וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגה אירוע תקשורתי": מאות עיתונאים, מעל ל-80 משלחות ו-52 ניידות שידור

29.9.2016 / 15:30

בלע"מ ובמשרד החוץ נערכים במרץ למבצע המורכב של סיקור הלווית פרס, אליה צפויים להגיע כ-120 עיתונאים מרחבי העולם. ניצן חן: "רוב המדינות מגיעות עם ה'לע"מ' שלהן". משרד החוץ: "זה משהו שלא נראה מאז הלוויית רבין - ואפילו יותר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן
לע"מ: "נערכים לקליטתם של מאות עיתונאים מכל העולם לרבות צילום ההלוויה מתחילתה ועד סופה והנגשת והעברת חומרי הצילום ללא עלות לכל כלי התקשורת שיבקשו זאת"

"מבחינה תקשורתית והסברתית מדובר במגה אירוע תקשורתי שההכנות אליו מצריכות סינכרון מלא בין גורמי ממשל שונים ואנשי תקשורת מכל העולם", כך אמר היום (חמישי) לוואלה ברנז'ה ניצן חן, ראש לע"מ, בנוגע להתארגנות לקראת סיקור טקס ההלוויה של שמעון פרס ז"ל.

לפי חן, כ-120 עיתונאים מרחבי העולם יגיעו לסקר את הטקס, מתוכם עיתונאים רשמיים שהגיעו ביחד עם הפמליות של המנהיגים ועיתונאים שהגיעו באופן עצמאי לסקר את האירוע. "נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יבוא עם כ-14 עיתונאים, נשיא בולגריה, רוסן פלבנלייב, יבוא עם צלמים רשמיים שלו, כך גם נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו. הנסיך צ'ארלס יגיע עם שלושה צלמים בפמליה שלו וראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, יבוא עם צוותי טלוויזיה ואינטרנט. כלומר, רוב המדינות מגיעות עם ה'לע"מ' שלהן", אמר.

חן הוסיף כי "לשכת העיתונות הממשלתית ערוכה בהיקף מלא בסיוע לתקשורת הזרה, וביחד עם מטה ההסברה הלאומי ומשרד החוץ אנו נערכים לקליטתם של מאות עיתונאים מכל העולם לרבות צילום ההלוויה מתחילתה ועד סופה והנגשת והעברת חומרי הצילום ללא עלות לכל כלי התקשורת שיבקשו זאת". בנוסף לכך, צפויות להיות כ-52 ניידות שידור בהר הרצל.

הכנות לקראת הלוויית שמעון פרס, הר הרצל. 29 בספטמבר 2016. צילום: משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
ההכנות לטקס בהר הרצל/משה שטיינמץ , צילום: משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"מנסים לשמור לפחות 100 כיסאות לתקשורת"

משרד החוץ: "בסוף לא כולם יוכלו להיכנס עד לחלקת הקבר, וחלק יצטרכו להישאר מאחור. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה שיהיו פדיחות או פשלות, או שחס וחלילה איזה כתב יחליק על קבר וישבור רגל"

כאמור, גם במשרד החוץ משקיעים מאמץ רב בהכנות להלוויה המתוקשרת, ובמיוחד לביקור הנלווה של משלחות המדינות השונות. איתן וייס, דובר במשרד החוץ, אמר לוואלה ברנז'ה כי "היות ומגיעות למעלה מ-80 משלחות של ראשי מדינות, בכירים ושאר נציגים בעלי דרג גבוה ממדינות שונות ברחבי העולם - אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכל משלחת גם מביאה איתה כתבים משלה. בנוסף לכך, יש את הכתבים הזרים שיושבים באופן קבוע בישראל וכמובן גם את התקשורת הישראלית - שחשובה לא פחות".

וייס הסביר כי "מבחינת לוגיסטית, בהר הרצל יש מקום מצומצם מבחינת כמות האנשים שיכולים להגיע להלוויה עצמה. אנחנו מנסים לברור את המוץ מהתבן, ולדעת מי הכתבים שחשובים למשלחות – כי בסוף לא כולם יוכלו להיכנס עד לחלקת הקבר עצמה, וחלק יצטרכו להישאר מאחור. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה שיהיו פדיחות או פשלות, או שחס וחלילה איזה כתב יחליק על קבר וישבור רגל".

לפי וייס, בהלוויה צפויים להיות מאות עיתונים. "אנחנו מנסים לשמור לפחות 100 כיסאות לתקשורת, וחלק מהנציגים ייאלצו לעמוד במהלך הטקס. זה משהו שלא נראה מאז הלווייתו של יצחק רבין ז"ל - ואפילו יותר, כי יכול להיות שבסוף המספרים יהיו גבוהים יותר. בטקס ההלווייה של רבין ז"ל הגיעו כ-78 משלחות – ופה אנחנו כבר מעל 80 משלחות והמספר הזה צפוי לגדול", אמר. בנוסף לכך, חלפו עשרים שנה מאז הלוויית רבין, וכיום התקשורת הרבה יותר מורכבת ומפותחת – יש ריבוי של אתרי חדשות ומאז גם צמחו עיתונאים בלוגרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. הכנסת, 29 בספטמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ביל קלינטון ורובי ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"התקשורת העולמית התחילה להתעניין ברגע שראשי המדינות הודיעו שיגיעו"

משרד החוץ: "המטרה היא לכבד את כולם וחלילה לא לבזות אף אחד. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שמישהו מהמשלחות ייצא מפה נעלב כי לא נתנו לו לדבר, או כי לא הכניסו את הכתב שלו"

מבחינת ההתעניינות התקשורתית העולמית, וויס הסביר כי "אתמול היה השיא כי זה היה יום הפטירה של פרס. היום, לעומת זאת, יש קצת רגיעה בסיקור העולמי וכולם מחכים למחר – לטקס - כשאז אנחנו צופים שיהיה 'פיק' נוסף בהתעניינות העולמית. התקשורת התחילה להתעניין ברגע שכל ראשי המדינות הודיעו שיגיעו לפה".

בנוגע להכנות לקראת ההספדים והנאומים בטקס, וייס אמר כי "אנחנו בונים כרגע את סדר הנואמים בטקס בהתאם לפרוטוקול, שוועדת השרים לענייני הטקסים החליטה אתמול, ובהתאם לרצון המשפחה. המטרה היא לכבד את כולם וחלילה לא לבזות אף אחד. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שמישהו מהמשלחות שמגיעות להלוויה ייצא מפה נעלב כי לא נתנו לו לדבר, או כי לא הכניסו את הכתב שלו".

לסיכום, וייס אמר כי "אנחנו צריכים להתייחס לרגישויות המדיניות של המבקרים כדי להימנע מאי-נעימויות. בסופו של דבר מגיעים לפה נציגי מדינות מכל העולם, חלקן לא אוהבות אחת את השנייה - והתפקיד שלנו זה להיות נחמדים לכולם. זה הליך מאוד מורכב, במיוחד לאור המאמץ האבטחתי הרב הכרוך בהגעת מספר גבוה של אורחים רמי דרג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם התקשורת הישראלית חשובה לא פחות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

3 פולים לסיקור: מורחב, מצומצם ושל המשלחות

לפי לע"מ, כל כלי התקשורת בישראל ישלחו נציגים לסקר את הטקס. בין השעות 09:30-11:00 יסוקרו ההספדים ברחבת קבר הרצל באמצעות פול מורחב: תקשורת ישראלית: ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 20, ערוץ 9, i24, "הארץ", "ידיעות אחרונות" ו-YNET, וואלה! NEWS, רדיו קול ישראל וגל"צ; תקשורת זרה: AP, רויטרס, BBC ,UPI EPA ו-RADIO FRANCE. בנוסף אליהם, יהיה גם פול של הכתבים שמגיעים עם משלחות המדינות.

בין השעות 11:00-12:00 יועבר הארון למעמד הקבורה, בחלקת גדולי האומה. טקס הקבורה ייערך בין 12:00-13:30 ויסוקר באמצעות פול מצומצם: תקשורת ישראלית: ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, YNET, וואלה! NEWS, "ג'רוזלם פוסט", רדיו קול ישראל וגל"צ. תקשורת זרה: AP, רויטרס ו-AFP.

בחדשות 2 מסרו כי הם נערכים לסיקור במשדר מיוחד לכל אורך היום ממספר מוקדים: אולפן נווה אילן, הכנסת, הר הרצל ונתב"ג, בהשתתפות כל פרשני וכתבי חדשות 2. בחדשות 10 נערכים גם הם לשידור מיוחד, עם כל הכתבים והפרשנים שיהיו פזורים במוקדי השידור השונים ולמשדר בהגשת תמר איש שלום.

בערוץ 1 ייפתחו את השידורים מחר בשעה 6:30 בשידור מיוחד עם המגיש עודד שחר בליווי פרשנים באולפן ופריצות למוקדי השידור השונים מנתב"ג, הכנסת, הר הרצל ועוד. בשעה 8 בבוקר יעקב אילון ישדר בליווי כתבים שישדרו מהר הרצל ומנקודות המפוזרות על פני מסלול ההלוויה. גם בערוץ 20 יסקרו את ההלוויה וישדרו באולפן מיוחד החל מ-9 בבוקר, עם פרשנים ואורחים שיסקרו את הטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully