וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קיבל את ערעור המדינה: עונשו של הרב פינטו לא יקוצר

29.9.2016 / 13:20

הרב שהורשע במתן שוחד היה אמור להשתחרר לאור החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מעונשו, וכעת ייוותר עוד חמישה חודשים במאסר. הוועדה טענה כי אין סכנה בשחרורו המוקדם, אך המדינה ערערה על כך

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: הרב פינטו יוצא מהכלא לחופשה לרגל חתונת אחיו, אפריל 2016)

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל היום (חמישי) את ערעור המדינה נגד החלטת ועדת השחרורים וקבע כי הרב יאשיהו פינטו לא יזכה לשחרור מוקדם. פינטו היה אמור להשתחרר ממאסר ביום ראשון האחרון לאחר שבשבוע שעבר החליטה הוועדה לנכות שליש מעונשו של הרב בטענה כי אין סכנה בשחרורו המוקדם.

ביום חמישי שעבר עתרה פרקליטות המדינה נגד החלטת הוועדה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על ביטול ההחלטה ולקבוע כי פינטו לא ישוחרר מוקדם ממאסרו, בטענה כי ועדת השחרורים שגתה בקביעתה שהאסיר עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם בשל נסיבות העבירה החמורות, יחסו של פינטו לעבירות והמידע החסוי שהועבר לוועדה. כמו כן, הפרקליטות ציינה את ההערכה של משטרת ישראל בנושא, התומכת באי-שחרורו המוקדם של פינטו.

לקריאה נוספת:
מקורבי פינטו חגגו את שחרורו; משפחתו של אפרים ברכה: הפקירו אותו
הרב פינטו ישוחרר מהכלא: ועדת השחרורים החליטה על ניכוי שליש
המדינה מתנגדת לבקשת הרב פינטו לקיצור עונשו: "קשור לגורמים עבריינים"

הרב המורשע יאשיהו פינטו משתחרר לחופשה מכלא ניצן, אפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
לא ישתחרר. פינטו/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

הרב נשלח לכלא בחודש פברואר השנה לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ושיבוש הליכי משפט. כמו כן, נגזר על פינטו לשלם קנס על סך מיליון שקלים, ששולם במלואו.

המדינה ציינה בדיון בוועדת השחרורים כי ישנו מידע הקושר את פינטו לגורמים עבריינים. שמו אכן עלה בהקלטות שבוצעו לבכירים בארגוני פשיעה, דוגמת שלום דומרני, אולם אלו לא העלו חשד של ממש לפלילים מצדו. בעוד המדינה מתנגדת לשחרורו המוקדם, מתברר כי בתיק נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, בו משמש פינטו עד מדינה, אפילו לא נערך שימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully