן שלא להסלים את המצב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הרוגים מצבא הודו במתקפת חמושים בקשמיר, החודש)

כוחות הודיים מיוחדים חצו היום (חמישי) הגבול עם פקיסטן בקשמיר והרגו חמושים שתכננו לחדור למדינה ולבצע פיגועים בערים גדולות – כך מסרו גורמים רשמיים במדינה. מדובר בפשיטה מפתיעה, שרק הגבירה את המתיחות בין שתי השכנות הגרעיניות. חייל הודי נלקח בשבי בתקרית אחרת לאורך הגבול המבוצר היטב המחלק את המחוז שבהרי ההימלאיה בין שתי המדינות. בארצות הברית הפצירו בהן שלא להסלים את המצב.

רנביר סין, קצין בכיר בצבא הודו, אמר כי במהלך הלילה פתח הצבא ב"תקיפות כירורגיות" נגד "טרוריסטים" שתכננו לחצות את קו הגבול ולבצע פיגוע. לדבריו, בתקיפות נפגעו "הטרוריסטים ואלה שניסו לסייע להם". גורם צבאי הודי מסר כי לא היו הרוגים בפשיטה וכי שני חיילים נפצעו בעת שחצו בחזרה את הגבול.

צבא פקיסטן הודיע כי שניים מחייליו נהרגו, אך הכחיש את הטענות של הודו שלפיהן החיילים או כל גורם אחר חצה את הגבול. "החיילים הגיבו כראוי לתקיפה ההודית שהחלה ללא התגרות", נמסר בהודעת הצבא. "זו לא הייתה מתקפה כירורגית. היו חילופי אש בין הצדדים השונים של הגבול שאותם החלה הודו". לפי ההודעה, הטענה שלפיה מדובר במתקפה כירוגית "היא אשליה שהופצה בכוונה על ידי ההודים. הניסיון של הודו ליצירת להט תקשורתי על ידי מיתוג מחדש של ירי כ'תקיפה כירורגית' היא עיוות האמת".

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ לעג לקלינטון: "לקחה ימי חופש ועדיין מעדה בניו יורק"
על רקע שתיקת העולם הערבי: שר החוץ של בחריין ספד לפרס
ארגון זכויות אדם: צבא סודאן תקף אזרחים בדארפור בנשק כימי

חייל מצבא הודו מסייר לאורך הגבול עם פקיסטן בחבל קשמיר, ספטמבר 2016. רויטרס
חייל הודי מסייר בגבול בקשמיר/רויטרס

סוכנות הידיעות ההודית ANI דיווחה כי הכוחות המיוחדים בהודו הוצנחו לחמישה מוקדים לאורך הגבול במבצע שנמשך ארבע שעות. לטענת רנביר, הלוחמים שנתפסו במבצע הודו כי התאמנו בפקיסטן. "אין כוונה להמשיך במבצע", הוא הדגיש.

בוושינגטון קראו לניו דלהי ולאסלאמבאד לשפר את התקשורת ביניהן כדי להימנע מהתגברות המתיחות בקשמיר. "מתקפה כזאת מגבירה את המתיחות", מסר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. "המסר שלנו לשני הצדדים הוא זהה, לעודד אותם לשפר את התקשורת ביניהם כדי להתמודד עם האיום הזה ולהימנע מנקיטת צעדים שרק תגביר את המתיחות".

האירוע האחרון מגיע לאחר שבשבוע שעבר צבא הודו ופקיסטן ניהלו חילופי אש בגבולן המשותף בקשמיר, יומיים אחרי פשיטה קטלנית של חמושים על בסיס של צבא הודו. דובר צבא הודו מסר אז כי היו "הפרות של הפסקת האש" בסמוך לאורי, האזור שבו הותקף הבסיס הנמצא ליד קו הגבול. 18 חיילים הודים נהרגו בקרבות עם החמושים, בתקרית הקטלנית ביותר זה יותר מעשור. לפי צבא הודו, הארגון שהוציא לפועל את המתקפה היה ג'יש א-מוחמד, שבסיסו בפקיסטן.

(עדכון ראשון: 15:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully